Kezdőoldal » Politika » Pártok, kormányzás » A pártok oktatáshoz való...

A pártok oktatáshoz való hozzáállásával szerintetek is gond van?

Figyelt kérdés

Szerintem a baloldal tudás helyett kreativitást erőltető emberközpontú módszere inkább rontja az oktatás színvonalát, mint javítaná. A módszer azon alapszik, hogy ha a gyereket nem kényszerítjük tanulásra, akkor az magától is tanulni fog. Ez igaz, csakhogy az így szerzett tudás kevés lesz(a gyerek mindenből csak egy kicsit tanul), és nem lesz elég mély ahhoz, hogy később az egyetemen a gyerek jól teljesítsen. Persze emiatt az egyetemen is csökkenteni kell a színvonalat.

A baloldaliak azt hajtogatják, hogy ennek a modern oktatási formának a hiánya okozza a lemaradásunkat. Szerintem fordítva van. A liberális oktatás megjelenése az egyik oka a színvonalcsökkenésnek. És aki azt írja, hogy a dolog nyugaton működik, nincs igaza, mivel a fiatalok ott is egyre rosszabbul teljesítenek. (Csak nálunk a színvonal gyorsabban esik, mivel más problémáink is vannak)


És akkor mi a helyzet a jobboldal válaszával? Szerintük a reál, tehát valóságalapú tárgyak túlzott hajszolása okozza a gyerekek tanulási hajlandóságának csökkenését. Megoldásként a már liberalizált oktatás átalakítása helyett az újabb felesleges órák, a hittan és a testnevelés erőltetését preferálják(a liberalizáció megy tovább, annak ellenére, hogy jobboldali kormány van). Persze ők meg azt mondják, hogy régen is ezt tanították a gimnáziumban és ez működött.

A gond csak az, hogy régen az ment rendes gimnáziumba, aki vagy egyházi személyként, vagy a tudományos életben akart elhelyezkedni. Ma viszont a gimnázium egy átlagember számára, akit régen arra bíztattak, hogy ne olvasson bibliát(még félreértelmezi), gyakorlatilag alapkövetelménnyé vált. Manapság például egy autószerelőnek is tudnia kéne deriválni és integrálni, hiszen az autók alakját egy függvénnyel írják le(régen kocka autó volt). Nem árt a programozói ismeret se, hiszen például a Tesla egy "két keréken guruló szerver".


Mind a baloldal, mind a jobboldal baromságokat beszél, ha oktatásról van szó. Szerintem egy Porosz rendszerhez hasonló, de ahhoz képest meglazított, a reál tárgyakat előtérbe helyező, tehát a valóság tényleges megértetésével a kreativitást valóban fejlesztő oktatásra lenne szükség.



2015. jún. 16. 13:19
1 2 3
 21/29 A kérdező kommentje:

Most az mondjátok, hogy ne avatkozzak bele abba, amihez nem értek. Ennyi erővel, aki nem politológus, az ne politizáljon, ne alkosson saját véleményt az ország vezetéséről. Sőt, eleve csak gazdadasági szakembereknek szabadna szavazni, mivel az egy gazdasági döntés is.


Szerintem ez így baromság. Ha majd az egyetemen tudományos vitát szerveznek szakembereknek, oda nem fogok elmenni. Ha beengednek civileket is és véletlen ottlennék, megadnám a kellő tiszteletet. Ez viszont nem egy tudományos fórum, itt ilyen szabályokat nem kell betartani(még akkor se, ha a moderátor mást mond).


Szerintem lehet, hogy a válaszok között írtam hülyeséget is, de amit az oktatásról leírtam az igaz és nem tudtátok megcáfolni. Talán a Skandináv cáfolat helytálló, azt komolyabban meg kéne vizsgálni. Lehet, hogy ott normálisan meg tudták csinálni a libsi oktatást.


További sárdobálás következik(nem kell elolvasni nem libbantaknak írom):


20 éve oktatássál foglalkozó szakember véleménye? Hogy nézhet ki egy ilyen ember élettörténete.

1. Éretségire készül. Sajnos idióta ahhoz, hogy a valóságot megértse, ezért inkább áltudományokhoz(irodalom, liberális történelemoktatás) menekül. Végül vhogy leéretségizik és bekerül az egyetemre.

2. Egyetemi évek. Itt már normálisan is tanulhatna de nem teszi. Egyrészt a tanárok hülyék, másrészt nem is várnak el sokat.A humán tanárok azt se tudják mi az a tudományos szemléletmód JELENLEG. Ha tanultak volna matekot a középiskolában...

Tehát diákunk képzi magát, inkább a romkocsmában sörözés közben. A vizsgán kegyelemből átengedik.

3. Egyetem utáni évek: Az egyetemen vannak normális emberek akik tanultak (önerőből). Ők már ki is mennek külföldre mert az ilyen egyetemeken nem menő magyarnak lenni(és tanulni se...). Van főhösünk aki nem tud elhelyezkedni kamudiplomájával. Szerencsére azonban van egy másik dolog neki. A POLITIKUS SZÜLEI. Na ők találnak neki vmi kamumunkát, ahol aztán 20 év alatt megír 3 könyvet milliókért a MI PÉNZÜNKÖN ÉLŐSKÖDVE.


Ezek után ti eladjátok nekem oktatási szakértőként. Elhiszem hogy van olyan szakember, aki a fosból is tud minőségi oktatást csinálni, talán a skandináv területeken. De itt szerintem nincs ilyen(az már kiment külföldre)


Sárdobálás megvolt.

2015. jún. 17. 02:13
 22/29 anonim ***** válasza:

"20 éve oktatássál foglalkozó szakember véleménye? Hogy nézhet ki egy ilyen ember élettörténete."


A választ a kérdezőnek nem kell elolvasnia! (nem hibbantaknak írom)


Mondjuk így:

Matematika-fizika szakos középiskolai végzettséget szerzett a 80-as években, dolgozott tanársegédként az egyik vidéki egyetemen, közben tanított az egyik gimnáziumban, a rendszerváltás után több cikket is írt a matematika oktatásról, majd ledoktorált a témában, ezek után óraadó tanár lett az egyik pedagógia tanszéken, ott jelenleg docens.

Például ez egy valós oktatási szakember élettörténete, aki anno nekem is tanárom volt egyetemen.


Vagy másik oktatási szakember, a végzettsége: molekuláris biológus, most oktatásfilozófiát tanít. Vagy: Fizika-kémia szakos tanárnő, aki a 21. századi oktatási rendszer kihívásaival foglalkozik, és most neveléstudományt tanít, szintén valós személy.

Vagy közgazdász, aki oktatásgazdaságtanból doktorált és most azzal foglalkozik, és azt tanít.


Így néznek ki a valódi oktatási szakemberek, de ezzel mondom a hibbantaknak nem kell foglalkoznia! Meg azzal sem, hogy például a "semmirekellő" pedagógia szakon például két féléven át tanítanak matematikai statisztikát meg valószínűségszámítást, de ez is lényegtelen információ, elvégre oda úgy is csak olyan hülyék mennek, akik nem értenek a "valósághoz", meg hülyék matematikából.


Aztán ezek a semmihez sem értő romkocsmákból kitántorgó, biológus, fizikus, matematikus, pszichológus, szociológus libsi szakemberek összeülnek és jól meglibsizik az oktatást. Aztán látjuk is az eredményét!


Egyébként a kérdező érvrendszere elég primitív, ő nem kérdez, ő kijelent, megmondja az igazat (ami persze köszönő viszonyban nincs az igazsággal, de ő hisz benne), aztán mikor ezt felrójuk neki, akkor jön az érv, hogy ő, aki saját bevallása szerint nem is ért ahhoz amiről beszél jobban ért ahhoz, mit aki ezzel foglalkozik, mert azok valójában semmihez sem értő léhűtők. A kör bezárult, csak egy igazság van, az övé!


Na most szólok a kérdezőköz: Semmi olyat nem írtál, amit meg lehetne cáfolni! Cáfolni csak azt lehet, ami alá tudsz támasztani bármilyen adattal, azt hinné az ember, hogy elvileg ezt valaki, aki már tizenévesen is a differenciálszámítást szívta magába az ezt megérti. Nem te csak beleüvöltöd az "éterbe" a teljesen hibás elképzeléseidet, dehát hé, végülis minek olvasgatnál te azoktól a romkocsmatöltelék oktatási szakemberektől akár egy könyvet is el, elvégre nem értenek a matekhoz, ami persze nem is igaz, de mindegy.

Igazából csak az zavar, hogy a saját tudatlanságodat, meg zagyvaságaidat meg erénynek is tartod, és aki nem ért veled egyet -mondjuk ahogy látom, igazából senki sem ért veled teljesen egyet- az meg tudatlan libbant.


Na ez is megvan, eddig csak szimplán butaságokat írtál, most már ott tartok, hogy bosszant...


De egy valamit tanulj meg végre, olyan, hogy liberális oktatás, olyan NINCS, ilyen kifejezést a neveléstudomány NEM ISMER! Ha másra nem jó ez az istenverte kérdés, legalább ennyit jegyezz meg!


De innen én most lépek, boldogíts mást a hülyeségeiddel, már ha lesz rá vállalkozó...

2015. jún. 17. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/29 A kérdező kommentje:

Akkor szeretnék bocsánatot kérni, mivel az oktatási szakembereket összetévesztettem Heller Ágnessel. Ha valaki reál tárgyakat oktat, arról szerintem sem szabad így beszélni, ahogy az előbb írtam.


Ezt modern európai oktatási baromságot, amiről eddig szó volt, ti nem tudom, hogy minek nevezitek, mindenesetre az biztos, hogy a LIBERÁLISOK TERJESZTIK mind ma (a mai libsi kőzelebb áll a komcsihoz) mind a 19 szd. -ban (akkor a valódi liberálisok terjesztették). Gondolom, hogy az inkompetencia alapú oktatásról nem a kurucinfón lehet olvasni. Mindenesetre a 444, index és hasonló ballib fosok tele vannak vele. Ezek után szerintem nyugodtan nevezhetem liberális oktatásnak is. Ha ez nem tetszik, itt a definíció:

liberális oktatás = az az oktatási forma amit a liberálisok többsége terjesz.


Egyébként én a 444 -es cikkek miatt akadtam ki ennyire. Pl.:a legboldogabb holland gyerekek(ott nincsenek jegyek) , finnországban eltőrlik a tárgyakat... de jó ötlet. Tehát töröljük el a jegyeket, majd a gyerek tanul magától, ahogy most a romatelepeken. Minek a tantárgy, majd tanul összevissza mindent, amit akar (a 444 szerint a norvég gyerekek Himalája expedíciót szerveznek).De lehet ezt mégtovább fokozni. Egyes libbant elmebeteg híroldalak őrülete már odáig fajult, hogy valaki egyenesen leírta hogy nincs is szükség oktatásra, majd a szabadonengedett gyerek tanul magától, meg persze a TV -ből(indexes cikk).


Az automatizálás miatt a hagyományos munkák eltűnnek. Ha nem akarunk munkanélküliek lenni, képzettnek kell lennünk, nem elég a kreativitás. Iskola Közép- afrikában sincsen mégse látom, hogy annyira sikeresek lennének a szabadon engedett gyerekek.


Már rájöttem, hogy ezt a kérdést korai volt feltenni. A Liberális oktatás még igazán nyugaton sem lépett működésbe.

Ennek ellenére az első eredmények szerintem már most is érezhetőek. Egy biztos. Én a gyerekemet nem fogom transzvesztitaképzőbe küldeni. Olyan iskolába fog járni, ahol megkövetelik a fegyelmet(vmi demokratikus nevelésről is olvastam az említett híroldalakon), és osztályozzák a tudást. Lehet, hogy a gyerekkora nehezebb lesz, de legalább majd nem kell a munkaerőpiacon versenyezni, egyből felveszik bárhova.

2015. jún. 17. 13:46
 24/29 A kérdező kommentje:
Amit leírtam nehéz megcáfolni valóban, engem támadni viszont könnyű(különösen a stílusom miatt, de ez most nem érdekel, nem egy konferencián vagyunk).
2015. jún. 17. 13:49
 25/29 anonim ***** válasza:

Szidod a pedagógiával foglalkozókat, hogy állítólag nem ismerik a tudományos módszertant, közben elköveted a legősibb módszertani hibát: egy ideológia alapján alakítod ki az álláspontodat, ezáltal zárt rendszerben gondolkodsz. A tudományos szemlélet legalapvetőbb építőeleme a semlegesség és a kritikus gondolkodás (persze, ez elég nehéz, ha csak napilapok cikkeit olvastad a témában).

Példával élve olyan a hozzáállásod, mintha a fent említett Tesla mérnökei kitalálták volna, hogy a kétütemű benzinmotor az egyetlen működőképes meghajtás, és csak azzal lehet autót csinálni, tuti megreformálták volna a személyautó piacot..

Rengeteg tanulmány és kísérlet, sőt gyakorlati alkalmazás bebizonyította, hogy a legszarabb oktatási forma az "tanuld meg könyvből, írd meg a leckét, írj dolgozatot, jegyet kapsz" rendszer, egyedül azért használjuk, mert ez a legolcsóbb. Látható nálad is, hogy ugyan kiemelkedően teljesítettél az iskolai rendszerben, de a társadalmi érzékeddel, ismereteiddel komoly gondok vannak, értelmes ember nem gondolkodik oldalakban, és ismeri a saját korlátait. Nem porosz rendszerű iskolában nevelkedve lehet nem azt tanultad volna meg, hogy kell transzvesztitának lenni, hanem azt, hogy hogyan viszonyulj az embertársaidhoz a hatékony együttélés érdekében.

A munkaerőpiac felhozása pedig nagyon jó. Olvass el egy álláshirdetést, a követelmények kb. negyede fog a szakmai felkészültségre irányulni, a többi pedig az interperszonális készségek megléte lesz (amiknek kialakításában a jelenlegi és az általad javasolt rendszer semmit sem segít). De biztos az összes munkáltató és hr osztály is hülye libsi, és tönkre akarja tenni magát, hogy ezzel is a nemzetnek ártson.

2015. jún. 17. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/29 A kérdező kommentje:

Szerintem most legyen neked igazad. Az interperszonális képességekre is megvan a saját elméletem de az még keményebb lenne. Egyelőre beismerem, hogy rosszul tudok mindent.

Majd 10 év múlva, ha rendelkezésre állnak a (nekem) megfelelő adatok és tudományos cikkek, újra felteszem a kérdést.

2015. jún. 17. 16:46
 27/29 anonim ***** válasza:

"Az a baj, hogy a világ megváltozott és ehhez nem alkalmazkodik az oktatási rendszer és a tanárok sem.

Ma már bármilyen információhoz hozzáfér bárki. Főleg a fiatalok, akik sokkal jobban használják a netet, mint az idősebb generációk. Inkább azt kéne megtanítani, hogy ezt a sok információt, hogyan értelmezzék."


Ezt kb. már tízezerszer hallottam pontosan ugyanígy megfogalmazva. Ebből is látszik, hogy süketelés. Valaki kitalálta, a többi meg birka, és megy utána. A net azért nem jó, mert dugig van hamis információkkal, ha valahonnan, hát nem onnan kell informálódni. Alapműveltségre pedig igenis szükség van, különben hülyéket fogunk képezni, ahogy ezt a liberális oktatási rendszer tette. Butítás megy, a cél pedig nyilván az, hogy ne ismerj kultúrát, történelmet, csak "hasznos" dolgokat, amiktől hasznos fogaskerék lehetsz a rendszerben. Ne gondolkodj, ne kérdőjelezz meg semmit, vásárolj, dolgozz gyártósori- vagy nyakkendős rabszolgaként egy óriáscégnek, és szóljon az életed az okostelefonokról, tabletekről, facebookról, retyóklubról, drogozásról, bulizásról, k*urvulásról.

2016. febr. 16. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/29 anonim ***** válasza:

"Butítás megy, a cél pedig nyilván az, hogy ne ismerj kultúrát, történelmet, csak "hasznos" dolgokat, amiktől hasznos fogaskerék lehetsz a rendszerben. Ne gondolkodj, ne kérdőjelezz meg semmit, vásárolj, dolgozz gyártósori- vagy nyakkendős rabszolgaként egy óriáscégnek, és szóljon az életed az okostelefonokról, tabletekről, facebookról, retyóklubról, drogozásról, bulizásról, k*urvulásról."


Bocsánat, ezt is a liberális oktatási rendszerre értettem.

2016. febr. 16. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/29 anonim ***** válasza:
Látjuk is, hogy nem értesz hozzá. :-)
2016. febr. 16. 21:28
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!