Milyenek manapság az iskolák? Jól tippelem, hogy olyanok, mint a 2000-es években csak sokkal lerobbantabbak és rosszabb bennük az oktatás?
Én a 2000-es években jártam iskolába. Nem mondom, hogy akkoriban nyugati színvonal volt, de a mai napig meg tudok oldani egy egyenletet, el tudom végezni a négy alapműveletet kettes számrendszerben is, tudok angolul, tudom, hogy mi az a kovalens kötés, mi Ohm törvénye, és milyen zápfoga van a marhának.
Nincs gyerekem, de a mai magyar iskolákról csak a rosszatt hallom. Egyre durvábbak a szivatások és a fizikai erőszak, kb. mint a filmekben az amerikai iskolákban, a gyerekek fejét mindenféle hülyeséggel tömik pl. hittan, túl sok a testnevelés óra, nem azt fejlesztik, nem arra költenek amire kéne.
Vannak itt fiatal szülők? Ti hogyan látjátok a dolgot? Rosszabbak most a magyar iskolák, mint 18 éve?
Vannak rosszabbak és jobbak. Az én gyerekeimnél nem vettem észre, hogy probléma lenne, az átlagnál erősebb az iskolájuk, de jobb is szerintem.
Kicsit úgy érzem, nem pont az iskolák színvonala érdekel, hanem inkább kormány ellenes gyülekezőhelynek szánod a kérdést, de így mindjárt az elején azért elmondanám, hogy rengeteg dolog van, ami az iskola vezetőségén, pedagógusgárdáján múlik, és bizony vannak ahol a jelenlegi helyzetben is ki tudják hozni a legjobbat. Tehát nem minden azon múlik, hogy központilag hogyan van leszabályozva az oktatási rendszer. Amúgy testneveléssel mi bajod? A hittan pedig nem kötelező.
sok cigány, egyre túlterheltebb tanárok, céltalan tananyag, lehetne sorolni
ha jó iskolába akarod járatni a gyereked akkor keményen fizetni fogsz érte
Ahogy előttem írták te letojod a jelenlegi iskolai állapotokat, csak itt akarod majd szidni Orbánékat. Írom mindezt úgy, hogy semennyire nem szimpatizálok se Orbánnal, se a Fidesszel.
Azt meg bírom mindenki sír, rí, mert a gyereknek hittant kell tanulni, mi lesz így vele, de az meg senkit se érdekel, hogy általános iskola 2. osztályos gyerektől már elvárják mind a rendszer mind a tanárok, hogy eltudja mondani a fehére, szénhidrát, stb fogalmát és példákat is tudjon mondani olyan ételekre, amikbe ezek megtalálhatóak. Tényleg az a gond, hogy szegény gyereknek hittant kell tanulnia és nem az, hogy már idő előtt ilyen irreális elvárások elé állítjuk őket.
Nekem Két gyermekem is épp túllett az általánoson. Állami iskolába mentek, az egyiket 6. után felvették egy alapítványi, erősen fizetős iskolába. Igazi megváltás volt mind neki, mind nekünk. Az lehet hogy egy kisebb lakás ára lesz mire elvégzi, viszont most, 14 évesen már épp túl van az első középfokú nyelvvizsgáján.. Az életre nevelik őket, nem pedig arra hogy miképpen kell megfelelni a százéves normáknak. AZ egész iskola népe kiegyensúlyozott és jólnevelt. Nincsenek leírt poroszos szabályok, mégis, amikor betéved egy szülő, azonnal érkezik egy gyerek és megkérdi - jó napot kívánva - hogy miben segíthet.
A másik gyermekem még harmadikban kivettük az állami suliból, mert rettenet volt. Szintén alapítványi suliba jár. Kisebb közösségbe, ahol valóban foglalkoznak velük.
Elmondom, hogy a szóban forgó állami általános suli a környék legjobbja - volt valamikor. Amit mi tapasztaltunk az az, hogy a folyamatos átszervezések közepette - ez alatt elsősorban a KLIK értendő - mindennel sikerült foglalkozni, csak a gyerekekkel nem. Arról nem is beszélve, hogy hordtuk be a fénymásolópapírt, wc-papírt... Az étel ehetetlen és felismerhetetlen volt javarészt. A tanári kar egy részét fentről alakították át, olyan tanárokat behozva, akik esetenként teljesen más struktúrában tanítottak mint ami a helyben bevált gyakorlathoz igazodott volna.
Szerintem hatalmas érvágás volt az oktatásban a központosítás. Nem lehet odafentről - de még a mostani körzeti központokból sem - tisztán látni egy iskola belső szükségleteit, preferenciáit, társadalmi összetételét. A tankönyvek szűkítése is indokolatlan.
Egyáltalán nem véletlen, hogy az alternatív jellegű iskolákba az utóbbi években megsokszorozódott (!), azaz 6-8szor (!) annyi diák felvételizett mint korábban.
A Nemzeti Alaptanterv reformjának szüksége pedig az utolsó óra után van már. 20-30 éven belül komplett szakágak fognak megszűnni a világban. Rengeteg fölösleges tudást erőltetnek a gyermekeink fejébe, miközben a korszerű ismeretek csak töredékét adják át az állami iskolák. AZ hogy ebben a tekintetben az utolsó 8 évben nem haladtunk előre, csak a bürökratikus átszervezésben, az sajnos nem szépíthető és a jelenlegi kormányzat számlájára írandó. A korábbiak is megtették áldásos hatásukat, természetesen. De más bűne nem ment fel senkit. Itt lenne az ideje gyökeresen változtatni és ebben a tekintetben Balogh Zoltán részéről csakis nagy szavak hallhatók, hatását nem lehet érezni az iskolákban.
A magyar iskolarendszer tökéletes arra, hogy bemutassa a gyerekeknek az egész ország működését.
18 éves korukra már készen állnak és tudni fogják, hogy mit kell tenni. Go West!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!