Támogatnátok hogy az állami iskolákban is kötelező tantárgy legyen az Euritmia?
Ez egy előadóművészet és tömegsport, ami különféle összehangolt mozdulatokat társít versek és dalok hangulatához és dallamához. Magyarországon csak a Waldorf iskolák tanítják, pedig sok pozitív hatása van a gyerekek pszichés fejlődésére.
Itt egy bemutató:
https://www.youtube.com/watch?v=8MwJ6tiecVc
"Ne ratyikat neveljünk hanem mérnököket meg orvosokat inkább."
Ez így okés de az ember pszichés részéből következik mindenféle indíttatás.
"Volt ilyen órám annó Waldorfban semmi értelme. Szal nem."
Mindennek van értelme ami a gyerek pszichés fejlődését segíti de ezt nem mindig látja a gyerek értelmes időtöltésnek de viszon kognitív képességeket erősít sok ilyen értelmetlen dolog.
"Gimnazista vagyok, és nem támogatnám. Felesleges óra, nem kell még ezt is ránk pakolni."
Megértem az álláspontod neked van mivel töltened az időd.
"Fontos: matek, fizika, kémia, biológia, informatika, angol
Közepesen fontos: irodalom, történelem, nyelvtan
Nem fontos: tánc és dráma, ének, etika, filozófia, testnevelés, rajz, euritmia"
Szóval nem a saját filozófiádnak köszönheted a jelenlegi életed? Mi lett volna ha megtanítják hatékony szellemi gépezetté építeni?
"így is van épp elég felesleges óra úgyhogy nem."
Felesleges óra nincs, felesleges anyagrész van ez is nagyban löki felfele az órákat.
"Szerintem meg olyan rendszert kellene bevezetni mint az egyetemeken ami van. Vagyis a diákok maguk válasszák, ki hogy milyen órákat akarnak felvenni. Így aki történész akar lenni az nem kell megbuktjon mert nem tud deriválni, hanem helyette felvenne 5-6 történelem-irodalom féle tantárgyat. Vagy aki mérnök akar lenni, az inkább tanulna geometriát, algebrát, és aritmetikát, ahelyett, hogy a versmagolással szenvedne."
Van benne valami de jó lenne ismertetni mi miért jó és minek mi a gyümölcse a nagy válogatás előtt.
Nem.
Lehet törölni a szólásszabadság nevében , elvégre a nem egy trágár válasz.
#12
"Van benne valami de jó lenne ismertetni mi miért jó és minek mi a gyümölcse a nagy válogatás előtt."
A 8-as vagyok.
Egyetértek veled. A tantárgyválasztós rendszert nem is egybő elsőtől vezetném be. Hanem lenne mondjuk egy 4-8 év amikor megtanítanák az alapokat és mindenféle tantárgyból egy kis ízelítőt kapnának. Itt még nem lenne osztályozás, mert azzal csak meggyűlöltetik a gyerekekkel a tantárgyakat és az iskolát. Ezért itt az adott tantárgyak bemutatása és minél jobban való megismerése lenne a cél. Majd ezután választana magának a diák, ő rakja össze a saját órarendjét olyan tantárgyakból, amilyeneket ő akar (de azért mondjuk lenne egy fix határ, amennyit teljeseíteni kell).
Eddig nem is hallottam erről.
Megnéztem a videót és jó dolognak tűnik.
Mindazonáltal semmiképp sem csinálnék belőle újabb tantárgyat.
Vagy szakkör jelleggel, vagy néhány tárgyból lecsippentenék néhány órát (irodalom, ének, testnevelés) és úgy szakítanék rá időt. Szerintem heti egy, vagy kétheti egy óra elég lenne, úgyhogy nem venne el sok órát ezekből a tantárgyakból. És ugye a mozgásnak van köze a testneveléshez, a verseknek az irodalom órához, a daloknak meg az énekórákhoz, úgyhogy nem vehetnék e tárgyak tanárai ezt rossz néven.
Aki ratyikra, homo orgiákra utalt, kérem írja le, ez miről jutott eszébe, mert erről a videóról én semmi ilyesmire nem gondolnék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!