Elmondaná valaki a négyes metró ügyét? Hogy mi is volt valójában?
Parancsolj, a linken elolvashatod, hogy mi történt. Ott van a teljes OLAF jelentés:
DBR néven vetődött fel a 70-es években - Dél-Buda Rákospalota, aminek volt is valamennyi értelme, mert 2 nagy lakóteleet kötötte volna össze a belvárossal.
A még illegális Beszélőben, 1985 körül írt egy úr egy alapos, értelmes lemarházást, hogy iszonyat drága lesz, miközben a városban lévő vasúti síneket nem használjuk ki a tömegközlekedésre, ami tizedannyi pénzbe kerül, és 1-2 év alatt meg volna.
Demszky - mint a régi Beszélő egyik szerkesztője 1990-ben jelentette be a metró építését, azt hittem viccel....
És arra a nyomorult 7 km-re, ami a felszínen amúgy is tele van járatokkal.
Madridban a 7 km-es metró szakasz 3 év alatt készült el, 70 milliárd Ft körüli költséggel.
Itt van róla egy cikk:
Politico.eu cikk állításait ismereteti, amit az OLAF megerősített.
"A hivatal ugyanis súlyos szabálytalanságokat, csalást és lehetséges korrupciót is feltárt az M4-es metró kivitelezése során."
Demszky kérte, hogy az OLAF jelentést hozzák nyilvánosságra. A hivatalos kommunikáció az, hogy azért nem teszik, mert a hatóságok nyomoznak az ügyben (ez ügyes érv, világon mindenütt nyomozásoknál a nyomozati iratokat a terheltek csak a vádemelés után ismerhetik meg).
Én kijavítalak, a Fidesznek azt köszönjed, hogy csak 2014re lett kész, ők az egész projektet lefújták kormányon 98ban.
az ok egyszerű ki akartak b#szni Demszkyvel
Csupán csak annyi, hogy a félnótás Demszky mindent tönkretett.
Tarlós pedig helyretette.
Megpróbálom összefoglalni:
- Ahogy korábban írták, ezer évvel ezelőtt kitalálták, hogy legyen negyedik metróvonal is összekötendő Dél-Budát és Észak-Pestet (vagyis eredetileg nem egészen ez volt az útvonal, de később is sokat módosítottak rajta).
- Budapest SZDSZ-es főpolgármesterének ez volt a vesszőparipája, és elérte, hogy el is induljon a projekt 1996-ban.
- Jelentős előkészítések történtek, de 1998-ban a Fidesz került hatalomra, ők meg tök jogosan lefújták, mert addigra jelentősen lerövidült a táv és nem volt sok értelme.
- 2002-ben megint az SZDSZ került hatalomra, újraindították a dolgot és az EU-tól is sikerült támogatást szerezni rá (hiszen 2004-ben csatalkoztunk). 2006-ban kezdődött el az építkezés.
- 2010-ben már hiába került hatalomra újra a Fidesz, nem lehetett több okból sem leállítani az építkezést, ami 2014-re fejeződött be.
Az meg sajnos teljesen természetes kormánytól függetlenül, hogy minden nagyobb (és kisebb) projekt bűzlik a korrupciótól.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!