Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Szemüvegvásárlásnál mi minősül...

Szemüvegvásárlásnál mi minősül hibás teljesítésnek?

Figyelt kérdés

Érdekes helyzet állt elő, az egyik híres optikaláncnál vásároltam szemüveget, viszont miután átvettem rengeteg baj volt vele, széleken homályosan láttam, az alsó részén pirosas-sárgás elmosódás, élesen csak a közvetlen közepén láttam és nagyon torzította a teret.

Visszavittem, hogy akkor jótállási idő alatt kérnék kijavítást vagy kicserélést. Az optika állítása szerint ugyanakkor ez nem tartozik a hibás teljesítés körébe mivel maga a lencse hibátlanul lett beillesztve a keretbe és semmi egyéb, gyártási hibája nincs. Végül hajlandóak voltak jószándékuk jeléül kicserélni a lencsét a másikra, ami kevésbé vékonyított - erre még várok - Viszont az elállást határozottan elutasítják, lévén nincsen hibás teljesítés.


Szerintetek ilyenkor mi minősül hibás teljesítésnek? Kizárólag, ha maga a lencse anyaga vagy a becsiszolás hibás, vagy ha a vásárló nem lát benne jól?

Itt azért bonyolultabb a dolog, mint pl egy kenyérpiritó esetén, hogy működik vagy nem működik.



2021. máj. 27. 17:31
 1/3 anonim ***** válasza:

Kérdés ki csinálta a szemvizsgálatot. Ha nem ők te meg csak választottál egy random lencsét akkor nem hibás teljesítés.


Ha ők csinálták a félresikerült szemvizsgálatot és az alapján adtak lencsét akkor természetesen hibás teljesítés.


Ha meg nem is volt vizsgálat mert divat vagy napszemüvegről van szó, akkor kb a pénztártól való távozás után reklamációt nem fogadunk el van, megjegyzem jogosan. Jó lenne ha visszavinném a chipset a tesco-ba mert nem ízlik.

2021. máj. 30. 11:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:
Bárki lehet. A lencsék sem tökéletesek, a jó lencsék irdatlanul drágák (ok nélkül, az előállítási ár kb. százszorosáért adják őket mindenütt). Az olcsóbb multifokális lencsék többnyire homályosak a széleknél. Ha a dioptria nem jó, akkor ha náluk volt a szemvizsgálat is, akkor kötelesek jótállni. Ha vittél receptet, akkor az a hibás, aki rosszul állapította meg, ez esetben buktad a lencse árát. De erre van biztosításuk az optometristáknak, szemorvosoknak, tehát kérhetsz tőlük kártérítést, nem saját zsebből kell kifizetniük. Ha jó a dioptria akkor még lehet rosszul berakva, de ez kijön majd az új lencse cseréjénél. Ha jó a lencse és ők sem hibáztak, csak a te szed csinál ilyet, akkor viszont nem várhatod el, hogy visszaadják a pénzed.
2021. máj. 30. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 A kérdező kommentje:

Ha az új lencse is ugyanolyan rossz lesz, akkor tuti valószínűleg a beméréssel volt a baj. Ők mérték be, viszont én utólag elmentem egy orvoshoz is, aki ugyanolyan értéket mért be, egyedül annyi a különbség, hogy az egyik szemen egy negyed cilinderrel többet mért.

Az optikában másmilyen módszerrel mértek, pluszos cilinderrel, míg a jelenlegi minuszos. Ez állítólag csak egy sima átszámítás, nem tudom befolyásolja-e a lencsét.

2021. máj. 30. 20:25

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!