Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Ha tényleg olyan nagy a hiány...

Ha tényleg olyan nagy a hiány buszvezetőből, mint mondják, akkor miért nem próbálkoznak járatok megszüntetésével?

Figyelt kérdés

A napokban gondolkodtam, hogy milyen rengeteg felesleges buszjárat van, amit meg lehetne szüntetni. Itt elsősorban a távolsági buszokra gondolok minek járnak el az ország egyik végéből a másikba a buszok, ha egyszer ott a MÁV. Például van közvetlen Békéscsaba-Zalaegerszeg meg Szeged-Sopron buszjárat, de miért? Azt megértem, hogy van utas, de ezeket a járatokat simán meg lehetne szüntetni, aki mondjuk Békéscsabáról Pécsre akar menni az majd felvonatozik Pestre ott meg átszáll a pécsi gyorsra és kész. Természetesen ne olyan kényelmes mint a közvetlen busz de inkább akkor a valóban fontos feladatokra csoportosítsák át a buszvezetőket, ne olyan járatokon vezessenek, amik gond nélkül kiválthatók vonattal. eleve a legtöbb nagyváros és Budapest között óránként járnak a vonatok tudom nem kényelemes átszállni de akkor ezen felül miért kell extra szolgáltatást bevállalni.


Semmi bajom nem lenne ezzel ha lenne elég buszvezető, de ha megszüntetnénk a távolsági buszok többségét több száz buszvezető szabadulna fel, akiket valóban fontos járatokra lehetne átcsoportosítani. Ez az problémát nem oldja meg csak mégis egy lépés lenne, ami csökkentené a buszvezető hiányt.


A kérdést meg azért ide írom, mert ezeket a járatokat a minisztériumi jóváhagyásával közlekedtetik, a közlekedtetési cégek, de akkor az állam miért nem lép, hogy ne járjanak külön balatoni buszjáratok meg 3-400Km-es távolsági buszok keresztbe-kasul az országban ha egyszer nincs elég buszvezető, hogy valóban fontos vonalakon mondjuk falvak és a legközelebbi város között, ahol nincs alternatíva a busz helyett dolgozzon.


2017. aug. 3. 14:19
1 2
 11/16 A kérdező kommentje:

John_McClane

Igen ha megszüntetjük a Szeged-Budapest buszjáratokat, akkor azok a buszvezetők, akik eddig azokat vezették azok vezethetik mondjuk a Szeged-Mórahalom vagy Volánbuszos kollégája esetén a nagykátai buszokat.


A busz az busz Pest megyében a Volánbusznál és busz a DAKK-nál Szegeden.


mivel jelenleg országos szinten van hiány teljesen mindegy, hogy pesti záhonyi vagy zalaszentlászlói a buszvezető helyben nagyobb szükség lenne rá mint arra, hogy a fél országot átzötyögje.


Ha pedig enyhül általában véve a buszvezető hiány, akkor Pesten is több buszos marad, nem értem i olyan fölfoghatatlan. Amiket leírtál igaz, lehet te vicceskedsz itt :D-val a végén, de igen ha több záhonyban a buszsofőr, akkor az jó Budapestnek is.

2017. aug. 4. 21:21
 12/16 anonim ***** válasza:

Ezt nem tudom viccesen írni: de még mindig kihagyod az emberi tényezőt. Egy távoli állandó járat az még mindig nyugisabb, mint a helyi kirohanós a szomszédos cigánytelepre.


Ha mondjuk a Volánbusznál vagy és egy normális busszal járod a Budapest-Eger gyorsjáratot vagy Budapest - Pécset és azt mondják ezt megszüntetjük, te meg ülj át a viszonylag új, normális, klímás buszból egy 30 éves 280-ba és irány a Népliget-Dabas járat... hát lehet te is megköszönnéd a lehetőséget és váltanál aztán ugyanúgy nem lenne egy darabbal több buszvezető sem..

2017. aug. 4. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 A kérdező kommentje:

Nem kellene ennyire sarkítani, hogy egyik véglet a cigánytelepi kirohanós a másik meg az elegáns távolsági, mert a járatok 90%-a nem ilyen. Azt meg ne akard már komolyan mondani, hogy majd tömegesen mondanak fel a buszvezetők mert megharagszanak, amiért nem vezethetnek távolságit. Biztos gyűlölnék, hogy otthon lehetnek napközben és mondjuk ha kiállásuk van nem egy vadidegen városban vannak.

Meg a távolsági buszokat ugyanúgy be lehet forgatni helyközibe, én DAKK-os vidéken lakom és Szeged környékén rengeteg járaton van Mercedes Intouro meg Tourismo mert ezekből vettek sokat mostanában, a beugrós buszok többsége meg épp a távolságiból kiöregedett E95-ös. 30 éves 280-asok meg hol vannak még? Mert igazán csak az ÉMKK-nak vannak ennyire lepusztult buszai a Borsod Volán örökségéből. Ami ezeken kívül van 200-as azok mind 98-2002 között készült.

2017. aug. 5. 00:07
 14/16 anonim ***** válasza:

Jó ne sarkítsunk ennyire. Akkor mondd el nekem légyszi miért nincs sofőr arra a szuper helyben rohangálós járatra amivel otthon is lehetsz?


"Ami ezeken kívül van 200-as azok mind 98-2002 között készült."

Tökmindegy hogy 1989-es vagy 2002-es, ha egyszer tökugyanaz nem? :D

2017. aug. 5. 00:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 A kérdező kommentje:

Honnan veszed, hogy pont arra nincs buszvezető? Azért nincs arra buszvezető mert ugye a zászlóshajó távolsági járatoknak el kell indulnia, ha beledöglik is a cég.


Nekem amúgy a buszos ismerőseim össze-vissza vezetnek, mindent amit az adott telep kiszolgál, egyik nap viszi a kalocsai járatot másnap már a kübekházi kirohanós fordán dolgozik.


200-as meg 200-as között hatalmas különbség van ám egy 98-as 280-asban más a motor más a váltó mint az öreg ráncajtós prága váltós kocsikban, azokat a buszokat ha jól rémlik 72-től gyártották 2003-ig ezalatt volt egy rakás altípus, meg ott az öszvér C80 ami konkrétan egy 280-as vázba szerelt másik busztípus volt, csak az alap váz volt ugyanaz, meg talán a kormánymű, de a futóműtől a motorig a gépészet mindenben különbözik.

2017. aug. 6. 20:45
 16/16 anonim ***** válasza:

"Honnan veszed, hogy pont arra nincs buszvezető?"


Én sehonnan, te írtad hogy ezeket fel kellene adni, hogy a többire legyen sofőr.


"200-as meg 200-as között hatalmas különbség van ám egy 98-as 280-asban más a motor más a váltó mint az öreg ráncajtós prága váltós kocsikban, azokat a buszokat ha jól rémlik 72-től gyártották 2003-ig ezalatt volt egy rakás altípus, meg ott az öszvér C80 ami konkrétan egy 280-as vázba szerelt másik busztípus volt, csak az alap váz volt ugyanaz, meg talán a kormánymű, de a futóműtől a motorig a gépészet mindenben különbözik."


Köszönöm a hasznos információt, láttam már pár Ikarust közelről. Maga a váz, a szerkezeti felépítés meg úgy minden ugyanaz a 78-asban is mint a C80-ban. a motort, hidat kicserélni pár csavar kérdése de nem is ez a lényeges.

Teljesen mindegy hogy 280 lovas Detroit motoros csuklós C(2)80-at vezetsz vagy 250 lovas Rába motoros 280-at, a vezetői környezet és a körítés semmit nem változott 30 év alatt (a Rába motoroksoknál még ez sem :D). Talán már a C80-ban állítható a kormány, így nem gebedsz bele a vezetésbe a nap végére, mint a 280-ban és ennyi az összes előnye :D


Általában ugyanaz a kettő, annyi különbséggel hogy a C-ken ( de leginkább a C56-on) talán már van klíma, így nem 46 fokban dolgozol csak 28ban.


Attól, hogy a régi ZF kormányművet új ZF kormányműre cseréljük a vezetői környezet még nem változik, ahogy a motortól vagy a váltótól sem. Szóval ugyanaz fos csak az egyiken szebb a máz :D

2017. aug. 6. 21:24
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!