A királyság visszaállítása megoldást jelentene a pártok és politikusok okozta megosztottságra?
Vajon jó értelemben vett változásokat okozna-e hazánk számára, ha visszaállítanánk az amúgy az emberek megkérdezése nélkül megszüntetett királyság államformáját?
Uralkodónak hívhatnánk a magyar trónra egy Észak- vagy Nyugat-európai királyi ház sarját, akár férfit, akár nőt (bár szerintem hölgyek alkalmasabbak ilyen vezetői szerep betöltésére, hiszen pl. empatikusak, ugyanakkor kellően ravaszak de szelídek is).
Tudok olyan mostani politikusokról és közéleti személyiségekről, akik ugyancsak támogatnák ezt, pl. a Jobbik elnöke: Vona Gábor nyíltan kijelentette, hogy a királyság híve, Kerényi Imre pedig a felvilágosult abszolutizmust javasolta kormányzati formának.
Tehát vajon segítene a nemzeti összetartás és összetartozás érzését erősítenie, gazdasági-politikai virágzást okoznia egy, a pártok felett álló állandó tekintélynek, akihez mindenkinek igazodnia, engedelmeskednie és szavára odafigyelnie kellene, és mint a Szent Korona viselője, jogot formálhatna annak országaira, azaz kizárólagos hatalma lenne a Kárpát-medencei régió felett?















#15 Nem. De szerencsére Szent László lovagkirály halhatatlan.
Erős szakrális királyság kellene - a megfelelő tudatállapotú királlyal - nem valami eltaknyolt liberális hazugság.
#16.: az emléke mindenképp halhatatlan.
De egy uralkodónak szerintem vallások fölött is kell állnia, mert úgy igazságos, hogy mindenféle vallású és vallástalan is elfogadja.










19 Király címnél valóban királyra gondoltam, (pl. Szent László lovagkirályra) Nem olyanra, aki nominálisan 'király', vagyis bitorolja a címet, az valóban sokba - életünkbe kerülne.
A valódi szakrális királyság meg már nem megvalósítható a kalyuga ezen mély szintjén.
Azért nem árt tudni róla, hogy van/volt.
Mert ma már magadban kell megvalósítani az aranykort, és ahhoz kell tudni arról az időről, amikor ez még megnyilvánult állapotban látható volt.
Ajánlott szakirodalom: Weöres A teljesség felé
Az eszme-idõ
A teljes-idõ mása a jelenség-idõben: az eszme-idõ. Egy ember élete
az eszme-idõben nem a születéssel kezdõdik és nem a halállal végzõdik.
Homályos, felelõtlen perceid az eszme-idõben mindig "ifjúkoriak",
érett, felelõs perceid pedig "öregkoriak", független attól, hogy
húsz, vagy hetven éves korodra esnek-e.
Az eszme-idõben az egy-ember élete mindig a gyarlóbbtól a különb
felé halad, az emberiség élete pedig a különbtõl a gyarlóbb felé. Mert
mindig csak az egy-ember emelkedik az életbeli állapot fölé; az
emberiség egésze alaktalan tömeg, mely elsötétül.
Az emberiség négy fõ-korszaka az eszme-idõben:
Elsõ az Aranykor. Az emberekben a változatlan alap-rétegük tiszta,
világos és a változó tényezõk minden nehézség nélkül, önkénytelenül
köréje-rendezõdnek. Az emberélet csöndes-derûs, egyszerû, titok-
nélküli, teljes összhangban a testtelen erõkkel és a természettel.
Második az Ezüstkor. Az emberekben különválik a változatlan alap-
réteg s a változó személyiség. Az öröklét háromféleképpen sugárzik át
a mulandóba: mint létezés, feltétlen érvény, igazság; mint az idõbelit
az idõtlen felé vonó jóság; s mint az elõbbi kettõnek formai
tényezõje, szépség. Az emberéletet a képességek burjánzása jellemzi, a
nagyobb nehézség nélkül elérhetõ óriás-eredmény. Az égi segítség
megsokszorozza az emberi-erõt, s az ember nem mindig annak
szolgálatára fordítja erejét, akitõl kapta. Az Ezüstkor lázadó embere
oly hatalmas, hogy a testtelen erõk csak súlyos, váltakozó harcokban
bírják legyõzni.
Harmadik az Érckor. Az emberekben a változatlan és változó közti
kapcsolat meglazul, folytonos erõsítésre szorul. Az igazság, jóság,
szépség már nem magától-értetõdõ, hanem keresni kell. Az igazság
keresése a tudomány, a jóságé a törvény, a szépségé a mûvészet. Az
Érckor embere szívós, szorgalmas, bátor, szenvedélyes, jussából nem
engedõ, bosszúálló; makacs szorgalmával többnyire eléri az eredményt.
Ha fellázad: ereje kevés ahhoz, hogy veszedelmessé válhasson, de oly
szívós, hogy a testtelen erõk csak tûz-vízáradattal bírják letiporni.
Negyedik a Vaskor. Az emberekben nincs többé kapcsolat a
változatlan és a változó között, legföljebb villanásképpen,
álomszerûen. Csak a változót ismerik s a változatlan iránti érzéket
elveszítik. Teljesen a tér és idõ bontott jelenségvilágában élnek s
azt, ami bontatlan, tér- és idõ-fölötti: Istent, az öröklétet, a
testtelen erõket, mind a térben és idõben képzelik el külön-külön, a
mozgalmas jelenségek mintájára: ezzel az emberi õs tudás zûrzavaros
mesévé válik. Némelyek látják ennek a mesének képtelenségét, ezért
Istent és a lélek halhatatlanságát s a túlvilágot tagadják; mások,
gyávaságból, mindenáron hinni akarnak a lehetetlen mesében. A Vaskor
tragédiája, hogy a vaskori ember balga, ha hitetlen és mégbalgább, ha
hívõ. Az igazság, jóság, szépség felé törekvõ jószándék többnyire
megvan, de éppoly reménytelen, mint a szárnyaszegett madár repülése.
Az igazságot felváltja százféle nézet, a tudományt az adat-bogarászás
és népszerûsítõ tömeg-mûvelés. A jóságot felváltja az érzelgõsség,
mely, míg egyfelé könnyekig meghatódik és cukrot-mézet osztogat,
másfelé gyûlölködik és könyörtelenül vetkõztet. A törvényt felváltja
mindenféle rendelet, melynek az erkölcshöz semmi közük, a vezetõség
érdekébõl fakadnak; ha változik az uralkodó-párt, akkor amiért egy
nappal elõbb börtönben ültél, most ugyanazért a húsosfazék mellé
kerülsz, és amiért egy nappal elõbb kitüntetést kaptál, most
ugyanazért felakasztanak. A Vaskorban csak õrök és rabok vannak, s
minden rendszerváltozáskor e két kaszt megcserélõdik. A szépséget
felváltja a kivánatosság, a mûvészetet a szórakoztatás és
lakásberendezési lim-lom. A Vaskor embere amílyen erõszakos,
ugyanolyan tehetetlen; mindent szervez, rendez, irányít, de csak
kuszaság lesz belõle; minden, amibõl építeni akar, kátyúból van.
Sohasem fordul a felsõ hatalom ellen, hiszen nem is ismeri;
kipusztításához nem kell vízözön: ha feléli lehetõségeit, tönkremegy.
E négy korszak az eszme-idõben létezik, nem a történelmi idõben; de
a történelmi idõ minden szakasza viseli e négy korszak valamelyikének
bélyegét.
Vizsgáld meg, hogy te magad az Arany-, Ezüst-, Érc- vagy
Vaskorszakba tartozol-e.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!