Ha futárszolgálattal kapcsolatban van problémám, ahol az ő hibájukból anyagi károm is származik, kinél jelenthetem?
Röviden: a futárszolgálat hitegetett egy csomag kézbesítésével és alaptalanul állítják, hogy nem voltam elérhető/nem voltam otthon, így nem voltak hajlandók kézbesíteni a már előre fizetett csomagomat.
Ilyenkor ez a fogyasztóvédelem hatásköre alá esik?
Leírhatom részletesebben, de nem gondoltam, hogy lényeges a kérdés szempontjából (hogy kihez tartozik ha panaszt szeretnék tenni).
Háromszor próbálták meg kézbesíteni (elvileg), ebből két alkalommal itthon voltam. Előre megkaptam, hogy melyik órákban hozzák (14-17 között), de már délelőtt 11-kor kaptam az e-mailt, hogy nem sikerült kézbesíteni. De mint írtam, amúgy is kétszer itthon voltam. Futár nem volt itt, nem csöngetett senki.
A harmadik dolog pedig, hogy én nem Magyarországon élek, hanem Németországban. Itt lehet olyat kérni, hogy hagyják a csomagot valahol: bejárati ajtónál, kinti szeméttárolónál, stb. Mindig élek ezzel a lehetőséggel, most is így történt. Ennek ellenére azzal védekeznek, hogy nem voltam otthon, miközben nem is kéne, hogy ez számítson, hiszen csak ott kéne hagyják a csomagot. A rendszerükben benne van, hogy megadtam ezt a lehetőséget, vissza is jeleztek rá (automatikusan). Egyetlen e-mailes panaszbejelentőt találtam (telószámot nem), ahol hiába írtam mindezt le, ugyanazt írták, hogy nem voltam elérhető, ami nonszensz. Az érveimre nem reagáltak szó szerint semmit.
Már felvettem a kapcsolatot a webáruházzal is, akitől a terméket vettem, de egyelőre nem érkezett válasz.
Gondolom most jön majd a "miért nem német oldalon kérdezem", de nyilván itt van előttem a helyi fogyasztóvédelem oldala, csak sehol sem találtam infót arra vonatkozóan, hogy a kiszállítócégekkel kapcsolatos problémák is az ő hatáskörükbe tartoznak-e. De feltételezem, hogy ha Magyarországon igen, akkor itt is, ezért írtam ki a kérdést. Mert a helyi fogyasztóvédelemnek is írhatok levelet ezzel a kérdéssel, de jó eséllyel napok, míg választ kapok tőlük, hátha itt valaki meg még ma megválaszolja a kérdést.
Nem kaptam telefonszámot, itt nem szokás, ahogy engem sem értesítenek telefonon.
Azt viszont minden reggel bejelölte, hogy berakodta a csomagot a kocsiba. Gyanítom, hogy ez sem volt igaz, mert még az autójukat sem láttam egyik nap sem errefelé, pedig tudom, mikortájt járnak erre.
A kérdésre viszont továbbra is várom a válaszokat, ha valaki tudja, hogy ezzel fordulhatok-e fogyasztóvédelemhez.
Jól értem, arról érdeklődsz egy magyar oldalon, hogy Németországban mik a lehetőségeid?
Hát, nem jó ötlet.
Mindenesetre, ha Magyarországon lenne ilyen, én első körben a futárszolgálattal venném fel a kapcsolatot. Annak mindenképpen utána tudnak nézni GPS alapján, hogy a futárjuk járt-e ott egyáltalán.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!