Puzsér Róbert miért gondolja, ha neki megfelel tömegközlekedéssel/biciklivel/gyalog/szekrényen a belvárosban, akkor másnak is meg fog?
"biztos, hogy nem fogják letenni az autót"
Nem is fenyeget ez a veszély. De ha kitiltanák az autókat, akkor a szüleidnek sem lenne más választása. Vagy úgy gondoltad, hogy Hummerrel áthajtanak a forgalomgátló betontömbön, mert nekik dolguk van? :D
Nekem azzal van bajom, hogy minden utcában autók parkolnak.
Építsenek 200 mélygarázst és a parkoló autók takarodjanak el a közterekről.
Aki meg autót tart az sétáljon 500métert a legközelebbi mélygarázsig talán nem fog belehalni abba, hogy ezentúl nem a lakásától 10m-re áll a kocsija.
De ez őrület, hogy a legtöbb területet a parkoló autók foglalják el, amik napi 20-22 órát állnak egyhelyben.
Ez a "fizessenek a gazdagok" populizmusával van egy szinten, amit maga Puzsér is kiröhögött. Számos ponton vérzik a dolog, a kérdező esete -tönkretenné a szülei vállalkozását- csak egy a sok közül. De pl. -még egy példa a sok közül- buszsofőrből így is hiány van, a reggeli és délutáni buszokon meg tömegnyomor. Na most ha még több ember választaná a buszt reggel...
Amire valóban szükség lenne:
-Több P+R a külső részeken. Pl. a kelenföldi P+R-nek akkora a kihasználtsága, hogy reggel fél 8 után már nem találsz parkolóhelyet. A külső részkről jövő emberek gyorsan bejutnak a városba ha odáig kocsival mennek, onnan meg metróval. És ez így mindenkinek jó.
-Mélygarázsok. Pl. a hanyatló nyugati Bécsben konkrétan száz méterenként van egy belvárosban. Egyszer sem köröztem fél órát hogy tudjak valahol parkolni.
-Bicikliutak. Észak-dél irányban tök jól lehet közlekedni, de kelet-nyugat irányban lehetetlen. Meg vannak olyan remek megoldások, mint hogy a Petőfi-hídon van rendes bicikliút, ami egyszer csak beletorkollik a rohadt forgalmas nagykörútra.
-A parkolási maffia felszámolására! Ha már fizetnem kell kvázi a semmiért, legalább a kerület gazadagodjon belőle, ne zsebbe kerüljön a pénzem.
-Metró meghosszabbítása Ferihegyig. Ennek nincs köze az előbbiekhez, de attól még ideje lenne végre.
Előbb-utóbb úgysem lesz más választás.. nem az a kérdés, hogy benzines vagy elektromos, hanem hogy lassan mozdulni nem lehet a járművektől a belvárosban.
A parkolás csak az egyik része a dolognak, a másik, hogy az úthálózat kapacitása sem alkalmas ennek az autóforgalomnak a kiszolgálására.
Ez független attól hogy Puzsér mit gondol, ezek tények.
Puzsér elképzelésével nem az a baj, hogy ne lenne jó egy "sétáló Budapest", hogy ne lenne jó a városnak, az ott élőknek ha kevesebb lenne a légszennyező autók forgalma stb.
A baj az vele, hogy rövid idő alatt nem megvalósítható úgy, hogy ne váltaná ki az ott élők életének sokkal nagyobb romlását. Mert az autóra nem azért van szüksége egy belvárosinak, hogy a szomszédba eljusson vele. Nem fog autózni a nagy forgalomban azért, hogy aztán sokkal messzebb találjon csak parkolóhelyet a céljától és többet kelljen onnan gyaogolnia meg vissza a kocsihoz, mintha eleve gyalog ment volna. Ilyenkor a belvárosi is felszáll a buszra, metróra vagy villamosra és gyalogol.
Az autója azért kell, mert a világ nem ér véget a belváros szélén, de még csak Budapest határában sem. Ahogyan nem mindenki tud olyan könnyen sétálni, buszra fel-le szállni. A nagybevásárlást sem lehet úgy megtenni, hogy csak a messzi mélygarázsig viszi az autó a cuccokat, onnan meg lehet 8 szatyorral gyalogolni haza, mert mi az az 500 méter.
ELŐSZÖR meg kellene teremtenie a lehetőségét annak, hogy a közelben le tudják tenni a saját autóikat a lakók. ELŐBB egy rakás mélygarázst kellene építeni és csak UTÁNA elvárni tőlük, hogy ne akarjanak a házuk előtt parkolni. Ha lenne utcánként 1 mélygarázs, ahová befér legalább családonként 1 autó, onnantól lehetne azt mondani, hogy a házak előtt csak megállni lehetne pár percre még nekik is, amíg ki és beszállnak, csomagokkal hurcolkodnak.
Ahogyan a városon kívülről jövőknél. Aki teheti az nem megy be a belvárosba kocsival, már most is inkább teszi le az autót kívül és megy metróval, egyébbel, mert gyorsabb. De kevés a parkolóhely a bevezető forgalomnál. Más is írta már hogy pl. Kelenföldön mennyien parkolnak. ELŐBB el kell készülnie még sok parkolóhelynek ahhoz, hogy az autósnak megérje onnan inkább BKV-val utaznia. De nem mindenkinek. Ha a családommal öten megyünk be, akkor a legdrágább parkolóhelyért sem fizetek annyit, mint amibe alaphangon a BKV jegyek ötünknek kerülnek átszállás nélkül, csak 1-szer oda meg vissza.
Imádom, mikor egy végletekig elrontott helyzetet elkezdenek megmagyarázni, és hogy ott másképp nem lehet...
A felszínes és hozzá nem értő gondolkodás eredménye. Az egészet komplexen kell nézni és kezelni. Ez azt jelenti, hogy először egy használható, működő végső célt kell felvázolni. Majd szép sorban azokat a lépéseket, ahogyan ide le lehet jutni. Minden fázishoz időtartamot kell rendelni. Az megy, hogy "három hónapig nehézségeid lesznek a közlekedéssel, mert ezt meg ezt ebből abba alakítjuk". Az nem megy, hogy "most egy darabig rossz lesz a közlekedésed, mert sok mindent át kell alakítani". Az elsőt értelmes ember megérti. A másodikat nem fogadja el. A hülye egyiket se, de ez nem meglepő. Ilyen program nincs. Mitől lenne hozzáértés nélkül, végiggondolás nélkül, tervezés nélkül. Csak hangzatos szólamok vannak. Lehet rajta jókat vitatkozni. Végrehajtani nem lehet, mert nincs mit.
Puzsért meg hagyjuk, pojácának se jó. Rábeszélték, hogy keltsen zavart, valamennyire sikerült. Ennyi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!