Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Valaha fogunk valós indokot...

Valaha fogunk valós indokot kapni arra, hogy miért nem Szeged-felé újul meg a gigahitelből a vasútvonal?

Figyelt kérdés

Azt tudjuk, hogy a hatástanulmányt titkosították, és semmiféle épkézláb indokot nem adtak, hogy Nagykőrös-Kecskemét-Kiskunfélegyháza-Szeged-Szabadka helyett az új szuper kínai vasút miért olyan metropoliszok mint Kiskörös meg Kiskunhalas felé épül.


Volt pár nevetséges próbálkozás, egyszer egy fideszes jóember azt találta mondani, hogy Szeged-felé zavarná a sok személyvonatot, igen ezt röhögés nélkül ki merték mondani, hogy a 150km/h-s két vágányú pályán az óránként közlekedő szegedi IC-ket zavarnák a tehervonatok, de érdekes módon a Budapest-Kunszentmiklós közt szintén óránként közlekedő elővárosiakat már nem fogja zavarni, a sok tehervonat.

Amikor a kínaiaknál rákérdezett valamelyik magyar médium, ott azt mondták, ez nekik mindegy, a magyar kormány akarja erőltetni a kelebiai vonalat.


Akkor mi lehet az igazi ok?


2017. dec. 25. 14:45
 1/9 anonim ***** válasza:
56%

Erre szerintem egyetlen logikus magyarázat lehet. Mégpedig, hogy a szegedi vonal felújítása indokolható az eu felé, ezért arra valamikor a jövőben lehet majd felvenni/Abból lehet majd eltenni pénzt. A másik vonal viszont teljesen értelmetlen, ezért nem remélhető a felújítás támogatása, szóval abból nem lehet majd eltenni pénzt.


Ez lehet az egyetlen életszerű magyarázat, ha a humán faktort is figyelembe vesszük.

2017. dec. 25. 15:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Az első kommentet annyival egészíteném még ki, hogy Szeged balos város.

Tudom, eléggé 'piti' indoknak tűnik, de ne felejtsük el a veszprémmel kapcsolatos megjegyzéseket se választások előtt, ami olyasmi volt, hogy "hát igen, továbbra is szépen fejlődik a kézilabda csapat, ezért a választásoknál okosan kell dönteni, mert befolyásolhatja a város sportjának a finanszírozását"...

Ha egy Európa hírű kézilabdacsapatot lecsapoltak volna egy esetleges balos győzelem után, akkor az emberöltő óta baloldali Szegeddel ilyen kiszúrás nem tűnik extrémnek...

Pedig nem lenne rossz elérni Szegedet 2 órán belül

2017. dec. 25. 15:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
Gondolom örüljünk, hogy ide hozzák/rajtunk megy át ne követelőzzünk
2017. dec. 25. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
49%
Mert Szeged gonosz, komenista város.
2017. dec. 25. 15:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
Speciel ha Szabadka irányából (márpedig a kínai vasútvonal délről odatorkollik) lerövidebb úton el akarsz jutni Budapestre, akkor ez az útvonal adódik. Talán elő kéne venni egy térképet... Ennek a vasútfejlesztésnek a fő célja pedig a kínai áruk gyorsabb eljuttatása Közép-Európába. Egyébként ez a vonal jobban rá is szorul a fejlesztésre, a szegedi vonal most sem rossz, és erre tényleg nem fog EU-s forrás jutni, ez igaz.
2017. dec. 25. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

#5 egy szegedi kitérő kb 30 km lenne. 200 km/h-val számítva +10 perc menetidő. Kínából 1 hét alatt ér pestre az áru. Ezt nem lehet a megnéződővel magyarázni. Persze no a menetido, ha kkfhazan, kacskemeten, utana pedig a mizsei, eleve felujitando vonalon kell menni a vonattal. De akkor a menetido nem 168, hanem mondjuk 168,5 óra lenne. Es ki is lenne használva, visszahozná az árát.

Javulna a bp-kecskemét kapcsolat (elővárosi??? 30 perces elérési idő, vö. Gödöllői vagy szentendrei hév menetideje).

Parasztvakitás amit ezzel kapcsolatban mondanak!

2017. dec. 25. 17:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

A kézenfekvő vonal bizony a kelebiai. A Kecsemétet és Szegedet érintő változatnál több probléma is felmerül: egyrészt Budapest és Kecskemét között összevissza kanyarog a vonal (Kelebia felé gyakorlatilag végig egyenes). Aztán Szegednél a Pest felől jövő vonal nincs közvetlen összekötve a a Szabadka felé menő vonallal. Ott tehát kéne kicsit alakítgatni, vagy a vonatoknak be kéne menni a szegedi pályaudvarra és megfordulni. Ugyanez igaz Szabadkánál is, a Szegedről jövő vonat nem tud fordulás nélkül délre menni.


Szóval a térképre ránézve nem csoda, hogy a kelebiai vonal lett javasolva. Itt kellett volna a magyar félnek kicsit erélyesebbnek lenni, és azt mondani, hogy többe kerülne, de legyen inkább a szegedi vonal, különben nem támogatjuk. Hogy miért nem tették ezt meg, hát ki tudja. Talán nem akartak kötekedni a kínaiakkal valamiért, nehogy elvesszen az üzlet?

2017. dec. 25. 22:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
53%

Meglátásom szerint ennek több oka lehet.

1. Szegednél Röszkénél tudsz átmenni a határon. Itt 2015-ig volt személyforgalom is, de a migránshelyzet miatt ezt megszüntették. Viszont szerb oldalon a pálya rendkívül lerongyolódott állapotban van, a szerbek nem költenek rá. És igazából ugyanúgy Szabadkára vezet, mint a kelebiai vonal. Akkor pedig már logikusabb Kelebián át vezetni.


2. Igazi probléma a szegedi vonalvezetéssel akkor lenne, amikor a Belgrád felől jövő vonat elérné Ceglédet. A 100a vasútvonal most is az ország egyik legforgalmasabb vasútvonala, nem a világ legnagyobb ötlete leterhelni még pár tehervonattal.

2017. dec. 25. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

"A 100a vasútvonal most is az ország egyik legforgalmasabb vasútvonala, nem a világ legnagyobb ötlete leterhelni még pár tehervonattal."


Magyarországon nem divat, de esetleg lehetne végre valódi fejlesztésen gondolkodni ott ahol szükség van rá. Mondjuk Ceglédtől Zuglóig lefektetni két plusz vágányt, így lenne kettő az elővárosi vonatoknak, kettő meg a távolsági és tehervonatoknak.

2017. dec. 31. 00:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!