Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Miért tartott ilyen sokáig az...

Miért tartott ilyen sokáig az a fránya 4-es metró mire elkészült?

Figyelt kérdés
Az MSZMP minden erejével azon dolgozott hogy megépüljön minél gyorsabban de mi volt a gond?

2018. jún. 2. 23:04
 1/8 A kérdező kommentje:
MSZP-t akartam írni.
2018. jún. 2. 23:06
 2/8 anonim ***** válasza:
60%

Minél tovább csinálják, annál többet lehet belőle lopni.

Mit gondolsz, az utakat miért csinálják meg szándékosan rosszul, hogy jövőre megint lehessen csinálni?

2018. jún. 2. 23:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
42%
azért, mert az alagutat, amit nappal kifúrtak, éjszaka Soros György betemette. (hiszen amerikában akkor van nappal, amikor itt éjszaka)
2018. jún. 2. 23:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
53%

Jött egy szép kis gazdasági világválság.

A Fidesz is csak a felét valósította meg, elméletben Újpalotáig kellene kihúzni.

2018. jún. 2. 23:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
45%
Mert a magyarok imádják a korrupciót. Az a lételemük.
2018. jún. 2. 23:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Valóban az egyik ok a világgazdasági válság volt, a másik meg az, hogy az EU-s támogatást ha jól tudom, másra kaptuk akkoriban. A közlekedésfejlesztésre járó keretet másra használtuk, pl. az 1, és 2 metró felújítására, és a teljes budapesti közúthálózat felújítására. Akkoriban ugyanis Bp. a kátyúk városa volt, és nagyon forgalmas utak is macskakövesek voltak még. Szóval így is volt elég munka, és dugó, egyszerűen nem lehetett volna ezt tovább fokozni.

A Combinot is ekkor vezették be, más villamosokat is beszereztek, és a buszparkot is frissítették.


Amúgy én nem is értek egyet a 4-es metró megépítésével. Sokkal fontosabb és hatékonyabb lett volna ezt a pénzt sok kisebb beruházásra fordítani, ami nagyságrendekkel javítja a közlekedést. Persze a nagy beruházásokból lehet igazán nagy mutyit csinálni, ez érthető.

2018. jún. 3. 07:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
#6 bp most is a kátyuk városa, egyre jobban.
2018. jún. 3. 09:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
61%

#4, #6

Nem, tévedés.

A 4-es metró építésére "kapott" eu-s pénzhez előtte nagyon pontos költségvetést, beruházási és fejlesztsi tervet kellett mellékelni, amiben a várható utaslétszámot is meg kellett monani, a budapesti közlekedésre kifejtett jótékony hatásaival = hatástanulmányt. A tervek mellett volt a megvalósítás ütemterve is, egyebek. A pénzt pontosan erre adta az eu és erre is ment. A gond nem ezzel volt - hanem azzal, hogy a tervezett bekerülési költségnek végül majdnem a háromszorosába került az ügylet és azt a különbözetet is elő kellett valahonnan teremteni, mert ez is utófinanszírozású projekt volt, tehát az eu-s pénz is csak akkor jött meg, amikor már készen voltak az adott szakasszal. Az eu már lezárta a vizsgálatot és megállapították, hogy a pénzek felhasználása nem volt megfelelő, a szerződéseket nem jól kötötték meg és stb. stb. amik miatt az eu-tól kapott pénz sem volt megfelelően felhasználva, azt a sok milliárdot még vissza is kérik. Most csak arról megy még az egyezkedés, hogy a teljes támogatást kell-e visszafizetni vagy csak kisebb részét, netán hogy a pénzt be lehetne-e számítani inkább más budapesti fejlesztés támogatásának.

A hosszabb 4-es metró útvonalról csak a legelején volt szó, amikor még a tervekről beszéltek, az eu felé benyújtott, megterveztetett és kivitelezésre kerüt útvonal pontosan akkora volt, mint ami meg is épült. Csak szép mese ez is, hogy a fidesz nem építtette meg végig - de nem igaz.

Az idő pedig pontosan azért lett ilyen hosszú, mert a szerződéseket úgy kötötték meg, hogy a kivitelezőket nem hátrányosan, hanem előnyösen érintette a csúszás, vagyis nem kötbért kellett fizetniük ha nem voltak készen, hanem mindenféle plussz költségeket tudtak felszámolni a hosszabb kivitelezés miatt. Amint vezetőváltás volt Budapest élén, ez a játék megszűnt és a metró a lehető legrövidebb idő alatt el is készült. Kisebb költséggel, mint amekkora a főpolgámester választáskor látszott, mert Tarlós bevasalta a cégektől a kötbéreket és csak azt fizette ki amit a szerződés meghatározott.

Ahogyan történt ez az Alstromos szerelvényeknél is, ahol szintén egy rakás pénzt nem volt hajlandó kifizetni, pedig a korábbi vezetés már rábólintott.

2018. jún. 3. 10:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!