Miért tartott ilyen sokáig az a fránya 4-es metró mire elkészült?
Minél tovább csinálják, annál többet lehet belőle lopni.
Mit gondolsz, az utakat miért csinálják meg szándékosan rosszul, hogy jövőre megint lehessen csinálni?
Jött egy szép kis gazdasági világválság.
A Fidesz is csak a felét valósította meg, elméletben Újpalotáig kellene kihúzni.
Valóban az egyik ok a világgazdasági válság volt, a másik meg az, hogy az EU-s támogatást ha jól tudom, másra kaptuk akkoriban. A közlekedésfejlesztésre járó keretet másra használtuk, pl. az 1, és 2 metró felújítására, és a teljes budapesti közúthálózat felújítására. Akkoriban ugyanis Bp. a kátyúk városa volt, és nagyon forgalmas utak is macskakövesek voltak még. Szóval így is volt elég munka, és dugó, egyszerűen nem lehetett volna ezt tovább fokozni.
A Combinot is ekkor vezették be, más villamosokat is beszereztek, és a buszparkot is frissítették.
Amúgy én nem is értek egyet a 4-es metró megépítésével. Sokkal fontosabb és hatékonyabb lett volna ezt a pénzt sok kisebb beruházásra fordítani, ami nagyságrendekkel javítja a közlekedést. Persze a nagy beruházásokból lehet igazán nagy mutyit csinálni, ez érthető.
#4, #6
Nem, tévedés.
A 4-es metró építésére "kapott" eu-s pénzhez előtte nagyon pontos költségvetést, beruházási és fejlesztsi tervet kellett mellékelni, amiben a várható utaslétszámot is meg kellett monani, a budapesti közlekedésre kifejtett jótékony hatásaival = hatástanulmányt. A tervek mellett volt a megvalósítás ütemterve is, egyebek. A pénzt pontosan erre adta az eu és erre is ment. A gond nem ezzel volt - hanem azzal, hogy a tervezett bekerülési költségnek végül majdnem a háromszorosába került az ügylet és azt a különbözetet is elő kellett valahonnan teremteni, mert ez is utófinanszírozású projekt volt, tehát az eu-s pénz is csak akkor jött meg, amikor már készen voltak az adott szakasszal. Az eu már lezárta a vizsgálatot és megállapították, hogy a pénzek felhasználása nem volt megfelelő, a szerződéseket nem jól kötötték meg és stb. stb. amik miatt az eu-tól kapott pénz sem volt megfelelően felhasználva, azt a sok milliárdot még vissza is kérik. Most csak arról megy még az egyezkedés, hogy a teljes támogatást kell-e visszafizetni vagy csak kisebb részét, netán hogy a pénzt be lehetne-e számítani inkább más budapesti fejlesztés támogatásának.
A hosszabb 4-es metró útvonalról csak a legelején volt szó, amikor még a tervekről beszéltek, az eu felé benyújtott, megterveztetett és kivitelezésre kerüt útvonal pontosan akkora volt, mint ami meg is épült. Csak szép mese ez is, hogy a fidesz nem építtette meg végig - de nem igaz.
Az idő pedig pontosan azért lett ilyen hosszú, mert a szerződéseket úgy kötötték meg, hogy a kivitelezőket nem hátrányosan, hanem előnyösen érintette a csúszás, vagyis nem kötbért kellett fizetniük ha nem voltak készen, hanem mindenféle plussz költségeket tudtak felszámolni a hosszabb kivitelezés miatt. Amint vezetőváltás volt Budapest élén, ez a játék megszűnt és a metró a lehető legrövidebb idő alatt el is készült. Kisebb költséggel, mint amekkora a főpolgámester választáskor látszott, mert Tarlós bevasalta a cégektől a kötbéreket és csak azt fizette ki amit a szerződés meghatározott.
Ahogyan történt ez az Alstromos szerelvényeknél is, ahol szintén egy rakás pénzt nem volt hajlandó kifizetni, pedig a korábbi vezetés már rábólintott.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!