A kormány kilátásba helyezte a MÁV és az egyéb tömegközlekedési szervek radikális átszervezését. Mire számíthatunk, ha még maga a kormány is "népszerűtlennek" prognosztizálja a leendő intézkedéseit e téren?
A MÁV-nál járatritkítás várható, ami már csak azért is nevetséges, mert most vasárnap jön az elvileg egész jövő évre érvényes új menetrend, tehát könnyen lehet, hogy a "2015-ös" menetrend, alig egy-két hónapig lesz érvényben Ugyanezt csinálták 2012-ben is, 2011. decemberében életbe lépett egy új menetrend, majd jött a ritkítás 2012. áprilisától, de akkor meg minek a hivatalos menetrendváltás minden év decemberében, ha a "nyírás" év közben jön, a szocik 2009-ben legalább menetrendváltáskor zártak be 24 mellékvonalat, meg 2008. decemberétől ritkítottak.
Ami inkább a levegőben lóg, és nagyot fog ütni, az az utazási kedvezmények megvágása, pl. a diákjegy és bérlet kedvezményének szűkítése, az ingyenes 65 év feletti és 6 év alatti utazások megszüntetése, családi és üzletpolitikai kedvezmények (Start-klub kártya) megszüntetése, vagy a kártya esetében drágítása.
Ó és ne felejtsük ám el, hogy a helyközi tömegközlekedési tarifák 2010. februárja óta alig változtak, volt egy 2%-os emelés az ÁFA tartalom változása miatt, meg bevezették az országos pótjegyet a távolsági buszokon, gyorsvonatokon, na most nagyon a levegőben lóg egy általános 8-10%-os jegy és bérletár emelés is. Ezek azok, amik így hirtelen eszembe jutottak, meg ott az örök klasszikus a párhuzamosságok megszüntetésével, tehát ahová jár vonat, oda a buszon mindenkinek teljes árú jegyet kellene vennie, akkor is, ha csak napi két vonat jár az adott települések között.
A közlekedési dolgozók és a MÁV szakszervezetei bejelentették hogy december 16-odikán sztrájkolni fognak ha a kormány nem hallgatja meg a problémáikat.
Erre a kormány kilátásba helyezte a MÁV és az egyéb tömegközlekedési szervek radikális átszervezését.
Beindult a sztrájkolók megfélemlítése.
Párhuzamosság megszüntetése Fidesz módra:
Városunkból a 30 km-re levő városba reggel 1/2 8-kor indult busz és vonat is.
Mindkettőre szükség volt, mert közben több olyan kisközség, falu is van, ahol a település un. hosszú-utcás, 2-4 km. A vonat az egyik végén, a busz a másik végén közlekedett. A lakosság azzal utazott, amelyik közelebb volt a lakásához.
Az okosok elhatározták, hogy meg kell szüntetni a kettősséget.
Meg is tették: mind a két járatot megszüntették.
Aki utazni akar, mehet más időpontban., legfeljebb elkésik a munkahelyéről vagy a suliból.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!