Ti egyetértenétek ezzel a változtatással?
Pont most láttam ezt a kérdést:
https://www.gyakorikerdesek.hu/politika__magyar-politika__85..
Én tovább mennék. Nem egyszerűen általánoshoz kötném, mert ahhoz túl lemaradott az oktatásunk, hanem külön engedélyhez kötném.. olyan érettségi szinten kb, de nem az érettségihez. Az a baj a demokráciával, hogy az egész országnak van beleszólása a politikába, pedig alig értenek hozzá, vagy csak szimplán buták.
Élő ilyen példa: Szándékos érvénytelen (nép)szavazás, O1G-s profilkép/irkafirka, indexes, hvgs stb hozzászólások, ugyanígy az origós, 888-s kommentek.
Ezeket vagy elvakult fideszesek írják, vagy elvakult liberálisok. Mind a 2 ártalmas az országra nézve. Ezért kéne kitalálni valami olyan felmérést, ami kiszűri az ilyen elmebetegeket. Valami nagyon erős szövegértés, erős (magyar)történelem felmérés pl.
Tudom, ez ütközik a szabad válsztójog elvével, de könyörgöm, az elmúlt 30 év bebizonyította, hogy Magyarországon legalább is teljesen alkalmatlan szabadválasztásokat tartani, mert alkalmatlanabbnál alkalmatlanabb veztőket választunk meg(és akkor 2010-től még a jobb lett).
Amúgy vicces, hogy pont te vádolsz másokat azzal, hogy álomvilágban élnek meg nem látják elég árnyaltan a dolgokat, minden csak jó vagy rossz...
Hát neked is lenne még hová fejlődni 😂, mert a felsoroltakból mindet behúztad te is.
"Ekkora marhaságot is régen hallottam. Nem elég idióta szavaz így is, még szavazzanak azok is akik azt sem tudják melyik bolygón vannak meg alapból közönyösek. Így még talán 3/3-ad is meglenne a Fidesznek."
Csak gratulálni tudok, elpuffogtatod az összes közhelyet, amit az ilyen beképzelt tanárok szoktak, csak hogy kicsit többnek érezhessék magukat annál mint amire amúgy vitték.
Nagyon sok mindent el lehet mondani a demokráciára, azt is, hogy alapjaiban rossz, de egyelőre élhetőbb verziót nem sikerült kialakítani, ezért szörnyen rossz vagy sem de emellett kell kiállni.
És nem a megszokás vagy a divat miatt kell.
Nem lenne 3/3-ad a fidesznek akkor sem, mert a többségi társadalom nem a fideszt támogatja.
Ahogy leírtam a kötelező részvétel csak a nulladik lépés lenne.
De akkor szájbarágom, rögtön utána az első lépés a polgári ismeretek tantárgy bevezetése az iskolai tananyagba ami segítene egyfajta tudatos választói szemléletet kialakítani. Elmagyarázni miért fontos a demokrácia és az egyes jogok, aztán ha emellett dönt valaki hülyeség mellett később az megint egy másik sztori lesz, mintha szimplán csak a tudatlanság vezérelné.
A demokrácia pedig nincs ingyen, azok akik a szavazást is lesz++rják és el sem mennek, azok ne várják, hogy majd igazságosan vagy élhetően is fog működni.
Éppen ezért lenne a kötelező minimum a részvétel, persze csak azoknak akik jelenleg is jogosultak szavazni.
Az a baj kedves #13 hogy te szerintem az átlag intelligenciát magadhoz méred, és nem vagy hajlandó szembenézni a ténnyel, hogy embertársaink jó része nem rendelkezik olyan szellemi képességekkel, hogy az állam életét érintő kérdésekben döntsenek. És ezen nem változtat egy polgárjogi képzés. Te komolyan azt gondolod hogy a jelenlegi oktatási rendszer ami még írni-olvasni, meg alapszinten számolni sem tud megtanítani sok embert, az majd képes lesz arra hogy ilyen bonyolult és absztrakt fogalmakkal terhelt polgári jogot képes lenne megtanítani olyan embereknek, akiket ez egyébként hidegen hagy? És mi van akkor ha Pistike azt mondja,,Tanító néni! Leszarom a demokráciát meg az emberi jogokat, mert szerintem hülyeség és káros. " Joga van Pistinek ehhez a véleményéhez, vagy karót kap, mert nem vallja a hivatalos világnézetet? Amúgy nem akarok zárcsökkentésezni de szerinted komolyan egy ilyen ember el tudná sajátítani a (az egyébként soha sehol nem létezett) tudatos választói magatartást?,, Nagyon sok mindent el lehet mondani a demokráciára, azt is, hogy alapjaiban rossz, de egyelőre élhetőbb verziót nem sikerült kialakítani, ezért szörnyen rossz vagy sem de emellett kell kiállni." Ez szubjektív. Egyébként gondolom hogyha másképp alakult volna a történelem és mondjuk ma Magyarországon egy hungarista rendszer lenne akkor nyilván azt támogatnád. Ez is csak azt bizonyítja hogy a többség mindig az állam és társadalom által diktált uralkodó nézeteket vallja, mert az egyszerű ember mindig a kisebb ellenállás felé húz és mindig csak nagyon kevés ellenálló van. Jelenleg a demokrácia a többség által elfogadott, de ha mondjuk szocializmus lenne, a többség azt tartaná a legélhetőbbnek. Egyébként te abból indulsz ki, mint a legtöbb demokrata, hogy az ember képességeit és szellemi színvonalát főként az határozza meg hogy milyen hatások érik például otthon vagy az iskolában. Ebből jön ez a,, neveljünk tudatos állampolgárokat" című abszurdum. Holott ezt a biológia, humánetológia és antropológia bebizonyította hogy a szocializáció igen kis mértékben tud javítani az egyén képességeit illetően. Mert meg lehet valakivel taníttatni az ABC-t vagy Petőfi Anyám tyúkját, de például az IQ-t és az EQ-t azt nem! Az adott és lehet ez ellen az egyenlőség nevében toporzékolni, meg hogy ez milyen igazságtalan, de attól még tény. Egyébként meg az egyenlőségnél igazságtalanabb dolog nincsen csak mivel az emberek agyát kilúgozta a média ezért ma mindenki azt tartja normálisnak ha minél egyenlőbb mindenki. Amúgy meg ha szerinted a választójog korlátozása ördögtől való, akkor azt mivel indokolnád, hogy mondjuk egy 16 éves xy díjazott, kiváló képességű gimnazista nem szavazhat az teljesen rendben van, ellenben ha a 3000-es szókincsű 80-as IQ-val rendelkező Gazsi nem szavazhatna aki egy kaviccsal nem tett hozzá az országhoz, hanem leginkább csak kárt okoz,akkor szerinted összedőlne világ.
Nem értem hogy az egyik korlátozás szerinted miért oké míg ha felvetődik egy másik akkor hirtelen egy beképzelt tanár vagyok aki nem vitte semmire xd Illetőleg én tudom, csak te nem vagy hajlandó belátni. Te nem azért tartod a demokrácia jelenlegi szabályzását jónak, mert utána néztél vagy, mert objektív módon ez tűnt számodra legjobbnak, hanem egyszerűen megszokásból meg mert egyszerűbb a közgondolkodáshoz idomulni,mint kitalálni valami eltérőt. Erre semmi sem jobb bizonyíték mint ez:,, persze csak azoknak akik jelenleg is jogosultak szavazni" JELENLEG!!! Ergó ez van ezt kell szeretni alapon gondolkodsz csak éppen te magad sem veszed észre.
"Ahogy leírtam a kötelező részvétel csak a nulladik lépés lenne"
De kotelezove tenninagson nagy hulyeseg lenne, ahhoz tul sok a buta ember Magyarorszagon. Nezd meg.. van aki isteniti Orbant pl, meg van aki meg szavaz Gyurcsanyra, van aki elhitte, hogy mekkora eroszak volt az MTV szekhazban, van aki elhiszi a Jobbik lejarato kampanyat a Mi Hazank ellen, volt aki a lengyeleket bertapsolonak nevezte...
Ez mind naivsagra es hiszekenysegre vall... egy orszag vezeteseben nem lehet szo naivsagrol, es meg hiszekenysegrol sem. A valosag ennel azert sokkal arnyaltabb. Azert lenne jo, ha az ilyen narancskodben eloket(fideszesek) ki lehetne szurni, ugyanugy, mint a rozsaszinkodben eloket((bal)liberalisok). A poltikiai donteseket nem marol holnapra kell nezni, hanem hosszu eveken at. Marol holnapra ugytunik, hogy Meszaros ellopta az orszag osszes penzet, evekre nezve viszont nem, mert lett egy nagyvallalkozonk, aki ide adozik az epitkezesek soran.. ettol persze a korrupcio alol nem menti ez fel. Csak sose szabad hinni a szemednek.. esznek is kell mogotte lennie, es erre lenne ez a teszt, amit ugyanugy barki kitolthet.
"rögtön utána az első lépés a polgári ismeretek tantárgy bevezetése az iskolai tananyagba"
Micsoda? Pont, hogy olyan reform kene az iskolaba, ahol kevesebbet, de minosegibben lehet tanulni. Pl csak csak hetfotol csutortokig, max 6 ora egy nap,csokkenteni a tananyagot, sokkal inkabb epitkezni az alapokra, csak szak vagy szakkozepiskolakat hagyni pl.. sokkal jobban tanulni a nyelvtant, a magyar tortenelmet.
Felvetődött itt az, hogy az ember azért támogatja azt a rendszert, amelyben felnőtt, mert ahhoz szokott. Lehet ez ellen vitatkozni, de tény:
-Kádárt is megszavazták volna 1980-ban,
-Oroszországban is elég kevesen vannak, akiknek nem felel meg Putyin autokráciája (amelyről már kifejtettem, hogy szükséges Oroszországnak),
-Ugyanígy a demokrácia támogatottságához is sokat hozzátesz az, hogy a nyugati világ lakossága ebben nőtt fel.
Emellett az adott rendszerről kialakított véleményünket az is befolyásolja, hogy mit gondolnak róla mások (ez főleg a szélsőségesek által irányított országok állapotára ad magyarázatot, pl.: a hitleri Németországéra). A demokráciát pedig sokan támogatják.
De a demokrácia támogatottságára nem kizárólag az a magyarázat, hogy ehhez szoktunk.
Na srácok, nem olvastam el teljesen ki mit írt megmondom őszintén, mert határozott időpazarlásnak tűnik ide irogatni, de egy dolog többször is felbukkant ezt azért szóvá teszem:
Az nem lehet érv, sem pedig a vita alapja, hogy azért nincs értelme az egésznek mert az emberek hülyék.
Lehet, hogy hülyék, lehet, hogy nagyon nehéz mit kezdeni velük, lehet, hogy nehéz lenne oktatni, de aki le van ragadva itt azzal nincs miről beszélni.
Ez kisiskolás érvelés.
Kb ugyanaz mint minek naponta tisztálkodni/fürdeni/zuhanyozni ha másnap úgyis újra koszos leszel.
Aki eddig lát, azzal ne haragudjatok nincs miről beszélni.
Másrészt az általam említett példák külföldön már bevált gyakorlatok, de persze fikázzunk le mindent mert mi jobbak vagyunk.
Mert majd mi feltalálunk valami jobbat, okosabbat.
Nem kell mindig okosabbnak lenni, kezdetnek elég lenne az átlagot megütni.
"Na srácok, nem olvastam el teljesen ki mit írt megmondom őszintén, mert határozott időpazarlásnak tűnik ide irogatni..."
Köszönjük Emese, egy vérbeli, igazán "okosnak" tűnő ember válasza.
És nem, nem jobbak vagyunk, hanem mások. Nem vagyunk nyugati nép.. se keleti.. kicsik vagyunk, nem nagyon tudjuk magunkat megvédeni, húzni kell valahova, viszont mivel pont középen vagyunk, nem húzhatunk egyik irányba se jobban, mint a másikba. Viszont ebben egy pozitív példa is van, nem vesztettük el teljesen az eszünket és nem lettünk úgy országszerte agyatlan liberalisták.
Helyette 3 csoportra lehet felosztani a magyarságot:
Rózsaszínködűre(EU fanok, ellenzék, "külföld jobb")
Narancssárgaködűre(Orbán fanok)
és a valamennyire a realitást látók, sz@r a rendszer, de nem annyira, mint azt az ellenzéki média lefesti .
Bár minek is írom le "jobb vagy, többet tudsz, mint mi".
Végülis azt sem olvastad el -vagy nem reagáltál rá-, hogy az oktatásba bevenni kívánt plusz tantárgyór kifejtett véleményemet egy válaszra méltasd.
Végül csak nem én lettem a méllyen sértett kispolgár aki okosabbnak képzeli magát.
Fölösleges az oktatásra mit írnom, szerintem bárki aki picit is gondolkodik egyetért abban, hogy reform kell.
Egyetértek a könnyítésben is, mindenki tudja, hogy túl sok a fölösleges anyag.
Amiket javasoltál részemről hülyeség, aztán a pontos tananyagról meg mit vitázzunk?
Hiába hiszed azt, hogy objektív vagy, ugyanolyan csőlátással rendelkezel amivel másokat vádolsz.
Teljesen légből kapott ötleteket dobálták ide, aztán vagy működne vagy nem.
Csütörtökig tanulni?
És a péntek?
És ezt csak így random?
Szakiskolák meg szakközepek, csak mert te az elméleti emberekt nem tartod túl sokra?
Nagyon objektív.
Mondok egy másik szempontot.
Jön fel a robotika és ezzel együtt a számítástechnika.
Nem tudjuk, hogy 10 vagy 25 év múlva, de megjósolható tendencia, hogy minden erről fog szólni.
És ez egy komplett újabb ipari forradalom.
Nem kéne tán erre is felkészülni két nyelvtan meg történelem óra között?
Az a helyzet, hogy a kérdéseddel a saját egódat akarod kiszolgálni, én meg ehhez a továbbiakban nem aszisztálok, aztán ezt most vagy érted vagy nem.
Egyrészt, a 4 naposra:
Másrészt elméleti.. nem tudom hol dolgozol vagy milyen tapasztalataid vannak az adott szak "diplomásaival" és "szakembereivel", de építőiparban pl nagyon sok az olyan terv, ami mögött nincs szakmai tudás. Mert. Nincs anyag ismerete, nincs sok esze a fizikához, matekhoz.. ért a tervezőprogramhoz, aztán jócakát. Én is megtudok csinálni egy házat a Minecraftban, de az nem biztos, hogy a valóságban is jó lenne. Másrészt kicsit kezd sok lenni az "okos" és a szakemberek hiánynak számítanak, viszont elég vastagon foghat a ceruza egy-egy árnál.
Informatikával meg az van, hogy szükség lenne a tudatos internethasználatra tanítani a gyerekeket pl. Nyilván szükség van rá, nem is kicsit, sőt, a már említett építőiparban is van szüksége, de nem 8-ban Pascalban programozást tanítani neki szvsz. Meg Excellben tudni egy rakat függvényt.. azóta nem használtam, ha meg szükségem lesz rá, akkor google a barátom.
Ellenben a lakosság legalább 50%-a nem tud helyesen írni(nem, én sem mindig, de legalább igyekszem).. és itt most nem az elgépelésről van szó, hanem a ragokról, vesszőkről, mondatvégi írásjelekről, hosszú és dupla mássalhangzókról. De sokan egy levelet képtelenek megírni normálisan, nem tudnak érvelni, nem tudnak kérvényt írni stb, de tök jó, hogy megtaníttatják a hang képzését meg a hasonulásokat.. Olvasás, "megértés".
Matekból pl egyik volt osztálytársam 12-ben nem tudott írásban osztani. Sokan nem tudnak fejben helyesen számolni.
Történelemből nem tudják, hogy a lengyelek miért vannak itt máricus 15-én pl. Micsoda Trianon, miért volt, kik és mik lettek elszakítva. A Magyar Történelem egy évfolyami tankönyv 35%-át sem teszi ki, helyette ott van a "fényes" nyugat.
És ugye eleve ez adja meg az alapot a többi tantárgyhoz, az irodalomhoz pl, a fizikához, informatikához.. de nem, legyen heti 5 tesi, mert az annyit számít... Önkéntes kötelező közösségi szolgálat.. vicc.. helyette szakmára kéne gyúrni..
A diplomát eleve ahhoz kéne kötni, hogy az ipse dolgozzon minimum 5 évet az adott szakmában. Nyelvvizsga nem is kérdés.
Az általános iskolának eleve nem szabadna másról szólnia(főleg az alsó 4 osztálynak), mint az alapok megértéséről és elsajátításáról és lehet, hogy oda sem ártana egy vizsga, hogy csak az mehessen akár 5-be(vagy ami szakmailag jobb), aki biztosan tud helyesen írni, folyamatosan olvasni, összeadni-kivonni-szorozni-osztani.
Történelemből is rövidíteni kéne a tananyagot és elsősorban magyar, másodsorban európai és egyéb történelem javára. A kimaradt részeket meg érdekesség gyanánt egy-egy kiselőadás formájában lehetne számonkérni és az érettségibe sokkal inkább a magyar történelem nyomjon a latba.
De, ha már kiselődadás. Nagyon sokat lehetne fejleszteni ezzel az adott egyén személyiségén, több kiselőadás kell és nem kéne felelés, röpdolgozat. Akár. Több csapatmunka kéne. Meg kéne tanítani a diákokat csapatban dolgozni, nem úgy, hogy 1 dolgozik, a többi meg nézi, meg nem úgy, hogy 1 kivételével mindenki dolgozik. Sokkal összetartóbb osztályok kialakítására is szükség van.
Másrészt én kicsit nevetségesnek találom ezt az álljunk fel és köszönjük egyszerre, mint a retardáltak módszert is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!