Milyen gazdasági hatásokkal jár az új Mercedes gyár?
Azt olvastam hogy maga a gyár 2%-ot tol és az export még 3%-ot a GDP-n, illetve ebben még nincsenek bent a hazai alvállalkozók.
Viszont ez így nekem kicsit irreálisan magasnak tűnik. Pl. ha 2018-ban lenne egy 3%-os GDP növekedés (mivel akkor már kb nagy erővel jön le majd az EU-s forrás), akkor konkrétan 3+5=8%-al kéne számolni?
Nem irreálisan sok ez egy kicsit?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Negy muszakban dolgozom a karosszeriauzemben, a berem ugyanaz mint 3 muszakban. Szoval az informacioid nem pontosak, es a bejarast a ceg biztositja - mar amennyiben nem Sopronbol ingazol...
De anno volt egy orokervenyu beszolas, hogy be lehet koltozni Kecskemetre es akkor be tudsz jonni tulorazni. A karosszeriauzemben a jelenleg bent levo muszak a hetedik napjat nyomja egyhuzamban es nekik meg ot hatra van, szoval kb. ennyire kiraly hely a Rohbau :) Mindennek van elonye es hatranya.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
illetve amióta a mercihez került a prohumánnal 90-ről már elég szépen feltornázták a bérét, 4x kapott fizetésemelést a 2 év alatt.
most gondolkozhatott hogy átmegy 4 nap 12 órába, de ott már több a rizikó, pl. ünnepnapokon és hétvégén is munka van, viszont legalább egy 10-15-el több a bére nettóban.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Örülni kellene ha mennek az emberek oda, mert így is munkaerő hiány van a Merci gyárba, erre még + 2.500 embert ugyanabba a városba.
Jah, illetve unokatestvérem megy majd át az új karosszéria üzembe mihelyst megépül, vagy beindul vagy mi van...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!