Öv és index miatt tényleg elvehetik a jogsit?
Kisebb városban élek. Az utóbbi pár évben nagyon ráálltak az ilyen kis közlekedési szabálysértésekre a rendőrök. Egyik ismerősömnek összejött a pontja és elvették a jogsiját.
-Nem indexelt ki a körforgalomból 3x
-Nem kötötte be magát 2x
-Nem állt meg a stoptábla előtt, csak gurult, ezért is megbüntették 1x
Ilyen tényleg létezik? Vagy ehhez komolyabb szabálysértések kellenek?
#7 "Ha nincs autó az úton csak én egyedül én sem szoktam indexelni. Mi értelme van ha egyedül vagy?"
Ott a hiba az elgondolásodban, hogy ha valóban egyedül van ilyenkor az autós akkor nem is fogják miatta megbüntetni. Ha megbüntették akkor az azért van mert nem volt egyedül - ott volt a rendőr is csak nem látta a sofőr.
Pont így lehet hogy másik autóst sem veszel észre csak hiszed, hogy egyedül vagy az úton. Az indexelés egy reflex kell legyen vezetés közben és nem arra kell tudatos döntés, hogy indexelj ha kanyarodni akarsz, hanem hogy ne tedd mert nem szükséges. Ezért fontos, hogy ne hidd azt, hogy van helyzet amiben nem kell indexelned. És nem kell megjegyzéseket tenni, régóta vezetek, minden nap és igen, én sem mindig indexelek amikor a saját házam elől hajtok ki vagy tök egyedül kanyarodok egy elhagyott területen. de lakott területen pont azért büntetnek meg ilyen miatt annyi embert mert a sofőrök nem látják a másikat és az mégis ott van, látja, hogy indexelnie kellett volna de nem tette meg.
"Szerintem a most jogosítvánnyal vezetők 40%-a nem menne át egy forgalmi vizsgán."
Ez téves. Úgy igaz, hogy ha figyelmeztetés nélkül csak elbírálnák azt ahogy az emberek vezetnek, lehet hogy nagy százalékban nem felelnének meg a forgalmi vizsga követelményeinek. De ha valaki úgy ül be a kocsiba, hogy ott épp vizsgázik, akkor a döntő részük megcsinálná a forgalmi vizsgát. nagyobb arányban, mint a friss jogosítvány szerzőknél.
12, Egyetértek veled ez egy normális válasz köszi! EZ igaz mindenki hibázhat és lehet nem veszed észre a másikat. De érdekes, hogy a KRESZ-ben ha indexelsz és például és meggondolod magad és kihajt eléd valaki balesetet okozva akkor nem te leszel a hibás hanem a másik, mert az index csak egy közlés. Tehát akkor mi értelme van? Nem kell ezt az index dolgot annyira komolyan venni. Meg is hibásodhat és én nem veszem észre pl. na olyankor mi van? Kiég a lámpa pl. Mert az út alatt hibásodik meg.
Néhány ember túl komolyan veszi ezt az index dolgot szerintem. Én mondjuk ha valaki nem áll meg a zebra előtt sokkal nagyobb veszélyeztetésnek gondolom, azért még sem panaszkodik annyi ember mint az indexért.
"Nem kell ezt az index dolgot annyira komolyan venni. "
Szerintem inkabb hagyjuk a hatosagra annak eldonteset, hogy mennyire kell komolyan venni az egyes szabalyokat. Mi lesz a kovetkezo? Nem kell komolyan venni a jobbkezszabalyt? Zarovonalat? Piros lampat? Szerintem nem azert hoztak a szabalyokat, hogy mi azon filozofalgassunk, hogy melyiket mennyire kell komolyan venni.
#13 Értem amit mondasz megint hibás az elgondolás.
A KRESZ egy szabályrendszer, azzal lesz számodra és mások számára is biztonságos a közlekedés ha azt minden esetben betartjuk.
Én sem szeretek lassan menni, de nem véletlen van 50-es meg 20-as korlátozás az adott helyeken és hiába érzem úgy, hogy "nem kell azt a dolgot annyira komolyan venni" ha közben meg pont azért okozok balesetet mert épp azzal az 5-10-20km/h-val mentem gyorsabban, mint hogy el tudjam kerülni. Az index hiánya miatt halt már meg kollégám - autós azt gondolta nem fontos, ő meg biciklisként belehalt.
Ha jelzed hogy lekanyarodsz majd még sem teszed meg és ez okoz balesetet akkor téged IS felelősségre vonnak, de a mögötted jövőt IS, hiszen annak IS felelőssége, hogy úgy közlekedjen, hogy ha kell el tudja kerülni az ütközést.
"Én mondjuk ha valaki nem áll meg a zebra előtt sokkal nagyobb veszélyeztetésnek gondolom, azért még sem panaszkodik annyi ember mint az indexért."
De igen, még többen panaszkodnak miatta. Csak azok nem autóban ülnek, az index esetében meg a másik sofőr az aki panaszkodik - vagy a kocsiban, út szélén azt megfigyelő rendőr.
Ha rendőr azt látja, hogy nem álltál meg a zebránál azért is megbüntetnek. De nagyon ritkán állnak rendőrök zebra közelében, hiszen alapjáraton ott ritkább a szabálytalanság, pont mert a zebra miatt a többség lassít, figyelmesebben megy.
Vizsgán is meghúznak ha zebrán előzöl és súlyos ha nem adtál elsőbbséget a gyalogosnak.
Azért csak 3 büntetőpont egy index hiba, mert a súlya ekkora. De aki 2 év alatt összeszed 18 büntetőpontot az megérdemli, hogy elvegyék a jogsiját akkor is ha ilyen butaságokkal szedte össze.
15, Teljesen egyetértek azzal amiket írtál, nem tudok belekötni. Normális kulturált válasz volt! Általában nem ezt a színvonalat képviselik a gyakoris válaszok.
14,
Tudnád hányan jöttek az autómban majdnem Áruházlánci parkolóknál csak mert az autósok 60-70%-a nem ismeri a jobbkéz-szabályt és fogalmuk nincs róla, hogy a parkolókban is meg kellene adni ... Na az pl. szerintem egy sokkal büntetendőbb kategória mint az index.
Még sem olvasol olyat, hogy a rendőrség megáll egy tesco parkolóba pl. és bünteti ezeket az embereket. Speed marathon az van, meg ilyenek.
Persze ha már megvették azt a sok trafit akkor használni is kell én értem.
#16 a parkolókban nagyon káoszos a helyzet, ez teljesen igaz.
Egyszerre kell figyelned a többi sofőrre, a lekanyarodókra, a gyalogosokra és arra is hogy te találj magadnak helyet.
Nálunk ráadásul a két nagy azonos üzlet előtt teljesen mások a szabályok. Az egyiknél kint vannak az elsőbbségadás táblák a kikanyarodóknál, még ha jobbkéz felől jönnének is a másik parkolójában meg nem. Így a többség megáll és megvárja, hogy aki elsőbbséget kellene neki adjon az megadja-e vagy sem. Így egymásnak udvariaskodunk meg egymást szidjuk, hogy "ott a tábla, nem látod" vagy "miért nem bírsz menni, hisz neked van elsőbbséged" és hasonlók. :)
"Tudnád hányan jöttek az autómban majdnem Áruházlánci parkolóknál csak mert az autósok 60-70%-a nem ismeri a jobbkéz-szabályt és fogalmuk nincs róla, hogy a parkolókban is meg kellene adni ..."
Lehet, hogy ok meg a jobbossal vannak ugy, mint te az index-szel: nem kell azt annyira komolyan venni...
Angliaban pl ismeretlen ez a jobbkezszabaly hulyeseg. Ott minden poros kis utcaban van elsobbsegadas tabla. Nalunk meg sporolasbol talaltak ki, igy millio haromszoggel kevesebbet kellett oszlopvegre tuzni.
Ez mondjuk ertheto volt a 60-as evekben, amikor enni se volt mit, meg jart osszesen 3800 darab motoros gepjarmu az egesz orszagban. De azota mar sok viz lefolyt a Dunan, megvaltozott a vilag, igazan megoldhattak volna mar.
#19, nagyobb baromságot nem is írhattál volna...
Bár nem tudom, hogy az angoloknál hogy van ez (illetve felteszem, hogy náluk balkézszabály van), de egyenrangú kereszteződések pont azért lézetnek, hogy ott MINDENKI lassítson, ezzel is megelőzve (elsősorban) a szűk utcákban a relatív gyorshajtást, mert a benzinfröcc kicsit olcsóbb, mint a gyereknek az élete, aki éppen eléd szalad ki, de nem vagy képes megállni időben, mivel a 30-as táblánál 60-nal mentél.
A magyar vezetési kultúra (nyilván tisztelet a kivételnek) arra alapszik, hogy „önhatalmúlag rugalmasan kezeljük a szabályokat”, és ezért dudálnak le az útról, hogyha betartod a sebességkorlátot, vagy ha záróvonalnál nem előzöd ki az előtted 2 méter/napos sebességgel haladó traktort.
Szóval pont, hogy nem a táblákon spórolnak, hogyha a biztonság megköveteli, hanem azzal teszik adott esetben biztonságosabbá az utat, hogyha nem jeleznek külön.
Hogy a kérdésre is válaszoljak; a rendőr is ember, ráadásul a magyar rendőr magyar ember, és a nagy átlaguk is leszarja, hogyha valaki nem indexel. Ami ennél fontosabb, hogy kvótájuk van, vagyis van egy bírságolási szint, amit el kell érniük. Emiatt van az, hogy addig kekeckednek, amíg bírságot nem tudnak kiszabni, és ha kell, még a valóságot is megferdítik; egyik ismerős járt úgy, hogy körforgalomból kimenet indexelt, megkezde a kifordulást, közben vissza kellett korrigálnia a kormányt (túl nagyot húzott rajta), az index visszaugrott, a rendőr meg megvágta egy tizessel meg a büntiponttal, mondván nem indexelt. Ő meg nyilván bizonyítsa a saját igazát...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!