Miért nem tiltja be a kormány a kamionokat? Sokkal gazdaságosabb es környezetkimélőbb lehetne, ha a távolsági szállítást vasúton bonyolítanák le
A vasút drága és lassú. És nincs mindenhol vágány. A kamion meg gyakorlatilag a házad elé viszi a cuccot, van egy csempeboltod, spanyol csempét veszel, hétfőn megrakja a kamion, csütörtökön reggel a polcodon lesz akár 24 tonna csempe, két sofőrrel még hamarabb is. Csináld meg vonattal.
Autóbusz is jár, pedig ott a személyvonat - az miért nem kérdezed meg?
Csak egy példa, svájci kamionvonat, Freiburg - Novara, 400 km, 9 - 10 óra - most már - régebben 14 - 16 is volt, egy irányban 600 euró volt legutóbb.
"Autóbusz is jár, pedig ott a személyvonat - az miért nem kérdezed meg?"
Én pl. azért nem, mert az ellen eleve tiltakozom. Nem tartom szerencsésnek azt, hogy az állam két egymással konkuráló azonos szerepű dolgot támogat nem kis pénzzel anyagilag.
Ha a vasút szerepe a távolsági gerincközlekedés lenne, a buszoké pedig a ráhordás, na az jó lenne. Nemcsak jobb lenne a járatsűrűség, de gazdaságosabb is.
de a vonat van hogy a falu szelen rak le, busz pedig 3 4 orankent jar. Gondolj csak az oregekre, nem birnak menni es este se biztonsagos nekik kint lenni. A busz meg alt a kozpontban al meg.
Meg a vonatok amugy rendszerint mindig orakat kesnek :D
Ne fárasszuk már egymást ennyire! Ha falu - főváros közti ingázás helyett a vasútállomásra ráhordás lenne a buszok szerepe, akkor nyilván összehangolnák a MÁV és a Volán menetrendjét, járatsűrűségét.
Nyilván egy kétfős zsákfaluban nincs feltétlenül szükség csuklós buszra, lehet, hogy gazdaságosabb olykor egy 9 személyes kisbusz... Amúgy jelenlegi rendszerben is van, hogy egyes helyeken csak reggel és este van egy-egy Volán járat, és ennyi.
Nyilván a vasútnak is van hova fejlődnie, főleg pontosság, gyorsaság terén, ez pénz és szervezés kérdése. De az árpolitikán is változtatni kell. Ez a kormány pl. visszavezette a rendszerváltáskor jogosan rossznak ítélt gyorsvonat különbözeti jegyárat, holott semmiféle plusz szolgáltatás nincs azon kívül, hogy kevesebb állomáson áll meg a vonat. Így a nagyon csórók tömegére terhelődik helyi sokaság. Remélem, hogy nem fogja a Fidesz visszavezetni a szocializmus korszakában lévő külön árkategóriájú rendszert busz, villamos és metró viszonylatában.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!