A magyar kormány miért lehetetleníti el az informatika oktatást középiskolában, holott ez az egyik legnagyobb hiányszakma a legnagyobb fizetésekkel?
A környező országok oktatási rendszerével ellentétben magyarországon a programozás oktatása kimerül az irodai alkalmazások használatának megtanításában, aminek szinte semmi köze a programozáshoz.
Informatikából azon kevesek, akiknek lehetőségük nyílik emelt érettségit tenni, power point bemutatókat meg excel táblázatokat kell készítsenek ami röhelyes. Az a kicsi programozás, ami az érettségibe benne van, nagyjából 3-4 hónapnyi oktatás ismereteit kéri számon, a tetőpontja az egésznek a függvények alapfokú használata...
Szépen kiforgatod az oktatást és az egyetemi oktatásunkat nem foglalod bele a kérdésedbe.
Majd ha komolyan utánanéztél a témának, akkor szólj hozzá.
#1
Ennyi erővel ne tanítsunk se matematikát, se fizikát, mert a diákok x%-a nem így meg nem úgy. Persze aki azt mondja hogy az informatikusoknak kell a programozás, attól mit várjunk, ha már hozzászólsz a dologhoz, illene tudni hogy pl. műszaki egyetemeknek is szerves része a programozás. Aki matek-fizika osztályban van és egyetemre készül az osztály profiljának megfelelően, az 90%-ban találkozik programozással.
De persze imádkozzunk, meg a történelmet bújjuk két erkölcsismeret óra között, az a lényeg.
#2
Egyetemi oktatást is hátráltatja, hogy a diákok nagy része aki bejut, életében nem találkozott programozással, aztán rájön hogy mégsem ezt akarja, nem tudja, nem bírja, kibukik, másrészt meg egyetemen is óvodás szinttől kell kezdjenek mindent, és közel 1 év azzal telik el, hogy az alapismereteket tanítják, amihez közel sem kellene professzort fizetni, és a professzor sem kellene for ciklusokkal töltse az idejét.
Én informatikai középiskolába jártam, és tanítottak programozást...
Nem is alap dolgokat csupán, a tömbkezelésig jutottunk.
Szóval továbbra is el vagy tájolva. Aki ilyet keres, az ilyen suliba jelentkezik. Nem olyanba, ahol alap infot tanítanak.
#3
De honnan tudja bárki is hogy programozó akar lenni, ha életében nem programozott? Nyílván levannak terhelve a diákok, de azért kellene legyen egy priorítás, pl. matek-fizika osztályban 3-4 töri óra ha belefér az órarenbe, meg 5 tornaóra stb... akkor 2 programozás hogy nem? Ennek az a következménye hogy olyan emberek akarnak programozók lenni, akik 1 év után kibuknak egyetemről, mert nem nekik való, és olyan emberek nem tudják hogy minek tanuljanak tovább, akiknek a programozás ideális lenne, de nem tudják mi az.
#4
Nagyon király, eljutottatok a tömbkezelésig, viszont úgy tűnik írni, olvasni nem sikerült megtanítsanak. Egy szóval sem írtam hogy sehol nem lehet programozást tanulni, viszont azt igen, hogy egy matek-fizika osztályban helye kellene legyen ennek, és azt is hogy nem csak a programozóknak van rá szükségük. 8.-os gyerek mit tudja hogy mit keres? Max. annyit tud, hogy jó matekből, és ilyen osztályba megy. Aztán te számon kéren rajta, hogy miért nem ment el a Kiskunhalmi programozó szakközépiskolába ha ez lett volna számára a megfelelő...
Én a '80-as években tanultam először programozást basic nyelven commodore plus4-esen. Pár évre rá semmire se volt jó. A '90-es években pascalt tanultam IBM-en. Ma már Java kellene. Amire kijárják a leendő oktatók meg azok első tanítványai már az se lesz jó semmire, mert XY++ nyelven kellene csinálni. Mire a rá következő generáció azt kijárja, már ZZ+ on kellene minden.
Az informatika olyan gyors, hogy mire kijárja az egyetemista az ELTÉ-t már mást kellebe tanulnia az elsősnek. Mit vársz kérdező ? Fejleszd magad a Pascal az alap, igaza van az oktatónak a videoban
"power point bemutatókat meg excel táblázatokat kell készítsenek ami röhelyes"
Tudod a diákok többségének ez sem megy, és a legtöbb egyetemen ahol van infó oktatás, ott első két félévben épp a Microsoft Word, Power point és Excel használat a tananyag például épp fizikus, kémikus hallgatóknak mert a jelenlegi informatika oktatásunk még ezt sem tudja elérni, te meg álmodozol itt programozásról.
Egyébként elvileg ezek a leghasznosabb szoftverek, jó hogy elvieleg ezt kéne ismerniük és nem PHP+XXLDHS-ben mondjuk szrikptelni, aminek semmi haszna.
Ébredjél már föl!
"Nagyon király, eljutottatok a tömbkezelésig, viszont úgy tűnik írni, olvasni nem sikerült megtanítsanak."
Röhej, hogy csak személyeskedni tudsz, amikor már több érvet nem tudsz felhozni. Dehogynem tanítanak, csak te nem bírod felfogni. Tényleg ennyire nem jut el az agyadig, hogy de, tanítanak? :)
Egyébként szégyen, hogy az Excelt lenézed, ha úgy vesszük, az is programozás és nagyon sokaknak az is nehéz.
Ma komoly (értsd: jól fizető) munkát nem lehet informatika tudás nélkül végezni. Adatkezelő programok, tervező rendszerek, nyilvántartók, stb. Ehhez képest a gimnáziumokban max heti 1-2 óra info van. Mint rajz és ének együtt.
Erre jön, hogy a tanítás módszertana és az oktatók tudása is baromi elavult. Bizonyos programok szűkreszabott használatát tanítják az alapelvek megismertetése helyett, így ha a programot lecserélik, a delikvens tudása megy a kukába. Emiatt sír Marcsika a Postán, ha elviszed a DOS-os gépét.
Már annak több értelme lenne, ha mindenki csak a NAND to Tetrist végigtolná középiskola alatt.
Végül ami a Pascalt illeti: ma az oktatja ezt a nyelvet, aki mást nem ismer. Full kezdő orvosoknak oktatunk Pythont és R-t, érdekes módon mindenki megérti és a Pascallal ellentétben pár hónap után használni is tudják valamire. Lehet, hogy 5 év múlva valami más lesz a menő, akkor azt tanítjuk majd. A fejlődést követni kell, nem sírni miatta.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!