Jófogáson eladott termék és átvett termék után feljelentés?
Sziasztok!
Elnézést, ha hosszú leszek a sztorimmal, remélem tudtok valami érdemi infóval szolgálni hogy ilyenkor mi a helyzet.
2024.07.12.-én hirdettem a jófogáson pár használt terméket édesanyám nevében, amire pár napon belül jelentkeztek is.
Körülbelül 1 hét levelezés után (nem volt pénze, várta a fizetést), majd egyik nap szó nélkül elutalta az összeget édesanyám bankszámlájára.
A dolog érdekessége, hogy nem attól kaptam az utalást, akivel leveleztem, hanem annak sógorától, aki vélhetően móri, viszont a csomagot Kunhegyesre küldtem.
A csomag feladásával egy azaz 1 darab napot késtem az utalása után, amit számonkért és szépen megírtam neki, hogy rajtam kívül álló okokból nem tudtam teljesíteni, erre elkezdett burkoltan bunkó parasztozni, amit kikértem magamnak. De mondta, hogy jó...küldjem akkor másnap és küldjem át a feladó papírt is.
Másnap reggel postára lett adva a csomagja (07.17-én), amit a nyomkövetés szerint 07.18-án sikeresen kézbesítettek is.
A kért papírt átküldtem neki, amihez még kapott egy kis fejmosást, hogy lehetett volna kedvesebb és türelmesebb. Teljesen normális stílusban.
Majd eltelt egy fél hónap. Nem keresett, hogy bármi problémája lenne.
Helyette úgy tűnik feljelentett.
Mert a mai napon szembesültem vele egész véletlenül mikor a bankszámla kivonatot, hogy a július végén utalt összeg mínuszos, amit egy hatósági eljárás alapján a Székesfehérvári RK lefoglalt. Egyébként 20.000Ft-ról beszélünk postaköltséggel együtt.
Első körben megpróbáltam felhívni a postai adatoknál megadott telefonszámot, többszöri próbálkozásra és más telefonról próbálva sem érem el, ki sem csörög, egyből bontódik a vonal. Mellesleg telefonon sosem történt egyeztetés ezzel az emberrel, minden üzenetben lett megbeszélve.
Felhívtuk a móri RK-t, ahol elméletileg ez az egész elindult, keresik a kollégát, akinél az ügy van.
Azt már kiderítettem, hogy táv kihallgatás lesz mindkét féltől a legközelebbi RK-n és utána dől el a sorsa az ügynek. Családtagnak mint tanúnak kell bizonyítania, hogy az volt a csomagban, amit megbeszéltünk.
Erre van több tanú is.
Összefoglalva: Elküldtem a csomagot, amit az illető másnap átvett pontos dátummal, óra perc pontossággal. A jófogás üzenetek az elejétől megvannak. Nem jelezte, hogy bármi problémája lenne a termékkel vagy hogy nem ért oda a csomag hanem helyette feljelentett.
Sosem volt ilyen ügyem és értetlenül állok az egész előtt és rettenetesen fel vagyok háborodva, hogy ilyen patkány emberek élnek ebbe az országba.
Mi várható evvel kapcsolatban?
(akinek volt ilyen vagy hallott ilyenről, esetleg ilyen munkakörben dolgozik)
Ezért nem tudok feljelentést tenni becsületsértés, rágalmazás és rendőrség félrevezetése miatt a feljelentőm ellen?
Köszönöm a válaszokat, ha segítesz.
Valószínűleg nem a vevőd jelentett fel, hanem belekeveredtél egy csalás láncba.
Ez úgy néz ki, hogy van A, B, C a történetben.
"A" teljesen valós terméket árul, ez megtetszik B-nek. B nem akar érte fizetni, ezért felad egy hírdetést egy nem létező tárgyról. Itt jön C, aki meg akarja venni B nem létező áruját. B megadja C-nek A bankszámlaszámát. B azt mondja A-nak, hogy rokon/ismerős számlájáról megy az utalás. A megkapja a pénzt, elküldi az árut B-nek.
C fizetett egy nem létező termékért, amit nyilván soha nem
fog megkapni, ezért feljelentést tesz. Egy adat van a kezében, A bankszámlaszáma, amit B adott meg neki. A számlaszám alapján teszi C a feljelentést.
B...szki....igen.
Tehát ha jól értem nevesítve.
István volt a sógor, aki utalt. Tibor névre ment a csomag.
Tibornál egy kamu hirdetésére jelentkezett István, akivel előre utaltatott 20.000 Ft-ot arra számlaszámra, amit tőlem elkért.
István nem kapott semmit, ezért feljelentést tett az alapján a számlaszám alapján, amit Tibortól kapott...így lettünk mi feljelentve.
Tibor pedig ingyen és bérmentve megkapta a csomagját teljesen ingyen.
Így már több dolog is érthető lenne, hogy miért nem volt jó neki foxposttal (mert ott bankkártyát kell használni) és hogy miért akadt így ki egy nap késésen.....
Hát ez nem semmi b..szki..
Ha valóban ez történt, akkor mégis mire lehet számítani?
Tényleg az tűnik valószínűnek, hogy a jofogas.hu-n nálad jelentkező vásárló a csaló, meghirdette a te adataiddal másnak a terméket eladásra valahol. Akinek meghirdette, neked az utalt. Az ő feljelentése nyomán indult szabálysértési eljárás (tulajdon elleni szabálysértésért), ami még ismeretlen elkövető ellen folyik, ebben hallgatnak meg tanúként.
Készíts elő meghallgatásra a jofogas.hu rendszerüzeneted arról, hogy az ott jelentkező vevő milyen címre kérte a termék kézbesítését, postai bizonylatot arról, hogy ez megtörtént, meg azt, hogy jofogas.hu-n vevőnek nem volt panasza. Innentől te tisztázva vagy.
Mi lett végül?
Részemről egyébként most van vége a netes eladásoknak. A 2000-es évek végén 2010-es évek elején rengeteg dolgot adtam el Vatrán, soha nem volt gond. Jófogáson már csak pár dolgot adtam el pár éve, még az is oké volt. Soha nem a haszonszerzés motivált, hanem jelképes 1000-2000Ft-os árakon teszek fel használható dolgokat, amik nekem nem kellenek, de kidobni kár lenne őket.
Az utóbbi időben viszont csak a csalók jelentkenek nálam is. Szerencsére elég sokat ki tudtam szűrni. Az utolsó megpróbált a számlámról pénzt lenyúlni, de szerencsére még idejében tiltottam mindent, bankkártyát, számlát, netbankot. Az új számlahozzáférésem már megan, vagy 12-szer próbálták a bankkártya adataimat idegen Goolge Pay-hoz hozzáadni sikeretelenül a tiltás miatt. Az új bankkártyámra most várok, hogy postázza a bank. Így szerencsére károm nem lett, csak bosszúság felesleges ügyintézés.
Én most döntöttem el, hogy annyi a csaló a neten, hogy nem érdekel, nem fogom sojnálni, inkább darálják el és ássák el a szemétdombon azokat a dolgokat, amik nekem nem kellenek. De ezt még egyszer nem fogom kockáztatni. Ugyanígy venni se sogok soha semmit magánszemélytől. Facebookon adás-vétei csoportokban is nagyon sok rémtörténetet olvasok, szinte napi szinten.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!