Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Miért vitte csődbe a kormány...

Miért vitte csődbe a kormány a Malévot?

Figyelt kérdés
Vagy miért hagyta hogy csődbe menjen?

2019. febr. 3. 14:18
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
41%
Hogy kinyalja a külföldiek seggét.
2019. febr. 3. 14:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
36%
A végkielégítésekből biztos lett fizetve alkotmányos költség.
2019. febr. 3. 14:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
44%
a kedvenc balosok addig addig hízlalták a haverokat, ameddig az összes pozícióját elveszítette a cég a piacon
2019. febr. 3. 14:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
77%
A kormány meg akarta menteni, bele pumpált 100 miliárdot, hogy megmentse de Brüsszel nem hagyta jóvá, egyébként könnyű utána nézni a történetnek.
2019. febr. 3. 14:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
52%

Nagy a valószínűsége hogy jópénzért átjátszotta a MALÉV utasokat a nagy nyugati ellenfeleknek.

Az ezért kapott pénzt elosztották a fideszes főmuftik maguk között.

Valamiből csak létrejöttek a sok milliárdos fideszhez köthető gazdagodások.

2019. febr. 3. 14:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
66%
hol volt a fidesz, amikor a fletó 2008ban tönkretette a vállalatot?
2019. febr. 3. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
67%

Már mi a francért az éppen akkor aktuális kormány vitte volna csődbe? Folyamatosan dőlt bele a lé. Szimplán nem bírta a piaci versenyt, fenntarthatatlan volt.


Vannak állami tulajdonú cégek amik nagyon jól mennek és vannak amiket a folyamatos pénzpumpa tart életben. Nem feltétlenül lehet rákenni az ilyen cégek bukását a tulajra.

2019. febr. 3. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
54%
A Malév és a Vidámpark is nagy szemétség volt a Fidesz kormánytól. Nem Mészáros Lőrincnek meg futballcsapatoknak kellene adni a magyarok pénzét és akkor ilyeneket meg lehetne lazán tartani. Átok ez a kormány a magyarokon.
2019. febr. 3. 15:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
85%

A MALÉV üzemi szinten nyereséges volt.Viszont volt tetemes hitelállománya, és folyamatosan szana-szét lopták a haverok.

A kormány 100 milliárdot adott a MALÉV-nak tőkeemelés címszóval. Volt a kormányban egy Oszkó Péter nevű "üzletember", aki történetesen a pénzügyminiszter volt, mellékesen üzletileg érdekelt a MALÉV legnagyobb konkurenciájaként nyilvántartott Wizzair-nál (azt hiszem igazgatósági tag volt). Majd ez az Oszkó felnyomta a kormányt brüsszelben, hogy szerinte tíltott állami támogatás történt. Brüsszel elmeszelte a kormányt, a MALÉV-nak vissza kellett volna fizetni a lét, innen egyenes út a csőd-felszámolás. A wizzair utólag mosdatásként azt nyilatkozta hogy oszkó nem volt ott azokon a gyűléseken ahol a MALÉV volt a téma. Azt nem tették hozzá, hogy sem telefonon, sem emaiel-ben, sem egyéb módon nem beszéltek a témáról Oszkóval. Azon kívül hogy aztán szétrabolták amit értek, még a melósokat sem fizették ki rendesen, és milliárdokat buktak a jegyelővételesek. Én személy szerint 140 ezret szívtam be miattuk, és a lányom összes osztálytársa is megszívta, és elmaradt az athéni osztálykirándulás is. Óriási érték volt a MALÉV-nál az útvonalengedélyek, járatengedélyek, bagóért ezeket megvették az egykori konkurensek,végleg elvesztek, úgyhogy ha szeretnénk, akkor sem lenne egyszerű új nemzeti légitársaságot alapítani. Csak a margóra még, azóta számos hasonló tőkeinjekciót kaptak nemzeti légitársaságok az EU-ban, és az unyió szerint azokkal minden rendben volt.

2019. febr. 3. 15:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
57%

A kormány vitte csődbe?

Ahogy várható volt, az adófizetői pénzből fenntartott csődtömeg eltűnése komoly forgalomemelkedést hozott Budapestre.

Azzal, hogy a Malév megszűnt és a helyébe léptek a fapados légitársaságok, a magyar légi közlekedési vállalat egykori dolgozóin és néhány száz üzletemberen kívül mindenki jól járt.

Már a leállás pillanatában egyértelmű volt, hogy a folyamatosan lélegeztetőgépen tartott mamut elengedése végre teret enged a pesti reptéren is a valós piaci folyamatoknak, s ez már rövid távon is kedvező lehet. Persze fél évig mindenki csak sírt, főleg érzelmi okokból, de már 2012 végén látszott, hogy semmi utasvesztést nem okoz a Malév-csőd, mivel a fapadosok gyorsan benyomultak a piaci résbe. Elkezdték repülni a gazdaságilag értelmezhetőnek tűnő útvonalakat, s gyorsan kiderült, mi a működőképes és mi nem.

Az utolsó, teljes „malévos” évben 7,5 millió utas érkezett a budapesti reptérre, 2012-ben – a csőd évében – már egymillióval több utast fogadott a Liszt Ferenc repülőtér, míg tavaly 14,10 millióan szálltak le nálunk.

2019. febr. 3. 15:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!