Kezdőoldal » Politika » Pártok, kormányzás » Budapest miért fejlődik...

Budapest miért fejlődik sokkal látványosabban az Orbán-kormányok idején?

Figyelt kérdés

Rengeteg megújult műemlék, felújított tér, új szobrok, új villamosmegállók, stb.


És végre nekiesnek a Várnak is, amire már nagyon ráfér a felújítás.



2015. ápr. 7. 11:27
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
36%

Ja igen, fizetős a parkolás, kamu felújítások.


Demszky alatt azért sokat változott a város. Én még emlékszem, mikor a Westend helyén csak egy üres tér volt, néhány büfével. Jártam, a régi 4-6-sal. stb.


Tarlós azt az embert nevezet ki BKV vezérnek, aki az MSZP ideje alatt az MSZP-t fikázta a Veke oldalán. Aztán tavaly nagy nehezen sikerült Vitézy úrtól megszabadulni. Mert Vitézy annyi pénzt vert el felesleges dolgokra, hogy csak na.


Futár rendszer nem kevés pénzből épült, és még mindig nem müködik rendesen 1 évvel a project befejezése után.

2015. ápr. 8. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:
68%

1998-2002 között is Orbán-kormány volt, és éppen akkor tettek keresztbe a 4-es metró projektjének. Ha akkor nem fújják le, sokkal előbb és olcsóbban elkészült volna, valamint talán már Újpalotáig közlekedne, hiszen Demszkynek szívügye volt a metróépítés. Valljuk be, ennek a metróvonalnak csak így lenne igazán értelme.

Egyébként Demszky 20 évig volt főpolgármester és az első 10-12 évével nem volt semmi probléma. Nézz meg néhány fotót Budapestről, melyek a rendszerváltás idején készültek, és nézz meg pár későbbit. Teljes körűen felújították a földalattit (1995-ben) és a 2-es metrót (2004-2007), az Alstom-szerelvényeket is ők rendelték (bár ez szerintem hiba, inkább az oroszoktól kellett volna, mert ebben az egyben tényleg jók).

Aztán a 2000-es évek elejétől-közepétől Demszky egyre inkább belefáradt és beleunt a munkájába és erőteljesen begyűrűzött a korrupció a városházára. Majd megnézzük, hogy milyen lesz 20 év után a Fidesz vezette városháza, hisz jelenleg még csak 5 éve vannak többségben ott.

Tarlósék érdeme viszont kétségkívül a járműpark (főként az autóbuszok) jelentős megújítása, amire Demszkyék gyakorlatilag szartak a 20 év alatt (a 150 Volvo-buszt kivéve). Az viszont szánalmas, hogy a 3-as metró ügyében még mindig az előző városvezetésre mutatnak, és még most is csak toldozzák-foldozzák, holott ugyanolyan teljes felújításra lenne szükség, mint 2004-2007 között a 2-es metró vonalán.

Egyébként pedig szerintem bőven vannak fontosabb tennivalók is a Vár felújításánál, például a 4-es metró meghosszabbítása északi és nyugati irányban, valamint a belsőbb kerületek renoválása. Az egy dolog, hogy a szűken vett belváros, az V. kerület szinte csillog-villog, de elég csak átsétálni Erzsébetvárosba (esetleg Külső-Józsefvárosba és ide lehetne sorolni még Terézváros néhány részét is), és máris elfogja a hányinger az embert, annyira undorítóan néz ki minden.

2015. ápr. 8. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:

"Az EU-s támogatások miatt."

2010 előtt nem kapott EU-s támogatást a főváros? :)

2015. ápr. 11. 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:
2004-2010 között természetesen voltak EU-s támogatások, 1990-2004 között viszont a fővárosnak önerőből kellett megteremtenie a fejlesztési összegeket.
2015. ápr. 12. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:
0%

"2004-2010 között természetesen voltak EU-s támogatások, 1990-2004 között viszont a fővárosnak önerőből kellett megteremtenie a fejlesztési összegeket."


Pont abban az időszakban stagnált minden a fővárosban, amikor már voltak EU-s támogatások. 2004 előtt, amikor nem kaptunk támogatást, meghosszabbították a hármas metrót, megépült a Lágymányosi híd, rengeteg új buszt szereztek be, meghosszabbodott az 1-es villamos vonala, felújították a kettes metró teljes vonalát, sorolhatnám. Demszky alig csinált valamit 2004 és 2010 között, pedig a pénzügyi keret jóval nagyobb volt, mint abban az időszakban, amikor tényleg csinált valamit. Sokkal előrébb tartana Budapest, ha a négyes metró építésébe bele se kezdtek volna.

2015. ápr. 12. 22:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:

Ez így nem teljesen fedi a valóságot.

A 3-as metrót 1990-ben fejezték be, ahhoz már semmi köze nem volt Demszkynek.

A 2-es metró felújítása 2004-2007 között volt, tehát már az EU-csatlakozás után, a 4-es metró építése (2006-2014) úgyszintén. Ez utóbbi beruházás valóban sok pénzt elvett az egyéb fejlesztésektől, ugyanakkor egy ilyen óriási városban elengedhetetlen a metróhálózat fejlesztése. Elég csak a szomszédos, hasonló méretű és adottságokkal rendelkező Bécsre gondolni. Az ottani metróhálózat 79,1 km hosszú, míg Budapesten jelenleg csak 38,2 km, amibe beletartozik a Millenniumi Földalatti Vasút is, ami csak a legnagyobb jóindulattal nevezhető metrónak. Még inkább nevetségessé teszi a lemaradást az a tény, hogy Bécsnek emellett kiterjedt S-Bahn-rendszere is van, ami össze sem hasonlítható a széttagolt, korszerűtlen HÉV-vel. A 4-es metró építése ezt a hátrányt próbálta meg lefaragni.

2015. ápr. 13. 00:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:

"A 4-es metró építése ezt a hátrányt próbálta meg lefaragni."

A négyes metró építésének költségének egy kis része is képes lett volna fedezni a teljes felszíni tömegközlekedési infrastruktúra felújítását. Új villamosvonalak, meglevők rekonstrukciója, új járművek, stb.

Púp a hátunkon ez a metró, többe került, mint amennyit ér a fővárosnak. Ameddig épült a négyes metró, szétrohadt a járműpark a felszínen...

2015. ápr. 14. 12:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:
Utaztál már a 7-es buszcsalád járművein mondjuk a reggeli csúcsban Újpalotáról a belváros irányába? Be lehet szerezni új buszokat (természetesen nagy szükség van erre), de bizonyos viszonylatok borzasztóan túlterheltek maradnak ettől még, ez két külön dolog. Ugyebár a 7-es buszcsaládot tervezi a jelenlegi városvezetés villamossal kiváltani. Azonban ez ugyancsak felszíni közlekedési eszköz. Tény, hogy megbízhatóbb és kiszámíthatóbb, mint a buszok, de ettől még jelentősen ki van téve a felszíni forgalomnak, ennélfogva lassabb, mint egy metró. Újpalota (ami a város második legnagyobb lakótelepe az újpesti után) pedig nagyon messze található a belvárostól, ezt a távot pedig jelentősen lerövidítené a 4-es metró. Persze, lehet azzal jönni, hogy értelmetlen ez a metróvonal. Jelenlegi formájában tényleg felesleges és értelmetlen. Egy normális városban a metróvonalak átmérős viszonylatok, a város egyik végéből a másikba közlekednek. Ha a 4-es metró is ilyen lenne (mint ahogyan pl. a 3-as), akkor sokkal kihasználtabb lenne, és máris azt lehetne mondani, hogy megérte. Ráadásul a Keletitől kifelé már kéregvezetésűként lehetne megépíteni, ami jelentősebb kisebb költségeket jelentene, mint az első szakasz. Nem is értem, hogy miért tettek le a meghosszabbításról, hiszen sokkal racionálisabb, mint egy villamosvonal kiépítése, ami a BKK tervei szerint csak az Astoriáig közlekedne, magyarán az ő esetében nem valósulna meg az átmérős viszonylat.
2015. ápr. 14. 23:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:
33%

Az EU-s támogatásokat a Fidesz sokkal jobban kihasználja, mint annak idején bármelyik balodali komány. (Ha jól emlékszem, a Gyurcsány kormány idején olvastam 20 % alatti felhasználásról -ez lényegében azt jelentette, hogy a befizetéseink magasabbak voltak, mint amennyit az EU-tól kaptunk.)

Függetlenül attól, hogy mennyire "fidesz-közeli cégek" kapják az EU támogatta beruházásokat, s ebből 'mennyi megy el korupcióra" (ami -mellesleg- a balodali kormányok alatt is létezett), még mindig jobb, ha ezek a pénzek többségében hazai beruházókhoz, s nem multikhoz kerülnek.

A több ezer milliárdos többlet pénz felhsználása elsősorban Budapesten, de a vidéki városokon is meglátszik.

Álságos a baloldal kritikája, "hogy bezzek a pénzt elfogadják". Hát igen, ők nem "fogadták el".

2015. ápr. 19. 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!