Fidesz akar azzal kezdeni valamit, hogy amíg sok állami cégnél munkaerőhiány van, addig a vezetők zsíros fizetést és bónuszokat kapnak?
Ott van a Magyar posta és a MÁV esete.
Mindkét cégnél két kézzel kapnának a munkaerő után,de a kutya nem akar oda menni,mert amikor meghallják hogy mennyit kell dolgozni és cserébe mennyi a fizetés inkább röhögve otthagyják őket.
A Napi.hu idén januárban arról írt, hogy a vasúttársaság óriási létszámhiánnyal küzd. Meleg János, a Vasutasok Szakszervezetének elnöke a Hír TV-ben arról beszélt, hogy ezerfős a létszámhiány a vasúton, és a jelenség minden területet érint.
A szakszervezet már tavaly is többször felhívta a figyelmet a MÁV-nál uralkodó munkaerőhiányra, augusztusban 800 betöltetlen álláshelyről beszéltek. A romló tendenciát mutatja, hogy 2015 végén nagyjából 233 dolgozó hiányzott az állami vasúttársaságtól.
Az érdekvédők szerint a munkaerőhiány oka az elvándorlás, illetve az, hogy nem érkezik megfelelő létszámú utánpótlás a tömegével nyugdíjba vonuló dolgozók helyére. A Vasutasok Szakszervezetének adatai szerint 2019-ig további 4 ezer MÁV-alkalmazott számára esedékes a nyugdíjazás.
Egy másik cikkben:
Hatalmas a munkaerőhiány a magán- és az állami szektorban is, nem segített a bérrendezés sem. A MÁV ezért most hasonlóan több vállalathoz, toborzási bónusszal próbálja elejét venni annak, hogy elfogyjanak dolgozói.
Akinek sikerül új dolgozót beszerveznie, 35 ezer forint üti a markát. Persze ehhez a beszervező félnek is a vasúttársaságnál kell dolgoznia.
A munkavállalói ajánlást egyre gyakrabban vezetik be hiányszakmáknál, bármely dolgozó toborozhat ismerősei közül, mindössze egy ajánlószelvényt kell kitöltenie. Az említett 35 ezer forint akkor jár, ha a dolgozó által beajánlott új munkavállalót felveszik teljes állásba, lejárt a próbaideje és jól teljesíti a munkaköri követelményeket. Kilenc ilyen meghirdetett munkakör van jelenleg a MÁV-nál.
Ezzel szemben a MÁV vezérigazgatója hatmilliós, a postáé ötmilliós év végi prémiumot vihetett haza.
A bruttó 9,3 milliós év végi bónuszával Kalocsai Attila, a Magyar Követeléskezelő Zrt. vezérigazgatója kapta tavaly a legnagyobb prémiumot az állami cégvezetők közt. A szocialista Tóth Bertalan képviselő érdeklődött a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnál a kifizetett bónuszok felől, Fónagy János államtitkár válasza szerint Kalocsai mögött
a MÁV vezérigazgatója áll. Dávid Ilona évi hatvanmilliós bére mellé hatmilliós prémium járt.
Őt a Magyar Postát vezető Illés Zoltán követi. Mintegy öt hónap munka után ötmillió forint prémiumot könyvelhetett el.
Majd ismét egy vasutas, MÁV Start Zrt.-t igazgató Csépke András következik, 3,6 millióval.
A posta több száz kézbesítőt keres, de fizetni nem akarnak nekik..majd a vezérigazgató kiviszi a leveleket...ugye?
Lehet, hogy a Máv-nál már nem lesz aki dolgozzon, sem mozdonyvezető, sem takarító stb., létszámhiány miatt. De vezető az lesz, hatalmas fizetésekért.
Talán a dolgozók fizetését kellene emelni, hogy ne legyen munkaerőhiány, meg utánpótlásról gondoskodni. Ez gondolom egyik fajankónak sem jutott eszébe, nem is ezért kapják a fizetést
Mindenki annyit ér, amennyije van.
Szóval egy semmirekellőnek miért is kellene emelni a bérén? Talán nem az értékes, keményen dolgozó embernek kell emelni, aki már eddig is bebizonyította rátermettségét, szorgalmát és tenni akarását?
Szántóvető: A Fidesz által módosított sztrájk törvény miatt a MÁV-nál NEM lehet sztrájkolni. Ugyanis az elégséges szolgáltatás mértékét a
MÁV határozza meg. Vagyis: ahol az adott vonalon napi 8-10 járat van, ebből csak egy maradhat ki.
De az sem véletlen, hogy a tanfolyamokat elkezdők háromnegyede otthagyja. Ha szembesül a rengeteg utasítással, a rendszertelen munkaidővel és alacsony fizetéssel, akkor nem akarnak vasutasok lenni.
A MÁV egy putri:D
Én dolgoztam ott, műszaki diplomával azért nem kaptam olyan kevés pénzt.Kezdésnek jó volt, de hosszútávon nem.
A MÁV azért van sz_rban meg uram bátyám rendszer van.A jó pozíciókba benyomják a hozzá nem értő ismerősöket,haverokat.Ez a sok semmittevő semmitérő meg elég sokba kerül, vannak ott ám olyanok, akiknek bruttó 800 körül van az alapbére és nem vezetők.
A MÁV-nál nagyon rosszul van szervezve a humán állomány, a háttérszolgáltatások (pénzügy, beszerzés,humán osztály....stb) 50 százalékát le kellene építeni.Mivel, sokan azt sem tudják ott,hogy miért kapják a fizetésüket.
A Mávnál nincs vállalati kultúra, béremelés és előrelépés akkor van, ha nyalsz ezerrel, lehet akármilyen diplomád meg tudásod,ha nem nyalsz nem jutsz sehova.Baromi fontosak a kapcsolatok.
Részben ezért hagytam ott.
#7
Tehát lényegében azt akarod mondani, hogy olyan magyarosan van szervezve az egész.
9#
Azt nem mondanám.
Jelenleg német ipari multinál dolgozom, itt is mindent magyarok szerveznek, de össze sem lehet hasonlítani a kettőt.Itt is előny a kapcsolat, viszont ha nincs megfelelő szaktudásod, akkor labdába sem rúghatsz,szemben a Mávval.
A MÁV-nál inkább az a baj, hogy baromira meghágta a politika.
Például, ha kormányváltás van, akkor a nagy vezetőket kirúgják, meg kicsit leépítik.
Aztán az új kormány emberit teszik meg vezetőnek azok meg felduzzasztják a saját embereikkel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!