Szerintetek eltúlzott a BÍRSÁGOLÁS Magyarországon? 30-35-50. és a csillagos ég, már lassan pénzbehajtó céggé válik a rendőrség. Sok a baleset, de vajon követhetőek teljes mértékben a KRESZ szabályok?
Igen, eltúlzott.
Én idén Januártól-Júnusig dolgoztam kint Németországban, most itthon vagyok. A fizetésem %-ához képest ott töredéke (lenne) a bírság, ha meg akarnának büntetni. Példával élve: ugyanazért a munkáért ott ~2800 €-t kapok, mint itthon, ami ~180000-200000 Ft volt. Ott ha 50 helyett 70-el megyek, az kint 80 Euro és 1 Büntipunkt (Tehát a fizu 1/23-ad része) itthon ez 30000 és x bp. (Tehát az itthoni fizum 1/6 része lenne.)
Ebből jól látszik, hogy a fizetéshez képes min 4x több bírságot tejel a magyar. Arról nem is beszélve, hogy valaki csak 120000-et keres, akkor a fizetése 1/4-ét minimálisan befizeti egy piti sz@rért.
A német közlekedési morál egyébként nem sokkal jobb, mint a magyar (bár sokak szerint ég és föld, én nem ezt tapasztaltam). Egyedül az autópályán és autóutakon érezni, hogy nyugisabbak. Stuttgart belvárosában ugyan olyan türelmetlenek és "okosak" az emberek, mint Pesten. Tehát hiába fizetünk mink ilyen sok bírságot nem lettünk se jobbak se rosszabbak, mint akik negyed annyit fizetnek.
Jah és nem bújnak el a trafival, még ideiglenes táblákat is tesznek ki a mérés előtt (ami láttán mindenki lassít)! Egy rendőrgyerekkel tudtam beszélni az ottani hozzáállásról. Mivel ott több nagy testület van ő csak a Landespolizei-szemszögéből tudott beszélni: nincs bírságolási szám limit, meg büntetőfal (nem is értette egyből miről beszélek), kötelező intézkedés szám detto nincs. A minőségbiztosításuk alapja pedig nem belső adatokon és saját adatokon alapuló statisztikákon alapul, hanem független a lakosság körében elvégzett felméréseken. Ami kicsit szigorúbb mint nálunk, hogy jóval gyakrabban csinálnak mobil műszaki ellenőrzést. Sz@r kocsit nem engednek vissza az útra, de a helyszíni bírság is 100€ környékén van, ami kb a vizsgálat és elszállítás ára.
Összességében látszik a nyoma a 55 év szocializmusnak itthon. Azon túl, hogy birka mód mindent tűrnek az emberek, a baleset-megelőzési prevenció a németekéhez képest egy túrórudi. De még sorolhatnám mit kellene tanulni tőlük...
"ha mással baj történik, ha másnak fizetnie kell."
Inkább fizetnék bírságot még a vétkes sofőr helyett is, minthogy szemből nekemrongyoljon!
ZETAS:
Most nem térnék ki arra, hogy a nem reprezentatív alapon végzett öncélú felmérésed, vagyis hogy "én nem úgy tapasztaltam", nem bizonyíték semmire. Én is voltam speciel Németországban másfél évig és én egészen mást tapasztaltam, de nem hivatkoznék erre, mert hülyeség.
A bírságok mértéke az egy másik dolog. Egyrészt a német lakosokkal ellentétben a magyaroknak van egy olyan rossz szokása, hogy az amúgy 10-15 ezres helyszíni bírságot egyszerűen nem fizeti ki, se a helyszínen se sárga csekken később. A leves meg most is többe kerül mint a hús, az eljárás lefolytatása magánál a bírságnál jóval többe kerül.
Ezért duplázták meg a helyszíni bírságok összegét, többek között hogy érdemes legyen ténylegesen is kifizettetni, vagy leültetni a delikvenssel a büntetést. Meg van egy valamilyen preventív jellege, ha már a normális utakra normális KRESZ vizsgákra, állandó továbbképzésekre vagy bármilyen preventív intézkedésre nem telik a kormánynak. Ha másra nem, a pénztárcájára ügyel a magyar.
Másrészt nem olyan vészes még ez a büntetési tétel az egyszeri 30.000 forintot ki lehet gazdálkodni, akit meg havonta legalább egyszer rajtakapnak a nyílt vagy rejtett trafival, ott meg talán a vezetési kultúrán kéne csiszolni, nem a rendőrség felé kéne az öklöket rázogatni. Bár jut eszembe, ha 3 éven belül ötször elkapnak már veszik a jogsit, a büntetőpont rendszernek hála, akkor meg már végképp nem száguldozhatsz következmények nélkül egyik országban sem, tehát marad az évi legfeljebb ötvenezres bírság amivel az emberek vérét szívni lehet.
Az a százötvenezer amit legálisan összeszedhetsz három év alatt az speciel egyhavi átlagfizetés Magyarországon, tehát az háromévi béred egy harminchatoda. Persze kereshetsz rosszabbul meg esetleg nem csak néhány km/h-val lépheted át a korlátod az esztelen száguldozást viszont a világ többi országban sem intézik el a havi átlagkereset
töredékével.
"Jah és nem bújnak el a trafival, még ideiglenes táblákat is tesznek ki a mérés előtt (ami láttán mindenki lassít)!"
Akkor mi értelme van a trafinak?
Ha már akkor lassít valaki, az régen rossz... (gyorshajtó)
Az, hogy táblát tesznek ki elé, totál hülyeség, mert ha mondjuk pl lakott területről van szó, akkor mindenki tudja, hogy 50 a határ, autópálya 130, stb.
Nem a németek rendszerét kell irigyelni, meg a miénket szidni, hanem be kell tartani a szabályokat. Mindig az nyavalyog, akinek volt, vagy van ilyen ügye. Mindig van, aki gyorsabban szeretne menni, nyomul, tolakszik. Autópályán 130-al megyek és megelőznek, lakott területen 50-nel és a motoros ott szlalomozik össze-vissza. Na ők gyorshajtók. Sokszor fel sem tűnik, hogy milyen szabályokat szegünk meg... Erre kellene jobban vigyáznunk, ja és nem csak akkor, amikor mérnek...
#14-es válaszoló.
Súlyos, értő olvasás-béli hibáid vannak, mivel én egy KONKRÉT példát írtam le, amivel hasbeszéddel reagálni teljes felesleges és szánalmas.
Világosan, érthetően leírtam és alátámasztottam a válaszomat -miszerint: túlzottak a bírságok-, számszerűen is levezettem. Aki ebből nem érti, az menjen újra érettségizni. Az, hogy amúgy a jelenlegi magyar és német jogszabályokon alapuló válaszomra ilyen fiktív, félrevezető gazdálkodj okosan & pontszám-gyűjtögetős válasszal jöttél (amiből kapásból hiányzik, mind a német, mind a magyar pontszám-csökkentési lehetőségek felsorolása), az megint csak a hozzánemértésed példázza.
Én a kérdésre válaszoltam, de már unom, hogy jön az ügyeletes vérpistike, aki mindenáron vitatkozni akar a számokkal :)
Te is inkább a kérdésre válaszolj, sem, mint másokkal foglalkozzál. Ha nem hasznos egy válasz, ott egy piros dislike gomb. Megnyomod és mész tovább.
#15
"Akkor mi értelme van a trafinak?
Ha már akkor lassít valaki, az régen rossz... (gyorshajtó) "
Miért lenne rossz, ha lassít? Az a cél! :)
+ha van figyelmeztető tábla jelezheti azt is, hogy legalább 2 helyen mérnek, amely helyek akár 30, vagy több km-re is elhelyezkedhetnek egymástól. Ilyenkor átlagsebesség-mérést alkalmaznak és a megtett távolság függvényében kiszámolják mi az a minimális idő mialatt az egyik trafitól a másikig elérsz. Ha ettől korábban éred el a másodikat, akkor hiába nem mentél pillanatnyilag gyorsabban, akkor is elővesznek. (Ezzel a főleg a lézer detektorok, de legfőképp a lézerblokkolók használatát teszik feleslegessé.)
Egyéb iránt a német t. szinte mindegyike adatbázisra van kötve. Körözött, lejárt műszakis autót rendszám alapján azonosítják és állítják félre.
ZETAS:
"Súlyos, értő olvasás-béli hibáid vannak, mivel én egy KONKRÉT példát írtam le, amivel hasbeszéddel reagálni teljes felesleges és szánalmas.
Világosan, érthetően leírtam és alátámasztottam a válaszomat -miszerint: túlzottak a bírságok-, számszerűen is levezettem."
Hoztál egy példát a 196 szuverén állam egyikéből és összehasonlítottad egy elemét a helyi szabályozásnak Magyarországgal. Zseniális alátámasztás, de tényleg. Ugye tudtad, hogy Norvégiában 480 eurós büntetés jár azért ami itt megreked 180 ezernél? és ráadásul a norvég átlagfizetés mindössze nettó 580.000 forint így a bírság a norvég fizetés negyede.
Dehogy néhány kecsegtető példát is szemed elé vessek Phenjánban vagy akár Addisz Abbeában nem osztogatnak a száguldó autósoknak egyáltalán bírságot. Bár az csak mellékes dolog ,hogy a helyi törvény felett álló oligarchiáknak illetve belső párttagokon kívül másnak nem is jut ilyesfajta jármű.
De gondolom a német rendszert átvennéd ahogy a magyar egy sörös bírságokat kezelik:
Német:
Magyar:
Vagy akár ahogy az olaszok kezelik a piros lámpákat:
"Aki ebből nem érti, az menjen újra érettségizni. Az, hogy amúgy a jelenlegi magyar és német jogszabályokon alapuló válaszomra ilyen fiktív, félrevezető gazdálkodj okosan & pontszám-gyűjtögetős válasszal jöttél (amiből kapásból hiányzik, mind a német, mind a magyar pontszám-csökkentési lehetőségek felsorolása), az megint csak a hozzánemértésed példázza."
A németről nem tudunk amikor ott jártam nem sikerült a yarddal összefutnom, de a magyar rendszerben tudtommal csak utánképzésre van lehetőség, amit hasonlóan a drogos prevenciókhoz eseteknél nem lehet túl sokszor eljátszani.
Én is a kérdésre válaszoltam, mégha neked nem volt elég szájbarágós.
16!
"Miért lenne rossz, ha lassít? Az a cél! :) "
Na ez egy óriási tévedés!
A trafinak nem az a célja, hogy akkor lassíts, amikor meglátod, hanem, hogy olyan vezetési morál alakuljon ki (akár a büntetéstől való félelem, visszatartó ereje útján is), ahol akkor is betartod a sebességhatárt, ha nincs a közelben trafi. Mert pl valaki gyorsan megy, meglátja a trafit, vagy a táblát, hogy mérnek, lelassít, de amint elhalad mellette, felveszi az eredeti sebességet. A mérésnek így nem sok értelmét látom. És ezért nem értek például egyet azzal sem, hogy a rádióban bemondják, hogy hol mérnek...
"Miért lenne rossz, ha lassít? Az a cél! :)
+ha van figyelmeztető tábla jelezheti azt is, hogy legalább 2 helyen mérnek, amely helyek akár 30, vagy több km-re is elhelyezkedhetnek egymástól. Ilyenkor átlagsebesség-mérést alkalmaznak és a megtett távolság függvényében kiszámolják mi az a minimális idő mialatt az egyik trafitól a másikig elérsz. Ha ettől korábban éred el a másodikat, akkor hiába nem mentél pillanatnyilag gyorsabban, akkor is elővesznek."
Tisztában kell lenni az átlagsebesség fogalmával, és megérted ennek a lényegét! Én erről most hallok elsőnek, de zseniálisnak tartom. Sokkal több értelme van, mint a random, elbúvós pénzbehajtásnak. Csak hát ha ez lenne Magyarországon is, akkor nem büntetnének meg annyi embert, az meg bevétel kiesés...
De sajnos k_rva magasak. Én 2006-ban fizettem az első bírságomat, mert 70-nel lefotóztak lakott területen plusz nem voltam bekötve, valamint a biztosítási csekk nem volt nálam. Akkor ez 7000Ft-ba fájt. Ma nem is tudom mennyi lenne...
Na de hát valamiből el kell tartani azt a sok trógert...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!