Miért mondják, a Fidesz miatt rossz az magyar oktatás, ami valójában régóta rossz?
Mi ez manapság, hogy folyamatosan megy a hibáztatás, a Fidesz miatt pocsék az oktatás. Miközben már nagyon régóta rossz az magyar oktatás. Amikor 1990's években jártam általános iskolában, már akkoriban már rossz volt oktatást. Sok volt a túlkoros(többször osztályt ismételt) magyar tanulók. Iskoláknak nem volt pénze alap dolgokra pl: krétára, papírra, wc papírra, folyékony szappanra, fűtésre...stb Vissza jelenben. Tapasztalataim alapján: magyarok 50% funkcionális analfabéta. Elég az interneten elolvasni a 30 évnél idősebb hozzászólásaikat. Rejtély hogy a fenében járták ki 8 osztályt.
-Egyszerű mondatot, nem tudnak helyesen írni.
-Nem fogják fel, mit olvasnak.
-Nem értik az egyszerű kérdést.
-Szegényes szókincs.
-Alig tudnak rendesen olvasni, mint egy kezdő olvasni tanuló kisgyerek.
-Nem tudnak számolni: nem megy nekik összeadás kivonás szorzás.
-Némelyik magyar létére, magyarul nem tud rendesen írni meg olvasni.
Ezek után nem értem, miért Fidesz a hibás.
"Tapasztalataim alapján: magyarok 50% funkcionális analfabéta. Elég az interneten elolvasni a 30 évnél idősebb hozzászólásaikat. Rejtély hogy a fenében járták ki 8 osztályt."
Talán, mert a tanárok átengedik őket és ezt mindenki elnézi, mert alapból kevés a tanár. A Fidesz sem tett semmit annak érdekében, hogy ezektől a tanároktól megszabaduljon az oktatás.
Amúgy másik jó példa a bürökrácia. Miért kell bármilyen tanári végzettség ahhoz, hogy oktasson az illető, például szakmunkásképzésben. Miért nem elég a szakmai tapasztalata és szakmai végzettsége?
ma 12:40
Ja, hogy az Origo és Rétvári Bence, aki szerint "minden rendben, minden Hawaii és hibátlan, semmi sem rossz" :D
Ez aztán a nemsemmi :D
Csak ha tudnád, drága barátom, hány diák van túlterhelve!
Ja, hogy "ez sem azorbán hibája"?
Akkor Gyurcsányé, Sorosé, vagy Brüsszelé? :D
"Ezek után nem értem, miért Fidesz a hibás."
Téged sem az eszedért szeretnek. Talán nem a fidesz van hatalmon immár 8 éve? Kit lehet hibáztatni a folyamatosan romló eredményekért?
"Kit lehet hibáztatni a folyamatosan romló eredményekért?"
1 hozzászólással feljebb, utolsó mondat. :D
"A magyar oktatással az a probléma, hogy túl poroszos és nem felel meg a 21. századi követelményeknek."
Pont az a baj, hogy nem elég "poroszos". Hogy semmit nem követel, nem lehet már számon kérni, mert kvázi nincs tananyag. Minden "kompetencia". Csak sokan idáig se jutnak, mert még egy kompetencia alapú feladathoz is olvasni tudni kéne.
" Minden "kompetencia". Csak sokan idáig se jutnak, mert még egy kompetencia alapú feladathoz is olvasni tudni kéne."
Épp itt néz be, hogy még ez se megy, tehát ha sok a funkcionális analfabéta, akkor ott ont a kompetenciákkal van a baj, tudod az olvasás-szövegértés az egy kompetencia, a többit rakd össze magadnak.
"Az oktatásnak nem az a lényege, hogy legyen mit számonkérni. Persze, szükséges része, de nem azért tanítanak az iskolákban (elvileg), hogy legyen miből dolgozatot íratni."
Igazad van. Olvasni se tanítsuk meg a gyereket, hiszen nem szabad "számon kérni"... Majd ő eldönti, hogy akar-e olvasni megtanulni, nem szabad ráerőltetni sem... Viccet félretéve a számonkérés fontos, mivel ez ellenőrzi, hogy mennyire ment át a "message". Ha nem kérsz számon, nem tudod, hogy hol tartanak, nem tudod, hogy milyen tempóban léphetsz tovább, nem tudod, hogy mire építs. Persze a számonkérés két alapvető jellemzője a validitás és a reliabilitás, ha ez nincs meg akkor persze, hogy rossz.
"Épp itt néz be, hogy még ez se megy, tehát ha sok a funkcionális analfabéta, akkor ott ont a kompetenciákkal van a baj, tudod az olvasás-szövegértés az egy kompetencia, a többit rakd össze magadnak."
Igen tudom, 8 kulcskompetenciát különít el a modern pedagógia. Ezek közül az egyik az anyanyelv kommunikáció, ide tartozik a szövegértés is. Egy pár évet tanultam róluk... :)) A kompetenciák fontosak, sehol nem írtam, hogy nem azok. Csak a mostani oktatás túlságosan is kompetenciaalapú, de háttértudást nem ad. Ezelőtt úgy 30 évvel még nem nyomattuk a kompetencia témát, mégis kevesebb volt a funkcionális analfabéta. Nem sírom vissza a szocializmust, de a szüleim idején a mostani magyar érettségit konkrétan kiröhögték volna. Hogy egy 18 éves fiatalnak szövegértési feladatot kell adni, és még ezt se tudják megoldani...
Vagy hogy a saját szakmámnál maradjak: történelem. Ha nincs kellő mennyiségű háttértudás, akkor konkrétan semmit nem érnek a "problémaközpontú feladatok". Egyik legnagyobb hibájának tartom a mai történelemoktatásnak (a többi tantárgyba nem nagyon látok bele) a lexikális tudás teljes elvetése.
"Viccet félretéve a számonkérés fontos, mivel ez ellenőrzi, hogy mennyire ment át a "message". Ha nem kérsz számon, nem tudod, hogy hol tartanak, nem tudod, hogy milyen tempóban léphetsz tovább, nem tudod, hogy mire építs. Persze a számonkérés két alapvető jellemzője a validitás és a reliabilitás, ha ez nincs meg akkor persze, hogy rossz."
Az a baj, hogy számonkérnek megtudod az eredményt és aztán? Haza mész az eredménytől függetlenül lecsesznek vagy megdicsérnek. Viszont senki sem fog azzal foglalkozni, hogy mit nem tudtál, hogyan pótold ezt be, stb. A szülő meg nem lát mást, mint azt, hogy az átlagot 3,45 majd bemegy az iskolában és azt mondják neki, hogy nem tanul eleget a gyerek. A tantárgyat pedig folytatni kell, hiszen van egy tanterv, ott nem lesz nagyon lassítás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!