AZ országbérletnek és a különböző utazási kedvezményeknek,ingyen utazásoknak a tömegközlekedés teljes lerohasztása volt ára?
Ezt hogy gondolod?
Bevezették az országbérletet és előtte nap minden tökéletes volt másnapra direkt lerohasztották a tömegközlekedést?
Mi bajod van már megint?
Nem. Az ilyen országbérleteknek az ára az volt, hogy így plusz pár szavazatot és jó PR-t szerzett a kormány.
A MÁV lerohasztása (na nem azért, hogy a kormányt védjem), már évtizedek óta, kormányokon átívelően zajlik.
#3 Az államnak sehol a világon nem feladata, hogy azért, hogy eljusson az állampolgár A-ból B-be, kedvezményeket adjon és (fedezet nélkül) mesterségesen alacsonyan tartsa a jegyárakat.
Valakinek meg kell fizetnie a tömegközlekedés árát és ez nem az állam feladata, főleg úgy, hogy nálunk egy vasúti cég van és az full állami. Egy ilyen céget piaci alapon kell működtetni, piaci jegyárakkal. (ahogy a BKK-t is így kéne)
Így tartom: az országbérlet bevezetése nem több, mint egy PR-fogás pár potenciális szavazatért a következmények figyelembe vétele nélkül (pl miből lesznek új vonatok/buszok, karbantartás stb).
#4 Ez nem igaz.
Az államnak kötelezettsége, hogy biztosítsa a lehetőségét minden állampolgára számára annak, hogy a megfelelő esetekben eljusson oda ahová kell. Ilyen amikor a kötelező oktatásban kell részt vennie, amikor hivatalos ügyet kell intéznie vagy orvoshoz kell eljutnia. Ezért is vannak ilyen esetekben néha költségtérítéses megoldások, pl. hogy a tanú ott lehessen a tárgyaláson amire beidézték.
Az országbérlet valóban piár tevékenység, a magukat haladóprogresszívnek nevezők követelték már sok ideje, hogy legyen akár ingyenes is a tömegközlekedés, ugyanúgy a zöldek és társaik is. Ezzel minden ilyen követelés előre teljesítve lett.
Ez nem azt jelenti, hogy közel ingyen kell adnia, hanem, hogy az elvi lehetőséget (legyenek utak, vasutak) biztosítva legyenek. Igenis, ha valaminek ára van, meg kell fizetni.
Például Ausztriában 1 km vasúton másodosztályon 67 Ft, míg Magyarországon 18 Ft. Ja és az ÖBB nyereséges, a MÁV-ot pedig úgy tömködjük folyamatosan adópénzből.
Most valóban ez a jó irány, hogy nem várjuk el a MÁV-tól (vagy mondjuk a BKK-tól), hogy önfenntartó és nyereséges cég legyen?
3~
Ez így nem igaz, mert még kétszeres veszteséggel működik azóta.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!