Miért vitte csődbe a kormány a Malévot?
Nagy a valószínűsége hogy jópénzért átjátszotta a MALÉV utasokat a nagy nyugati ellenfeleknek.
Az ezért kapott pénzt elosztották a fideszes főmuftik maguk között.
Valamiből csak létrejöttek a sok milliárdos fideszhez köthető gazdagodások.
Már mi a francért az éppen akkor aktuális kormány vitte volna csődbe? Folyamatosan dőlt bele a lé. Szimplán nem bírta a piaci versenyt, fenntarthatatlan volt.
Vannak állami tulajdonú cégek amik nagyon jól mennek és vannak amiket a folyamatos pénzpumpa tart életben. Nem feltétlenül lehet rákenni az ilyen cégek bukását a tulajra.
A MALÉV üzemi szinten nyereséges volt.Viszont volt tetemes hitelállománya, és folyamatosan szana-szét lopták a haverok.
A kormány 100 milliárdot adott a MALÉV-nak tőkeemelés címszóval. Volt a kormányban egy Oszkó Péter nevű "üzletember", aki történetesen a pénzügyminiszter volt, mellékesen üzletileg érdekelt a MALÉV legnagyobb konkurenciájaként nyilvántartott Wizzair-nál (azt hiszem igazgatósági tag volt). Majd ez az Oszkó felnyomta a kormányt brüsszelben, hogy szerinte tíltott állami támogatás történt. Brüsszel elmeszelte a kormányt, a MALÉV-nak vissza kellett volna fizetni a lét, innen egyenes út a csőd-felszámolás. A wizzair utólag mosdatásként azt nyilatkozta hogy oszkó nem volt ott azokon a gyűléseken ahol a MALÉV volt a téma. Azt nem tették hozzá, hogy sem telefonon, sem emaiel-ben, sem egyéb módon nem beszéltek a témáról Oszkóval. Azon kívül hogy aztán szétrabolták amit értek, még a melósokat sem fizették ki rendesen, és milliárdokat buktak a jegyelővételesek. Én személy szerint 140 ezret szívtam be miattuk, és a lányom összes osztálytársa is megszívta, és elmaradt az athéni osztálykirándulás is. Óriási érték volt a MALÉV-nál az útvonalengedélyek, járatengedélyek, bagóért ezeket megvették az egykori konkurensek,végleg elvesztek, úgyhogy ha szeretnénk, akkor sem lenne egyszerű új nemzeti légitársaságot alapítani. Csak a margóra még, azóta számos hasonló tőkeinjekciót kaptak nemzeti légitársaságok az EU-ban, és az unyió szerint azokkal minden rendben volt.
A kormány vitte csődbe?
Ahogy várható volt, az adófizetői pénzből fenntartott csődtömeg eltűnése komoly forgalomemelkedést hozott Budapestre.
Azzal, hogy a Malév megszűnt és a helyébe léptek a fapados légitársaságok, a magyar légi közlekedési vállalat egykori dolgozóin és néhány száz üzletemberen kívül mindenki jól járt.
Már a leállás pillanatában egyértelmű volt, hogy a folyamatosan lélegeztetőgépen tartott mamut elengedése végre teret enged a pesti reptéren is a valós piaci folyamatoknak, s ez már rövid távon is kedvező lehet. Persze fél évig mindenki csak sírt, főleg érzelmi okokból, de már 2012 végén látszott, hogy semmi utasvesztést nem okoz a Malév-csőd, mivel a fapadosok gyorsan benyomultak a piaci résbe. Elkezdték repülni a gazdaságilag értelmezhetőnek tűnő útvonalakat, s gyorsan kiderült, mi a működőképes és mi nem.
Az utolsó, teljes „malévos” évben 7,5 millió utas érkezett a budapesti reptérre, 2012-ben – a csőd évében – már egymillióval több utast fogadott a Liszt Ferenc repülőtér, míg tavaly 14,10 millióan szálltak le nálunk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!