Kezdőoldal » Politika » Törvények, jog » Volt alkalmazott lejárató...

Volt alkalmazott lejárató kampányt indított ellenem, ki járt már így és mik voltak a megfelelő lépések?

Figyelt kérdés

Egy számítógép szaküzletem és szervizem van, 3 alkalmazottal. Az egyikük hanyagság és oda nem figyelés miatt egy fontos ügyfél merevlemezét formázta le egy másik helyett, fontos céges adatokat megsemmisítve. Az adatvisszanyerés sajnos meghiúsult. Az embertől azonnali hatállyal megváltam, korábban már figyelmeztetnem kellett a túl sok híroldal olvasgatás miatt. Az ügyfél nagyon kiakadt, és be akar minket perelni. Felküldtük a Kürt Kft-nek a merevlemezt, és az adatmentést a cégemnek, azaz nekem kell állnom, amit a mindenképpen be akarok hajtani a volt kollégán. Miután kirúgtam az embert, elkezdett mindenféle hazugságot terjeszteni a cégünkről, ráadásul az apja is megfenyegetett engem, hogy "kitűnő szakember" kisfiát hogy mertem elküldeni.


Kérdéseim:

- Milyen jogi lépéseket tehetnék a rágalmazásai miatt?

- Hogy tudnám az adatmentés miatt felmerülő, várhatóan több százezer forintos költséget behajtani rajta?



2020. ápr. 23. 13:26
 1/2 anonim ***** válasza:
100%

Polgári peres eljárás során kártérítést kérhetsz - keress fel egy profi ügyvédet (ő majd beavat részletesebben) és szedj össze minden érdemi bizonyítékot.

Ha elég jelentős a károd, akkor talán megtérül.

2020. ápr. 23. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:
100%

1. a volt alkalmazottadon csak polgári peres eljárásban tudod a kártérítést követelni - nem fogod megnyerni

2. miért nincs biztosításod?

3. az ügyfél miért olyan hülye, hogy nincs backupja? (és akkor az adatkezelésbe bele se menjünk, hogy mi lehet ott

4. a fenyegetés és a rágalmazás miatt először ügyvéd, aki a részletek ismeretében megmondja, hogy polgári per vagy feljelentés a megoldás

5. valami komoly baj lehet a minőségirányítási rendszereddel illetve annak a hiányával, ha egy ilyen megtörténhet, ha gondolod, tudok szakembert javasolni, aki rendbe rakja nálad, tanúsítást szerezhetsz és növelheted az ügyfelek bizalmát is.

2020. ápr. 23. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!