FIDESZesek, Ti tényleg bekajáljátok, hogy 1 méter vasúti sín FELÚJÍTÁSA 3.6 Millió forintra jön ki?
"akik ugye nem "FIDESZesek"."
Nem, de valamiért a fideszes ügyészünk csak-csak oda lyukadt ki, hogy "nincs itt semmi látni való"...le is zárták az ügyet.
#1-es
Tegyük fel, hogy egyáltalán nem értünk a témához, ezért egy gyors kereséssel induljunk ki mondjuk ebből a posztból (mellesleg megsúgom ezek a számok validak és viszonylag frissek is):
Itt 1 mérföldre 500 ezer - 1 millió dollár között becsül, vegyük a maximumot..
Ez 1 kilóméterre számolva kb. 1M/1.6 = 0.625 millió USD.
1 USD perpill 300 forint körül mozog, így felszorozva: 625000 USD * 300 HUF/USD = 187500000 HUF
Ez ugye 1 kilóméter, ha leosztjuk a 187.5 Misit 1000 méterrel, akkor még méterenként még mindig csak 187.5 ezer forintba jön ki... Ha az alacsonyabbik árral számoltunk volna, akkor még mindig 93750 HUF-nál tartunk...
Tegyük fel, hogy többet adózunk (merthát magyarországon élünk), felszorozzuk a fenti számot mondjuk 4-el, akkor kapunk 375000 Forintot egy méterre...
Tehát ezek után szerintetek jogos, hogy durván 10-40-szeres túlárazással építenek Magyarországon 15 kilóméternyi vasutat?
#2-es, #4-es
Tehát ha jól értem az érveléseteket, "az előző kormány lopott", akkor ennek is szabad?
Szerintetek nem lenne jobb ez a hely, ha azt mondanánk, elég a lopásból?
Bár nem vagyok mérnök, de annak idején tanultam logisztika szakon vasúti ismereteket.
Szerinted a vasúti sín lerakása csak annyi hogy leteszed oszt' jóvanazúgy?
Egyáltalán nem.
Valószínű ha felújítják, akkor cserélik a sínpárokat, ami kapásból annyi h anyagár, munkaerőt fizetni kell. De ha esetleg nem is, akkor is hátra vannak a következő lépések: Ellenőrizni az alépítményeket: megfelel a biztonsági, (geometriai) alapkövetelményeknek, a földművek rendben vannak e, és persze minden egyes műtárgy úgy van ahogy az a tervrajzoknak szerepel, aztán persze a sínek hogy pl. megfelelő a nyomtávolság, nincsen e minimális eltérés sem, megfelelő e az alátámasztása, (MINDEN EGYES KIS VACKOT ÁT KELL NÉZNI) és még mennyi mindent ellenőrizni kell, hogy aztán a felújítás mehessen, és valószínű cserélni/pótolni az nem ingyenbe megy. Ezt valószínű nem egy 8 osztályt végzett valaki ellenőrzi, hanem egy tapasztalt sokat látott mérnök, mert a kötöttpálya a lehető legszigorúbban vett ágazat, az egész Európai Unióban, ha egy baleset valamilyen hiba vagy rosszul végzett ellenőrzés/munka végett történne, akkor itt bőgne mindenki GYK-n, szóval egy valamire vitt mérnök/mérnökcsapat nem két forintot kér el a munkájukért. Szóval ja.
Szerinted 3,6 milliónál 100x olcsóbb egy sínpár megépítése / méter?
Nincs több kérdésem. 36 ezer / m-es költségnél még a tervezőmérnök sem mozdul meg, nemhogy még mérnöki rajzot készít, az anyagárakról, munkaerőről, na meg a rakás előre nem várható dolog pl. belvíz csak úgy egekbe repítenék az árakat. Ha ennyi lenne a sínpár megépítése, szerintem egész Európában csak kötöttpályán közlekednének, mert még egy bitumenes út is drágább négyzetméterre számítva.
#8
én spec pont mérnök vagyok és durván ferdítesz és túlzol...
ne is legyen több kérdésed, mert amit leírtál, nettó hülyeség...
egy tervezőiroda sem méterszám alapján kapja a a jutalékot, az már a kivitelezésnél van így...
(1 kilóméteres szakasznál ugyanis nem 1000-szer 1 métert kell tervezni, hanem elég 1x megtervezni a szakaszt, így 36 ezer / méter-es tervezői költségnek még a töredéke is szuperjónak számít, nonsense hogy nem fog megmozdulni érte a tervező)
"Szerinted 3,6 milliónál 100x olcsóbb egy sínpár megépítése / méter?"
-> igen.
fent ki van számolva..
nem kevés példa van rá az EU-ból is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!