Keletkezhet majd hátrányom ebből a tulajdonos - haszonélvező felállásból?
Elárverezték még évekkel ezelőtt a házunkat, de több hibát is vétettek közben, így anyukám - az akkori tulajdonos - pert indított.
Anyukám időközben meghalt, ezért most én vagyok a pernek a jogutódja, és úgy néz ki, hogy meg fogom nyerni, kártérítést fogok kapni. A terveim szerint a pénzből vettem volna egy lakást, amiben utána lakhattam volna az egyik anyai nagyszülőmmel.
Viszont ez a nagyszülőm most beijesztett, hogy majd elvihetik a fejem felől azt az új lakást, ezért ő kitalálta, hogy lebeszéli az ügyvéddel, hogy vegyen az ügyvéd egy lakást a perösszegből, legyen az ügyvéd a tulajdonos, neki meg nekem meg menjen rá holtig tartó haszonélvezet.
Nem tudom, hogy ez hogyan megy, de ellenérzéseim vannak. Lehet, hogy csak azért van, mert laikus vagyok a témában, de eléggé olyan, mintha már az előtt be lenne korlátozva a mozgásterem a pénzt illetően, mielőtt egyáltalán megkapnám. Mármint... ha annyira jó dolog ez a haszonélvezet, akkor miért tulajdonjogot akar mindenki, és miért nem haszonélvezetet?
Az ügyvéddel a nagyszülőm tartja a kapcsolatot, az e-mailjeire meg nagyon sok idő, mire válaszolni szokott, mert sok az ügye. Megkérdezem őt is, de gondoltam, feldobom itt is a kérdést, hátha hamarabb lesz válasz.
"A nagyszülődnek mi köze van ehhez? Közösen vagytok a perben?"
Nem közösen vagyunk benne. Amikor anya meghalt, akkor először úgy volt, hogy az egyetlen gyerek alapon járó hagyatéki elsőbbségről lemondok, hogy ő legyen a per jogutódja. Csak utána mondták a közjegyzőnél, hogy ha a nagyszülőm viszi, akkor a kártérítés felére jogosult az apám, - ezt se értem, hogy miért lenne jogosult, mikor se nem voltak házasok, se nem voltak bejegyzett élettársi kapcsolatban, se nem éltek egy fedél alatt egy hónapot se egyhuzamban - és azt nem akartam, miután anyát meg engem is bántott. És semmi köze se volt a kártérítés tárgyához, nem volt benne tulajdona, nem lakott benne, egy lábtörlőt nem vett bele.