Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Jogsértő lenne az, ha magánsze...

Jogsértő lenne az, ha magánszemély vásárlóként ehhez a bruttó 63 ezer forintba kerülő műszaki cikkhez csak 1 év garanciát kapnék?

Figyelt kérdés
Erről van szó: [link]

2022. okt. 9. 12:30
 1/6 anonim ***** válasza:

Jobb szeretem, ha ilyenkor garancia helyett jótállást írnak, mert az a jogi kifejezés, bár a kettő szinonima elvileg.

Kérdésre válaszolva úgy tudom, hogy 100 ezer alatti termék esetén egy év jótállás kötelező, tehát nyújtják a minimumot.


Magánszemélyként internetes rendelés esetén két hetes indoklás nélküli elállási jogod van a vásárlástól, vagyis ilyenkor a pénzt kell visszakapnod, ha azt kéred.


Ha erről a jogodról nem tájékoztatnak az oldalon, akkor a törvény tudtommal harminc napos elállási jogot ad meg a magánszemélynek.


A törvényben leírtaktól az eladó csak a vásárló javára térhet el, magyarán hosszabb jótállást, elállási jogot, stb. vállal.


Plusz nyalánkság, amit kevesen tudnak: ha jótállási probléma van pl. nem köteles a vevő azonnal szólni, simán szólhat a jótállási idő lejárat előtt egy hónappal. (Tehát ha a termék működik rendeltetésszerüen továbbra is, de valami konkrét hibája egyértelműen mégis van, akkor ráér szólni - ez változott.)

További nyalánkság ebben azesetben, hogy minden jótállási hiba esetén a jótállási idő elölről kezdődik, vagyis az ennél a terméknél pl. az év, elölről indul. Plusz ha a cég vállal önként további x év jótállást, akkor azt is kötelesek megadni.


A vevő a hibás terméket reklamációval viheti a boltba (jótállási jeggyel és nyugtával, de bizonyos termékeknél, ahol nem adnak külön jótállási jegyet, nyilván csak a nyugtával), vagy ha neki az kényelmesebb a márkaszervízbe. Egyik hely sem küldheti el, hogy menjen a másikhoz.)


Tudtommal régen volt egy olyan szabály, hogy a forgalmazó/márkaszervíz döntött arról, hogy hiba esetén javít, cserél, vagy pénzt visszafizet, szerintem ez változott: erről már a vevőnek van joga dönteni, amiről elvileg a forgalmazónak kötelessége lenne tájékoztatni, de tapasztalatom szerint sose teszik meg. Ilyenkor panaszkönyvezni kell, és kedvezőtlen megítélés esetén abban kilátásba helyezni a Békéltető Testülethez fordulást. (Csak hogy érezzék a jogtudatosságot.)

2022. okt. 9. 12:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Nem
2022. okt. 9. 12:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

Kötelező jótállás időtartama:

10.000-100.000 Ft 1 év

100.001-250.000 Ft 2 év

250.001 Ft felett 3 év

Szóval teljesen szabályos.

2022. okt. 9. 12:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
*250.000 Ft felett 3 év
2022. okt. 9. 12:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Ja és szükség esetén a jogérvényesítésről (magyarul jótállási jog érvényesítés) jegyzőkönyvet kell felvenni amiben le kell írnod, hogy milyen megoldást kívánsz: csere, javítás, pénzt. A cserét csak akkor tagadhatja meg a forgalmazó, ha az irreális költséggel járna a számára, vagyis már nincs a központi raktárban sem, újra kéne gyártatni a terméket... Az, hogy drága a termék, és olcsóbb lenne neki a javítás, nem mentesíti őt.
2022. okt. 9. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a válaszokat!
2022. okt. 9. 15:25

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!