A szomszédunkat megharapta a macskánk, mert a hasán simogatta, amit nem szeret. Kötelezhetőek vagyunk-e arra, hogy elvigyük veszettség vizsgálatra?
A szomszédunk beállított egy bekötött kézzel, meg ambuláns lappal, hogy "megharapta a macskánk." (amit nem cáfolok, mert nyilván megtörténhetett, de folytatom)
A magyar jogszabályokban laikus vagyok, azonban a józan paraszti eszem nekem azt mondja, hogy amíg nem kapunk legalább ajánlott, tértivevényes levélben egy felszólítást, hogy vigyük el a macskát veszettség vizsgálatra, akkor gyakorlatilag előfordulhatna az is, hogy a szomszéd egyszerűen csak elfelejt szólni nekünk, az meg ugye nem lehet a mi felelősségünk.
Mi simán mondhatnánk, hogy hozzánk nem állított be a szomszéd szólni, hogy el kell, hogy vigyük, mivel ez így is történhetett akár, függetlenül attól, hogy nem így történt.
Kérdés így, hogy hivatalos - ajánlott, tértivevénes levélben kiküldött felszólítás hiányában kötelezhetőek vagyunk erre, hogy elvigyük most a macskát veszettség vizsgálatra, meg két hét múlva is? (Mert azt is mondta, hogy két hét múlva is vigyük el...)
Egyébként nem lenne célszerűbb továbbá a megharapott illetőt veszettség vizsgálatnak alávetni? Amikor megharaphatta egy másik macska is, amelyik mondjuk nem a miénk, de veszett, úgy meg már csak a tünetek megjelenése után derülne ki, hogy az illető veszettséggel fertőzött, amikor már késő.