A kormánynak mégis miért jó az, hogy lesz. Rják az oktatást?
Hosszútávon rendkívül kifizetődő, ha az oktatásba fektet pénzt egy ország. Mégis azt látni,hogy a magyar egyetemek csúsznak lefelé a rangsorokban, a forrásokat visszavágták, a színvonal mindenhol romlik. És még panaszkodnak is, hogy mennek el a fiatalok. Nem látják az összefüggéseket?
Hülye lesz a nép, a szomszéd országok lehagynak minket...
#11
Jó, hogy te ezt látod. Azonban tedd fel a kérdést, hogy aki vidéken él és a szülei nem tudják segíteni, annak mire van esélye ebben az országban, ha elvégez egy OKJ-t?
Akkor ő már nem is ember, mert nincs diplomája? Mert a lakosság többsége bizony nem diplomás és soha nem is lesz. Ettől függetlenül még normális életet kellene tudni biztosítani maguknak, amihez meg jó oktatás kell a pénzen kívül. Vidéken egyik sincs, csak ha vállalkozó vagy földbirtokos vagy. Ez a kevesebb.
# 22/22 Időpont ma 16:53
Én is vidéki vagyok, falusi, úgy járok fel a közel lévő városba tanulni (Sopron) és egyik szülőmnek sincs diplomája, édesanyám szakács, édesapám pedg építkezési vállalkozó (végzettségét tekintve kőműves és tetőfedő).
Nem is mondtam, nem is utaltam rá, hogy csak az ember, aki diplomával rendelkezik. A nővérem végzettségét és a továbbtanulási szándékomat azért hoztam fel, hogy érzékeltessem, időben nem vagyunk egymáshoz közel, jártunk/járni fogunk már/még 1-2 oktatási intézménybe, mégsem látjuk borúsan a helyzetet. Ahogy vannak olyan ismerőseim, akik szakgimnáziumban, szakmunkásképzőbe járnak és ők is jól felszerelt szakmai oktatóhelyekről számolnak be.
Azt nem lehet az oktatásra kenni, hogy valaki könnyebb, valaki nehezebb helyzetből indul. Ez sajnos törvényszerűség, szegénységből nehezebb felküzdenie magát az embernek - de biztos vagyok benne, hogy nem lehetetlen. Itt nyilván nem a nagyon mélyszegénységben élőkre gondolok, hiszen aki nem hoz pozitív példát otthonról, akit a saját szülei kényszerítenek arra, hogy minél előbb otthagyja az iskolát, hogy otthon segédkezzen a házimunkában és vigyázzon a kisebb testvéreire, aki 12-14 éves korában teherbe esik... azon nem sok minden segít és ide a leghibátlanabb oktatás is kevés, valljuk be.
Továbbra is úgy gondolom, hogy aki szeretne boldogulni az életben, akiben van tehetség és szorgalom, az a jelen oktatási helyzetben igenis képes előrejutni. Aki diplomát igénylő munkát szeretne végezni, az úgy, aki nem az nem. Megjegyzem: felénk egy autószerelő, egy ügyes szakmunkás jobban keres, mint egy orvos. Ezekért az ügyes szakmunkásokért pedig kapkodnak az osztrák munkaadók, már akkor megvan a helyük, mikor befejezik a szakmunkásképzőt. Ennyire "rossz" a képzésük...
"Meg a buta embereket könnyebb maguk mellé állítani az ilyen migránsos meg sorosozós baromsággal."
Az általad okosnak vélt liberálisok hagynák, hogy tönkretegyék az országot a bevándorlók. Az miért lenne jobb?
Nekem csak két kérdésem lenne.
- A heti 5 testnevelés is annyira jó ötlet? Sokszor a nap közepén, úgy hogy nincs elég idő/hely lezuhanyozni utána? Miért nem az informatika órák számát növelik inkább? Abban rengeteg potenciál van.
- A kötelező hittan/erkölcstan is annyira jó ötlet? Mégis mi értelme? Az erkölcsöt tanítani kell, és ha megtanulja a diák, azután erkölcsös lesz?
#24 milyen bevándorlók? Amikor a keletiben tartották a migriket akkor is azzal sikerült majdnem balhét kiprovokálni, hogy attól féltek itt maradnak. Ezt senki sem akarja, a magyarok jó része sem, azért vándorol ki.
Egy lecsúszó országot mint a mienk, nem fenyeget a bevándorlás.
#26
A válaszok, bár nem teljesek:
- a mindennapos testnevelés az első lépés ahhoz, hogy KÉSŐBB majd szívesebben sportoljanak, mozogjanak ezek az emberek felnőttként. Ha a középiskolában is rendszeres a mozgás az életükben, akkor nagyobb az esélye annak, hogy nem hagyják abba. A mai gyerekek életük nagy részében a tévé avgy a számítógép, okostelefon bűvöletében ülnek vagy fekszenek, de nem mozognak, nincs kialakult és erős izomzatuk. Márpedig a hát izomzata 18 éves korig tudja korrigálni, erősíteni a gerincet, a tartást. Az előző évtizedekben egyre több lett nem csak a túlsúlyos, de a gerincferdüléses, mozgásszervi problémákkal küszködő gyerek, ezekből pedig az egyre rosszabb egészségű felnőtt. Az, hgy naponta 40 percet van lehetősége mozoni a gyereknek, fiatalnak az iskolában, egy esély arra, hogy ne legyen már fiatalon lúdtalpas, érd vagy hátfájós, izomgyenge. Az is régi böcsesség, hogy ép testben ép lélek: hiszen a mozgás javítja az oxigénellátását a szervezetnek és így a gondolkodást, tanulási képességeket is. Ahogyan könnyebb az iskolában lenni ha van közben mozgás is. A valódi hatásaokat majd ebben is csak évtizedek múlva fogjuk meglátni, ahogyan a mostani dohányzást korlátozó törvényekét is. Nem egyedi szabályról van szó, hanem egy komplex egészségprogramról, amivel a hosszútávú életlehetőségeket szeretnék javítani. Ezért hoztak változásokat az iskolai étkeztetésben, a dohányzás korlátozásában, a chip-adóval is a mindennapos tesi mellett.
- hit és erkölcstan oktatás. Korábban a heti 1 osztályfőnöki óra keretében volt az elvárás, hogy az élet ilyen területeiről, kérdseiről is beszéljenek az iskolában. Azonban az az 1 óra többségében az osztály saját problémáihoz volt szükséges és csak röviden lehetett az adott kérdésekről beszélgetni. Az erkölcstan órán most van lehetőség olyan dolgokkal foglalkozni megismerni a lehetséges válaszokat, amiket régebben a meseolvasáskor a szülő beszélt meg a gyermekével. A mesék ugyanis az élet dolgaira adnak lehetséges válaszokat (a jó mesék) és megmutatják egyes elyzetek visszásságait, tanulságait. A mai gyerekek nagyon ritkán hallanak meséket és még ritkábban van lehetőségük meg is beszélni azokat, nem olvasnak annyi regényt sem - hiszen van más szórakozási lehetőség - ezért bizonyos élethelyzetekben maguknak kellene kitalálniuk mit tegyenek és annak mi lenne az eredménye. Emlékez vissza az ovis mesékre, miket tanított meg a hídon egyszerre átkelni akaró kecskék története, miről szól a legkisebb fiú vándorlása és harca a sárknnyal a királylány kezéért és a fele királyságért. Az erkölcstan óra olyan, mint egy modern önképző-kör, ahol nem egy manager döntéseit mutatják be a beosztottjaival kapcsolatban és magyarázzák el mikor és mit rontott el vagy nem egy szonszédok közti vitáról készült bemutató, de mégis hasonló kérdésekkel foglalkoznak: mi a helyes és mi nem az, mikor kell másokra is tekintettel lenni, hogyan hat a döntésünk a magunk és mások életére stb. Hogy mennyire lesz hasznos az nagyban függ az órát tartó pedagógustól.
Az pedig, hogy a gyerekenek lehessen lehetősége mindezt a hitoktatással egybekötve csinálnia, az sok szülő kívánsága. Azoknak a szülőknek, akik fontosnak tartják a hitüket, de nem akarják a gyereküket erővel egy vasárnapi iskolába járatni hitoktatásra, ez nagy segítség. És mivel nem kötelező, így senkinek nem árt.
Hát igen, ha nincs a Fidesz, a mai gyerekek már nem lennének képesek megmozdulni. De jött Orbán Viktor bácsi és egy nemzeti érzelmű mozdulattal központilag visszanövesztette a már-már elveszejtett generáció testébe az izomrostokat.
Nem teszek fel olyan kérdéseket, hogy az oktatás „fejlesztése” miért csak a diákok terhének növelését jelenti, vagy hogy vajon mennyire rombolja a közerkölcsöt az, hogy a korrupciót törvénybe foglalta a kormány, hogy a főügyész lojális a miniszterelnök személyéhez, vagy hogy mindezt nyíltan felvállalják egy cinikus félmosoly keretében. Inkább csak megyek, maszturbálok egyet megint.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!