Van-e joga egy üzlet pénztárosának a vevő személyi adatait kérni, hogy sztornózhasson egy téves pénztárgép-műveletet?
A konkrét eset: egy gyógyszertár önkiszolgáló polcáról levettem egy terméket. A pénztárnál konkrétan ezt mondtam: "Nem kérek mást, kártyával fizetek, érintős." Az eladó beütött valamit a gépbe, majd kérdezte, hogy készpénzben tudok-e fizetni. Nem tudtam. "Akkor sztornózni kell. Neve?" Az ezt követő párbeszédet, a többszöri tisztázó és értetlenkedő kérdéseimet nem írom le, lényeg, hogy a nevemet, címemet rögzítette a gépben, majd kaptam egy hivatalos pénztárbizonylatot, hogy a tétel sztornózva lett, és visszakaptam a téves tétel árát. Amit nem is fizettem be. Ezt követően egy helyes pénztárművelettel fizettem kártyával.
Tehát: a vevői szándékomon (vagyis hogy levettem egy terméket, és odavittem a pénztárhoz) kívül semmilyen kapcsolatban nem voltam az üzlettel. Nem fizettem semmit és sehogy, nem kértem egy megtörtént vásárlás törlését. Az eladó a saját téves beütésének törlését intézte el úgy, mintha az az én kezdeményezésemre történt volna. A cég rendszerében pedig most ott az információ, hogy én, név és lakcím alapján (is) azonosíthatóan akkor ott jártam.
Tudom, nem nagy ügy, de ilyet még életemben nem tapasztaltam. A diszkontokban ilyenkor a pénztáros hívja a műszakvezetőt, aki jóváhagyja a sztornót, és nem a vevőt faggatják ki az adatairól.
Valószínűleg a gyógyszertárra szigorúbb szabályok vonatkoznak, mint egy diszkontra.
Egyébként, ha receptet váltasz ki, akkor még ennél is több adatodat látják :D
Én megkérdeztem volna, hogy miért kell, mert én sem találkoztam még ilyennel. Aztán elmagyarázza és gondolom, megértem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!