Budapest szerintetek kellőképpen fejlődik?
#2
Nem csak a főváros, de a többi nagyváros is fejlődik rendesen. A vidék amortizálódása ad inkább aggodalomra okot.
"Magyarországi viszonylatban eléggé. Már elérte a nyugati nagyvárosok lakhatási válsága."
A lakhatási válság a fejlődés jele? Érdekes nézőpont. Szerintem pont az lenne a fejlődés jele ha nem lenne lakhatási válság, mert folyamatosan épülnének a városban az új lakónegyedek a hozzájuk tartozó szolgáltatásokkal (iskola, kórház, stb) és infrastruktúrával (tömegközlekedés, úthálózat). Én pont azt látom, hogy a munkahelyek, nagy cégek mind a fővárosba csábítják a munkaerőt, viszont a város ezt nem reagálja le. Emiatt vannak az egekben az albérletárak, emiatt van a már elviselhetetlen tömegnyomor a tömegközlekedésben. Persze, nyugati városokban ezek a problémák ugyanúgy megvannak, de ettől még nem lehet széttárni a kezünket, hogy hát ez van, nincs mit tenni.
Budapest fejlődik, szerintem ez kétségtelen. Kellőképpen? Nem. Nagyon nem. Még mindig ott tartunk, hogy az évtizedes lemaradásokat pótolja a város, azt is elképesztően lassan. 3-as metró felújítása és meghosszabbítása? A villamoshálózat lukainak betömése? A 2-es metró és a hév összekötése? Új hidak Aquimcumnál és Csepelnél? M0 befejezése? Ferihegy közlekedése? És egy merész gondolat: 5-ös metró? Long overdue, ahogy az angol mondaná. Nagyon le vagyunk maradva.
nem fejlődik sehova, max. visszafelé...
a bulinegyedeket és a turistalátványosságokat leszámítva elképesztő, milyen ramaty állapotban van a főváros, az pedig még megdöbbentőbb, hogy egyesek ezt életnek tudják nevezni...
kezdjük onnan, hogy az egész politikai garnitúra itt székel, és mint olyan, a főváros lakossága az első számú fejőstehene, nemcsak a kormánynak, de az önkormányzatnak is
aztán: a vízfej-jelenséget sem sikerült még felszámolni, szánalmas, hogy a fővárosban van az ipar 80 százaléka, és a népesség jelentős százaléka ingázni kénytelen, ha normális fizetést akar kapni a munkájáért cserébe, vagy csak úgy egyáltalán munkát szeretne találni...mert vidéken lassan már az se lesz...
a pesti emberek nagyrésze nemtörődöm, mindenkire magasról szaró proli véglény, csak a saját hasznát lesi, akár a maga kárán is, semmi szolidaritás nincs bennük
legutóbb, amikor egy férfi rosszul lett a belvárosban, ott halt meg a járda mocskában a csikkek és a köpetek között, mert senkinek eszébe nem jutott volna mentőt hívni...szánalmas!!!!!!!!!!!!!!!!
a tömegközlekedés kérdése máig nincs megoldva, mióta a BKK-t privatizálták, a vállalat évről évre csak veszteséget könyvel el, cserébe viszont jó drágák a jegyek és a bérletek is, aztán megy a cirmogás, hogy ilyen sok a bliccelő...persze, mert nem a polgárokon kéne behajtani a vállalatból kilopott milliókat, hanem mondjuk lesittelni a felelősöket, hogy a műanyaglakat is rájuk rohadjon
sikerült a négyes metrót is jó szarul összehozni, eredetileg ki kellett volna mennie Kápmegyerig és a Campónáig, ennek a távnak csak a töredéke épült meg, a kivitelezők gondolom fogták és lenyúlták a pénz jelentősebb részét, és úgy voltak vele, a maradékból elmegy a metró ameddig elmegy, nem a mi gondunk...
a közbiztonság gyakorlatilag nulla, százalékos arányban Budapest pl. veszélyesebb mint Rió vagy Johannesburg, és akárcsak országosan is, 2012 óta megnégyszereződött a vagyon elleni és életellenes bűncselekmények száma, a zsernyákok leszarják a bűnözőket, helyette inkább a vasúti átjárónál trafiznak, meg láthatósági mellény hiánya miatt bírságolnak, abból jön a lóvé ugye...
a légszennyezés megint egy olyan dolog, ami kimondottan a fővárosra jellemző, egyrészt a vízfej miatt az összes ipar ott összpontosul, és vígan pöfögtetik a dzsuvát 24/7 a kéményekből még nyáron is, másrészt leálltak a városi gáz gyártásával, a rizsacsökkentéssel ellentétben egyre emelkedik a gáz ára, aki teheti, fával fűt, vagy bármivel, amit elér, harmadrészt meg ugye a tömérdek autó, mert egy csomó sutyerák proli még a vécére is autóval jár, télen meg lehet fulladni a szmogban, érdekes látvány a Citadelláról a nagy barna kulimász ami megüli ilyenkor a várost, ezért van ennyi asztmás meg hörghurutos, nem a csúnyarossz parlagfű miatt
a közutak állapota egyszerűen botrányos, tele vannak kráterekkel, a verduni csatatéren jobban lehetett közlekedni
az útjavítás konkrétan úgy néz ki, hogy jön egy ember, belapátol két adag hideg aszfaltot a gödörbe, ugrál rajta egy kicsit, aztán sebesen odébbáll...
a parkolási maffiának hála már nincs ingyenes parkolóhely sehol, mert az utolsó 2 fillért is jóóóóóóóóóól meg kell bszni röptében, nehogymá' valaki ingyen parkolhasson, a befolyt összeget pedig elegánsan zsebrevágja a vezetőség ahelyett, hogy útjavításba fektetné, marad a kátyútömködés hideg aszfalttal, mint az 1950-es évek Szovjetúniójában
lehetne még napestig sorolni, de ízelítőnek szerintem ennyi is elég
érdemes megkérdezni pl. egy külföldit a témáról, aki évente egyszer-kétszer jár csak Budapestre, ő el tudná mondaná szabatosan, milyen sebességgel zárkózunk...na nem fel, hanem be...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!