Treafóház kérdése:
Mi jár azért, ha étolajat töltők a kocsim tankjába?
Figyelt kérdés
2021. dec. 4. 05:57
11/19 anonim válasza:
Minden kérdésedre itt a válasz.
Pár válaszoló meg szégyelhetné magát, mert teljesen valid a kérdés, még ha ők nem is értenek hozzá. Én sem értek, de legalább utánanéztem!
12/19 anonim válasza:
Egy ismerősöm teljesen legálisan jár vele. Kért engedélyt a vámhatóságtól, és minden további nélkül megadták neki. Külön kell megfizetnie a jövedéki adót, ami éves viszonylatban nevetséges, kb 3000 Ft-ot fizet. Egy kitétel van, mégpedig, hogy csak a saját eredetű, használt étolajat rakhat az autóba, mástól nem vehet. Az adó mértékét pedig bemondásra határozták meg, az előadó megkérdezte, hogy évente kb mekkora mennyiséget fog elhasználni. Ha azt mondja valaki hogy 20 litert, akkor ez alapján fogják az adót megállapítani. Amikor megkérdezte, hogyha ennél sokkal többet használna, mi lenne, hogy ellenőrzik, a válasz az volt, sehogy.
13/19 A kérdező kommentje:
Kár hogy ezt csak most tudtam meg. Sokkal egészségesebb az étolajat csak egyetlen egyszer használni étkezési célra...
2021. dec. 4. 10:58
14/19 anonim válasza:
A fiatalabbak kedvéért: a régi szívódizelek simán mennek sütőolajjal. Volt ismerősöm azzal járt, összeszedte az éttermekből, innen onnan. Amúgy jövedéki bűncselekmény, de nem tudom hogy díjjazza a btk.
15/19 anonim válasza:
#11 az a cikk 16 éves, és már az is úgy ír, hogy az akkor nem túl koros kocsikba azért nem kockáztatná meg. Már akkor is lerúgottnak számító kocsikat hoz példaként. Igen, a régebbi, kevésbé igényes motorokkal jól működik, probléma nélkül, de azok kevésbé kényesek, és nincsnek is tele annyi és annyira drága alkatrésszel, mint a modern dízelek.
16/19 anonim válasza:
De ma már nincsenek olyan autók vagy legalábbis ha vannak is az hogy a rozsda ne egye meg jóval drágább karbantartás mint az üzemanyag.
Szóval vége, ez egy letünt dolog, érdemes elfelejteni, tönkrevágja az autókat
17/19 anonim válasza:
Korszerű dízel is tud menni növényi olajjal bizonyos módosításokkal. A német szolár cég aminél dolgoztam, átállította a furgonjait bio-dizelre. Minden bizonnyal a reklám miatt volt, jól mutatott a pedigrében, ha egy napelemekkel foglalkozó cég környezettudatos. Valami helyi gazdától vették a repceolajat 1000 literes IBC tartályokban, az autók átalakítása darabonként 8-10 ezer ejróba fájt. 100 ezer kilométert egy se bírt ki, mindnél behalt a teljes nagynyomású rendszer, ami kb 12 ezer ejróba fájt. A második kör javítás után hagyták az egész biodízeles marhaságot a francba. Az tudom, hogy a repceolajat melegíteni kellett, hogy a konzisztenciája megfelelő legyen az adagolónak, meg talán még plusz adalékot adtak hozzá a kenéshez.
18/19 A kérdező kommentje:
Eleve keverni kellett az üzemanyagot nem 100% üzemmel volt használható, kivéve néhány ritka típust ahol az adagoló a motorolaljbol kapta a kenést
2021. dec. 4. 13:07
19/19 anonim válasza:
Az adagolóelem, befecskendező elem mindig a gázolajtól kapja a kenést. A mostani E8-as dízel üzemanyagnak lényegesen rosszabbak a kenési tulajdonságai mint a bioadalék nélkülinek. Az egyik autóm, már csak a OMV, Auchan prémium gázolajával megy rendesen, a többitől egyszerűen megáll, mert kell neki az a plusz kenőanyag ami benne van. A mostani etanolos-biodizeles üzemanyagok sok évvel le fogják rövidíteni az autó élettartamát. Az agresszív etanol nyírja az összes műanyag, gumi, polimer alkatrészt, a repceolaj meg az üzemanyagellátó rendszer mechanikai alkatrészeit csinálja ki.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!