FONTOS! Mi a véleményetek erről? Naív ötlet lenne? Bővebben lent.
Egy korábbi kérdés megválaszolásakor már említettem az ötletemet, de most szeretném valóra váltani.
Szeretném, ha bevezetnék a közoktatásban az ún. "Élet órát" (még a neve változhat), ami egyenrangú lenne a matek/magyar/angol/stb. órával és az élet gyakorlatias oldalát ismertetné meg a diákokkal. Sok aspektusát érintené az életnek, de például az egyik ilyen "tétel" vagy témakör lenne a bank.
Szerintem nagyon fontos lenne már gimnáziumban megtanítani, hogy mi az a THM, mi az a hitel úgy valójában, tehát amikor felveszek egy hitelt, mire kell odafigyelnem, hogy ne verjenek át. Ha számlát nyitok, milyen szempontok szerint válasszam ki a nekem megfelelő kamatozású számlacsomagot, vagy ha lakáshitelt veszek fel, milyen szempontok alapján kell döntenem egyik vagy másik bank ajánlata mellett.
Úgy vélem, ha ezt már 100 éve bevezették volna, a mai generáció sokkal ügyesebben tudott volna megküzdeni a válsággal, és kevesebben dőltek volna be a kedvezőtlen ajánlatoknak. Én még azt is meg merem kockáztatni, hogy sokan azt sem tudták, mit takar pontosan az, hogy "svájci frank alapú...".
Talán azt is érzékeltethetnénk a diákokkal, mi van akkor ha valaki tovább nyújtózik, mint ameddig a takarója ér, tehát milyen következményei vannak annak, ha valaki hitelt hitelre halmoz. Sokan erre csak akkor jönnek rá, amikor már késő.
Ezen kívül lehetne még tanítani a postai ügyek menetéről is. Én alig egy hónapja, 21 évesen találkoztam először a rózsaszín csekkel (illetve akkor kellett először használnom), és ha nem is okozott túl nagy gondot a kitöltése, de akkor is hasznos lett volna tudni, hogy hogyan működik a rendszer, mik a sárga és a rózsaszín csekk részei, mire valók, milyen rendszer alapján működnek (tehát a sárga/rózsaszín csekk segítségével hogyan(milyen úton jut el a pénzem a célszemélyhez).
Most ezt elég vázlatosan írtam le, és szeretnék még csiszolni rajta. Ebben kérném a segítséget: mit lehetne még tanítani? Milyen hátulütőit látjátok? (én már látok néhányat, de majd csak később akarom elmondani, megvárnék néhány választ) Különösen nagy segítség lenne, ha egy tanár, egy diák, esetleg oktatásügyi dolgokkal foglalkozó jogász is válaszolna.
Ha jól tudom, 10.000 aláírás szükséges ahhoz, hogy az országgyűlés tárgyalja az ügyet. Szívesen belevágnék az aláírásgyűjtésbe, de előbb körbe akarok kérdezősködni és jobban ki akarom dolgozni a tervemet :)
Azt is írjátok meg, ha hülyeségnek tartjátok, de mindig írjatok hozzá indokot!
Köszönöm!!
húú ennyi mindent? de akkor július-augusztus is suli ám!!!!!
a választási rendszer és az adózás is változik mindig, kár tanítani
Minden nap 20x halljuk a TV-ben, hogy THM, ez megy egész nap a reklámokban. Aki még nem vette a fáradságot, hogy utánanézzen, vagy elolvassa, hogy mi ez, azt az iskolában sem érdekelné szerintem különösebben.
Egyébként meg megfigyelhető már, hogy az embereket nevelik arra, hogyan kezdjenek el a pénzzel bánni, rengeteg tanulmányi verseny indult az idei tanévben is, azzal a céllal, hogy kicsit rendet tegyen a fejekben a hitelek, pénzügyek kapcsán,
Indít ilyet az MNB, rengeteg magáncég (Generali pl), sőt az APEH-nak is van már ilyen tanulmányi versenye, ahova minden iskolából lehet jelentkezni. Előfordulhat, hogy ez a kezdeményezés pár év múlva tanórai keretek között folytatódik, nem tanulmányi versenyként.
12:35 (59%):
Igen, de honnan tudod, hogy az a szülő elég felelősségtudó-e ehhez a feladathoz? Valaki, aki el van süllyedve az adósságokban, milyen alapon tanítaná meg a gyerekének, hogy nem szabad túl sok hitelt felvenni, ha egyszer még azt sem tudja, hogy mik az előnytelen hitel ismérvei? Igazából a felnőttek többségének sem ártana ilyen órát tartani...
Meg lehet azt oldani, hogy ne érezzék újabb nyűgnek: azzal ha érezteted vele, mennyire hasznos lesz ez neki. Csak jól kell előadni a dolgot! Pl.: Megtanítalak rá, hogyan legyen minél több pénzed :P
12:35 (83%):
Ezt kifejezetten jó ötletnek tartom!! Sajnos ma már a szülők nem nagyon tanítják meg a gyereket spórolni :S (tisztelet a kivételnek)
12:37:
Ezt örömmel hallom! De ez sajnos csak az iskola egyéni döntése volt. Én viszont azt szeretném elérni, hogy ez is annyira kötelező legyen, mint a kémia, fizika, magyar, stb. Amúgy hallottam már néhány esetről, hogy a csekkről például megtanultak mindent, de ez csak néhány eset... Neked hogy tetszettek ezek az órák? Hasznosnak tartottad őket?
12:37 (59%):
A google, illetve az internet sajnos túl szubjektív, és nem mindig hiteles a forrás. Tehát lehet, hogy a diák hülyeséget tanul meg, ráadásul ennyi erővel be lehetne zárni az iskolákat, és mindent meg lehet tanulni internetről, már ha érdekli a diákot, ha meg nem, akkor ez van, és kész? :S
12:40:
Ez is jó ötlet! Főleg, hogy nekem volt olyan osztálytársam, akit mi tanítottunk meg takarítani, mikor az osztálytermet kellett kipucolnunk...és ez egy lány volt ráadásul :S
12:41:
Nem a csekk kitöltését akarom megtanítani, hanem hogy milyen utat jár be a csekk, mire a pénz oda jut ahova kell, és hogy a postának szóló részek mit jelentenek, hogy azok mire valók (ott már nem csak a név és cím áll), ilyesmi...de mondom, hogy még pontosabban kidolgoznám a tervet! Amúgy vannak iskolák, ahol ezt tanítják ám!
gépnarancs:
Bocsi, leesett, hogy már leírtad, milyen volt az óra :)
Tetszenek az ötleteid, bár ahogy egy későbbi válaszoló írja, az adózási rendszer tényleg túlságosan sokat/sűrűn változik, de azért biztosan vannak bizonyos stabil alapok, amiket meg lehetne tanítani! A cigánykérdést nem nagyon tanítanám, mert az már kicsit politizálásba is hajlik. Tudom, te nem vagy rasszista, de gondolj bele, milyen lenne egy vegyes osztályban a cigányokról tanítani...úgy éreznék magukat, mintha nem is lennének ott, és valami külön állatfaj lennének :S. A II. VH-tól máig a Kádár-rendszer, stb. már benne van a kötelező tananyagban, csak sajnos nem mindig jut rájuk idő :S A mai társadalom felépítése viszont fontos lenne :)
12:52 (59%):
Nem tartana addig, ez nekem is eszembe jutott, de már gondolkoztam rajta, hogyan lehetne megoldani ezt a problémát :) Majd később leírom, csak most sietek!
12:52 (82%):
Én nem az olyan okos diákokat akarom legfőképp megcélozni, akik tanulmányi versenyekre járnak, mert ők valószínűleg otthonról hozzák ezt a tudást. Azokat a diákokat akarom életre nevelni, akik otthon nem kapnak megfelelő példát, és ehhez kötelező tananyagra van szükség.
12:53:
Az a baj, hogy nem biztos, hogy érdekelni fogja egészen addig, míg az utcára nem kerül! Sőt...majdnem biztos, hogy fogalma sem lesz róla, hogy ez neki fontos egészen addig, amíg már nem késő. Lehet, hogy eleinte hülyeségnek fogja tartani, de egyszer még meg fogja köszönni. Mellesleg hány diák nem tartja hülyeségnek az összes tantárgyat? Akkor most azokat is vonjuk ki a forgalomból? A gyerekek nem játszani járnak az iskolába meg szórakozni, hanem okulni, tanulni. Az már más kérdés, ha ez nekik még szórakozás is...
12:54:
Hát igen, azt IS kell. De nekem tanították is alsó tagozatban...ma már nem tanítják? :S
Az életórába beletartozhatna az is,hogy a fiatalokkal valamilyen úton-módon "élőben" megismertessenek különféle foglalkozásokat,vagy az órákra meghívjanak külömböző hivatású embereket és mesélnének a foglalkozásukról,annak előnyéről,hátrányáról és kérdezhetnének tőlük a diákok.Sajnos sokan még érettségi után is bizonytalanok abban,hogy milyen irányban kéne továbbképezniük magukat,milyen munka lenne igazán szimpatikus nekik.
De ezt nem úgy képzelem el,hogy emiatt több óraszámuk legyen az amúgy is hajszolt diákoknak,hanem valami olyan óra helyett lenne,amiből több van a kelleténél,pl.a sok matek helyett.
"Inkább illemtan és hasonlók kellenének a mai suttyó fiataloknak."
Gyakran elég a fejenkénti két füles is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!