Miért ilyen rosszak a magyar egyetemek?
Az nem kérdés, hogy a legjobb egyetemek Èszak-Amerikában, Nyugat-Európában és Kelet-Ázsiában vannak. Viszont elszomorító, hogy magyar egyetem nincs a legjobb 500 között. A hazai egyetemek közül az első SZTE is a top 500-550 közé fèrt be. Az istenített budapesti egyetemek közül az ELTE 600-700. a BME is akörül, a Corvinus meg 800-1000. hely között van csak. Ezzel szemben a top 300 között vannak dél-amerikai, egyéb ázsiai, sőt még afrikai egyetemek is.
Miért szerepelnek ennyire rosszul a hazai egyetemek, mikor Magyarországnak azért van tudományos múltja?
Egy török szervezet rangsora a magyar egyetemekre.: [link]
Itt. pl. egyik egyetemünk sincs a top 500-ban, de az ELTE és a SOTE vezet, mögöttük a DE az SZTE negyedik.
Minden országnak van szinte egyetem világrangsora, az oroszoknak is van, Kínának is van (a kínain rajta sem vagyunk, fehér folt Magyarország és a többi poszt szocialista ország).
Kedves 53%
És ezen a listán a Corvinus hol van? Mert azt kifelejtetted.
Amúgy az ezzel a helyezéssel sem lehetünk túl elégedettek..
# 22.: Kedves Kérdező!
Ne légy telhetetlen, az oroszok szerint a CEU a legjobb "magyar" egyetem...: [link]
Viszont az orosz kimutatás szerint a SOTE az országos második és 328. a világrangsorban!
(Több magyar egyetemmel nem is foglalkozik ez a rangsor.)
A CWTS Leiden ( www.leidenranking.com/ ) rangsorról ódákat zengett tavaly ez ELTE, hogy top 500-ban voltak, erre idén vagy 150 hellyel hátrasorolták, ez politika, semmi más.
Az ELTE, BME, esetleg SOTE szerintem ott lehet a top 500-ban, kb. 400 - 500 között, úgy gondolom ez reális (de inkább a vége felé). Ugyanakkor mik alapján rangsorolnak? Pl. inkább a kutatási eredmények, vagy az oktatás minősége is benne van?
A végzettel pályakövetési adatai benne vannak-e?
Hogyan választják ki a megvizsgált egyetemeket? Stb...
Kedves kérdező !
Nem szerepelnek rosszul a magyarországi egyetemek és Magyarországnak nem csak tudományos múltja van, de jelene, sőt!, jövője is. Ráadásul -sokak "fájdalmára" - nem annyira "sötét" jövője, amilyet láttatni akarnak.
A statisztikai érveket, felméréseket ismerjük: a "megrendelőtől" függően ahány "lista", annyiféle rangsor.
Ez évben nem tudtad megugrani a ponthatárt és nem vettek fel?
Vagy mihez mérted a fenti "véleményedet"?
SZERINTED "miért ilyen rosszak" a magyar egyetemek?"
24.: Egyébként ok, nem olyan rosszak, ha azt vesszük, hogy a világban van vagy 2000 egyetem és a mieink -az összes- az első 350 - 750 között ott vannak. Az első 250 között, gyakorlatilag a leggazdagabb és leghatalmasabb országok egyetemei lehetnek csak ott!
Ugyanakkor sok helyen pl. a komoly ipari támogatók, partnerek teljes hiánya hatalmas szegénységet von maga után és a lehetséges álláshelyek korlátozott számát.
Pl. természettudományos vonalon ez az, ami gyengévé tesz.
Ill. sokat gyengítenek a kamu szakok, vagy egész kamu intézetek, karok indításai!
Ha pl. Szegeden lenne egy közepes vegyipar és közepes gyógyszeripar, egy gyenge gépgyártás és egy jó, erősödő élelmiszeripar, az már sokat segítene az államnak, hogy az alacsony oktatói fizetéseket hamarosan megemeljék!
A fenti ágazatok magukkal hoznák, az IT és a szolgáltató szféra további erősödését is! Én így gondolom.
Átlagosan 40 gyógyszercégből kettő ma is érdeklődik a város iránt! Csak meg kellene találni azt az egyet, amelynek érdeke is a térségben befektetni. Hiteles embereket állítani a projekt mellé. És ésszerű mértékű kormányzati támogatást adni.
Na és ne Algyő lakosságát kérdezzék meg, ha Szegeden ipart akarnak fejleszteni, mivel Algyőnek, már ott van a MOL telep, ott a lakosság nem akar mást.
Nem olvastam az eddigi válaszokat, még a linkelt dolgot se néztem meg, de pl, most mondok valamit. Most nézzük kicsiben, kicsi számokkal. Pl van mondjuk három tip-topp egyetem, 10 ponttal, ami tényleg a fullos a csúcs. Minden király. Akkor utána van mondjuk van 3 nem teljesen fullos, de még nagyon jó színvonalas egyetem. És legyen mondjuk most a példában az egyszerűség kedvéért 9 egyetem, és akkor mondjuk legyen a max a tíz pont, és akkor mondjuk van még 3 egyetem , amik meg kapjanak mondjuk az egészből 8 pontot. Na most akkor az a 3 db 8pontos az sz.r? Mert én nem hinném. Az is olyan durva volt, hogy az EB-n úgy kiakadtak csomóan, amikor egy meccset nem nyert meg a magyar csapat, hogy "Júúj,nem tudom, mi történhetett." És így keseregtek. Nem történt semmi, játék. A másik csapat is megérdemelte, ők is belefektettek ugyanannyi energiát, ez nem kudarc volt, egyszerűen csak így jött ki, hogy a másik csapat dobott több gólt; de akkor sincs semmi baj. Ettől még nem rossz senki, mind a két csapat nagyon jó volt, sokat készültek. A vesztesnek nincs oka szégyenkezkeznie, az csak egy meccs volt, egy játék, mindkettő csapat abszolút megérdemelte a győzelmet. Akkor most ezek szerint az is tragédia lenne, ha kikap valaki sakkon? Jó, a sakk meg a nyilvántartás nem ugyanaz, ha meg a másik csapat kap ki, akkor meg ők lettek volna a szomorúak, de az nem jelenti azt, hogy a sok befektetett munkájuk nem ért semmit. Az a lényeg, hogy mindenki tegye bele mindig mindenbe a maximumot, és , hogyha ő megtette, akkor a lelkiismeretének tisztának kéne, hogy legyen, és nem sopánkodni, hogy a másikaknak most jobban összejött. (btw nem láttam a meccset, de biztos szép játék volt, és izgalmas.) Ja egyébként hát ha meg vereségként élik meg, akkor azt is meg kell tapasztalni, hogy mondjuk nem szállhat valakinek a fejébe, nem nyerhet mindig, figyeljen, ne bízza el magát! :) Mondjuk én nem tudom, mennyire voltak elbízva, de most miért bánkódnak. Hát ha szép, tisztességes játék volt, meg mit kell sajnálni a másik csapattól azt az örömét. Miért nem lehet örülni, hogy legalább ők örülnek!:D Főleg, hogyha szép játék is volt, tényleg beletettek mindent! Hát na! Biztos szép játék volt.
Egyébként iskolánként, országonként változó lehet a követelményrendszer, nem úgy állnak össze a tananyagok,és mást kell elsajátítani a jó jegyhez. Pl valahol több gyakorlatot kérnek, valahol több elméletet. Valahol fűszerezik még egy ilyen kis tantárggyal is, valahol nem értintik, valahol meg még mélyebben, részletesebben belemennek abba az adott témakörbe. Valahol meg leterhelheti esetleg a magolás az emberek agáyt, valahol meg sokkal gyakorlatorientáltabbak, és pl kevesebb definíciót kérnek. Valahol jobbkedvűek az emberek, mert nem csak éhbérért járnak be a munkába, az emberek közül senki se, így könnyedebbek, kellemesebbek az óráik, a diákok se érzik magukat a "kell a pénz a megélhetéshez!!" nyomása alatt rosszul, meg leterhelve, így kevésbé fáradtak, nem kell ilyeneken agyalniuk, és több is megmarad az órából. Esetleg valamelyik tanár érdekesebben tálalja a tananyagot, vagy érdekes oldaláról közelítik meg a követelmények, és arra kerül a hangsúly, (ami a lényeg, vagy az bővebben kifejtve,) így a diákok is jobban élvezik, amihez élmény kötődik, jobban jegyződik meg.
Cambridge Kémia Tanszéke alatt, vagy 8 kutató NMR készülék van.
Szeged Kémia Tanszékén 0 db.
Szerintetek mi a különbség?
Ha 20 000 egyetem van a világon, tényleg jogos kérdés, hogy a fenti rangsorok készítői mi alapján választják ki azt az 750 egyetemet, aki benne lesz a listában.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!