Miért nem tiltja be a kormány a kamionokat? Sokkal gazdaságosabb es környezetkimélőbb lehetne, ha a távolsági szállítást vasúton bonyolítanák le
Te nagyon buta vagy , ráadásul nem értesz semmihez sem.
Ha végig gondolnád, tényleg hogyan jutna el a termelőtől az áruházakhoz az árú.
Gazdasági érdekeket sértene, nehézkes lenne az átállás, gondolom nőne a termékek ára is, mivel több szállítási eszközt kéne igénybe venni.
#4/ attól még lehet, hogy a Magyarország(Világ) lakosságának érdeke nem a gazdaságosság hanem épp környezet szennyezés csökkentése. (pl. elektromos mozdonyok esetén töredéke lenne a káros gázok kibocsájtása és az se sűrűn lakott területen szennyezne)
Az ország érdeke ez lenne, de győzött a kamionos lobbi.
Nyilván így sokkal nagyobb a környezetszennyezés, az utakat jobban amortizálja a szükségesnél, de úgy a kamionosokat akkor is kellene fizetni, amikor éppen vonatoznak. Nyilván vannak spéci cuccok, amikor ez nem az ideális, gyors határidős akármi, extrém terjedelmű cucc, de azért a esetek 95%-ban valóban lehetne. Nagyon is gazdaságos üzletága volt ez régen a mávnak, ki is szervezték a privatizáció előtt.
Más kérdés, ezt szerintem EU-s szinten összehangolva kellene megalkotni.
Kamionos vagyok.
A vasúti szállításnak vannak nagy hátrányai a közútival szemben.
1. nincs mindenhol vágány
2. a vasútra kocsival kell kivinni az árut.
3. külön kell a berakodáshoz, és a kirakodáshoz is rakodógép
4. rugalmatlan az előre nem látható csúszásokkal szemben
5. a sok ki-be rakodás közben az áru sérül
6. az őrizetlen, akár napokig álló vagonokat megdézsmálják
7. érzékeny, törékeny árut, elektromos eszközöket szinte lehetetlen sérülésmentesen, és hiánymentesen a célba juttatni
8. manapság mindenki azonnal akarja a megrendelt áruját
9. a just in time rendszerben működő gyárak nem rendelkeznek raktárakkal. azaz minden nyersanyagot, összetevőt, alkatrészt pont abban az időben kell odaszállítani, amikor beépítésre kerülnek. a legyártott termékek elszállításával ugyanez a helyzet. ezt a vasút nem tudja megoldani.
Ha nem olyan lenne az ország vasúthálózata hogy 60% ukon a sínek állapota miatt 60km/h a sebességkorlát mert szétesik a személyforgalom alatt még lehetne azt mondani hogy növelhető lenne a vasúti teherforgalom de így?
Ic 240km et tesz meg 4 óra alatt
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!