Ha - állítólag - olyan "jól teljesít" az ország, akkor miért kell a jövő évtől az üzemanyag jövedéki adóját tovább emelni? Ha egy gazdaság jobban teljesít, azt az embereknek meg kellene érezniük, de nem az adóemelésen keresztül! Nem?
20: nem én vagyok rászorulva, te szerencsétlen, hanem a tetves "jól teljesítő" kormányod!
Mást csinál és más meséket mesél... de te ezt úgysem érted.
Annak, hogy a gazdaság jól teljesít-e (nem), annak nem sok köze van a jövedéki adó emeléséhez.
Egész egyszerűen arról.van szó, hogy az autózásnak is megvannak a költségei, amit valakinek állnia kell -és a legegyszerübbnek az tűnik (még ha nem is feltétlenül a legjobb megoldás), hogy az ehhez szükséges üzemanyag árába építik be ezt a hozzájárulást.
Remélem az nem képezi vita tárgyát, hogy egy ember egyéni közlekedési igényeit nem közpénzekből kellene finanszírozni, hanem a használók állják a saját költségeiket. Ennek egyik eszköze az emlegetett adó...
Alex Fly: azért ha úgy felsorolnám, hogy eddig mi minden jogcímen adóztatták, adóztatják meg a magyar autósokat, akkor igen röhögőgörcsben távoznál e földi nyomorúságból!:)
Az egyéni motorizált közlekedés a legmegadóztatottabb területe a polgári létnek - ráadásul elképesztően színvonaltalan "ellenszolgáltatás" társul hozzá!
Inkább lenyúlás, mint "értékteremtés"!
Igen, az egyéni motorizáció használói többféle jogcímen beszedett járulékokkal járulnak hozzá az általuk okozott költségekhez. Mi ezzel a probléma?
Azért azt nem lehet elvárnib hogy mindezeket közpénzekből finanszírozzák -és a jelenlegi támogatásokat sem lehet sokáig fenntartani. Előbb-utóbb maguknak kell állniuk a költségeiket...
Bocs', túl becsültelek...
Szóval: milyen közpénzt használ fel az autós, amikor beül a kocsijába? (Itt nem ingyenélő idióta politikusokról beszélünk, hanem becsületesen dolgozó állampolgárokról!)
#25 "Szóval: milyen közpénzt használ fel az autós, amikor beül a kocsijába?"
Közút hálózat, közlekedési rendszer, útjelző táblák, vasúti kereszteződések sorompó rendszere, hidak, autó minősítési és ellenőrzési rendszer, okmányirodák a jogosítványokhoz és autó papírjaihoz, csak hogy pár "apróságot" megemlítsek azokból amik közpénzből sok-sok milliárdból kell elkészüljenek hogy az autót használni lehessen valahol.
Egyébként maradna a szántóföldi döcögés.
"Remélem az nem képezi vita tárgyát, hogy egy ember egyéni közlekedési igényeit nem közpénzekből kellene finanszírozni, hanem a használók állják a saját költségeiket. Ennek egyik eszköze az emlegetett adó."
Nézd, ha a benzinen lévő jövedéki adót meg a gépjárműadót teljes egészében az infrastruktúra fejlesztésére fordítanák, akkor nem lenne egy szavam sem. Akkor ugyanis nem lenne tele kátyúval minden út, nem 2 évig tartana megépíteni egy 10 km-es útszakaszt és már rég autópálya kötné össze az összes megyeszékhelyet egymással.
A jövedéki adó rendben van, fizetem én, ha kocsival járok. A probléma a MÉRTÉK és a MÓD. A végfelhasználói árra kellene rátenni, %-os mértékkel. Akkor tisztességes volna.
De hogy literenként fix ár van, ráadásul még arra számítják rá az ÁFÁt, ha az mocsokság. Ugye amikor lezuhant az olaj ára, akkor benézett a benzin ár 300 forint alá is. Erre a mocsok kormány még emelt is a jövedéki adón. Pedig ha eredetileg százalékos lett volna az adó, akkor bizony még akár 200 forintra is lement volna egy liter benzin ára. Ha olcsóbb a benzin, az emberek többet vesznek és összességében több adóbevételt produkált volna. De a kúrmány nem ismeri a "sok kicsi sokra megy" elvét...
De hát egy dilettáns bandától mit várunk? Ezek komolyan azt hiszik, hogy ha egy adót 10%-ról 20%-ra emelnek, akkor kétszer annyi bevétel lesz... mert szerintük nem fogja vissza a fogyasztást az emelt adó...
@29: valahol jogos, csak éppen az alapok hibásak...
Valóban a lényeg a mérték lenne: jelenleg az autóhasználat költségeinek egy részét az autóhasználók fizetik, nagyobbik része pedig közpénzből megy.
És természetesen senki nem.képzeli azt hogy ha egy járulékot 10%-ról 20%-ra emelnek, akkor az automatikusan dupla bevételt jelent. A valóságban inkább arra számítanak, hogy a magasabb költségek miatt mérséklődik a kereslet, csökken az autóval megtett utak mértéke -ezáltal az erre fordított kiadások is...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!