Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Miért nem gyártanak jó minőség...

Miért nem gyártanak jó minőségű magyar járműveket?

Figyelt kérdés

Az EU miatt anyag- és szállítási költség lenne idehozatni az alapanyagot, de lehetne jó minőségű járműveket építeni. Akár saját tervezésű új járműveket ( azért nem az autó kifejezést használom, mert jármű kategóriába tartozik az autó, a motor, a kamion, a busz, a repülő, stb ), akár ázsiai mintára felvásárolni egy régebbi licenszet, azon kicsit újítani és mehet a piacra az autó ( jármű ).

Sőt, egyáltalán a magyar gyártmányú járművek halodokolnak: hol van már a Rába, az Ikarus, a MÁG? A magyar autógyártás fénykora az első világháború előtt volt ( a Ganz több mint 10 típusú autót forgalmazott szerte Európában ), illetve a szocializmus alatt ( Ikarusok jártak egész Európában ). De azóta csak a külföldiek ( Opel, Audi, Mercedes, Suzuki ) gyártanak itt autót.

Miért halt meg a magyar autógyártás?


2017. jún. 5. 12:03
 1/5 anonim ***** válasza:
Te miért nem gyártasz?
2017. jún. 5. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Credo, olvass utána. Illetve az Ikarus sem halt ki, mondjuk azt hozzáteszem, hogy az ARC buszok licenszét kár volt megvenniük, mert borzalmasak. Azt a buszt mintha nem embereknek tervezték volna. A legszebb, amikor sáros idő van, az egész oldalát képes felcsapni, úgy, hogy ki sem látni az ablakon. Ez akkor jó, mikor jó magyar szokás szerint szóló buszt tesznek egy zsúfolt vonalra, és nem látsz ki, nem tudod hol kell leszállnod... Egy nyomorék gumiperemmel a kerékjárat szélén meglehetne oldani, de nem sikerült nekik...


A Credo viszont jó busz.

2017. jún. 5. 12:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Azért, amiért nagyjából a magyar mindengyártás meghalt. Jött a külföldi nagytőke, felvásároltak és bezártak szinte mindent, mert köszönik, gyártókapacitásuk nekik is volt, elsősorban a piac kellett. Másodsorban, mikor már kellően elszegényedett az ország, az olcsó munkaerő. De ha a világpiacra kiviszel egy "Rába" márkájú járművet, azt nehezebb eladni, mint egy "Audi"-t. Ha már X milliárd Eurót ölnek éveken át egy brand közismertté, kvázi köznévvé tételében, akkor itt is azt fogják gyártani, nem pedig a mi márkánkat. Pláne ha a magyar brand bármilyen szinten névvel rendelkezik, a gyári munkásnak nő az önérzete, aztán még kér 10% fizetésemelést, netán még szakszervezetet is alapít, hogy megkapja! Azt már nem...
2017. jún. 5. 13:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
90%

"Miért halt meg a magyar autógyártás?"

Érdemi önálló magyar autógyártás nem nagyon volt. A MÁG autóit nem kell összehasonlítani a mai, tömegtermelésben készülőkkel.

A buszgyártás a kényelmesség miatt halt meg. A '60-as évek közepén megjelent a 200-as sorozat, jól sikerült, aztán... Aztán nem történt semmi. Ész nélkül ontották a gyáregységek a 200-asokat, még a laprugós 55/66 alvázra is ráhúzták a bódét, mert "jaó az, csak gurújjon", a fejlesztések meg elmaradtak. A '80-as évek végén meg ott állt a marha nagy Ikarus az akkor már húszéves 200-asával, a félkész (és rossz nyelvek szerint soha be nem fejezett) 300-as és 400-as sorozattal és csodálkoztak, hogy az európai színvonal egy kicsit arrébb van.

A motorkerékpárgyártással ugyanez történt: megjelent 1958-ban a Pannónia TLF, a szovjetek elkezdték ész nélkül vásárolni, mert akku nélkül is ment és erősebb volt, mint a Riga moped, aztán tíz évig elfelejtett fejleszteni a motorkerékpárgyár, a kapkodásból meg nem lett semmi jó. Igaz, ők legalább már '75-ben lehúzták a rolót.

A marha nagy szocialista üzemek mindegyike ebbe bukott bele: a hiánygazdaság miatt nem voltak rákényszerülve a fejlesztésre, az elavult cikkeket pedig egy idő után már a KGST-n belül sem vette senki.

Jelenleg itthon nincs akkora fejlesztési potenciál, hogy a 0-ról indulva új járműveket fejlesszünk. Aki ért hozzá, az vagy már eleve a hazai gyártócégek külföldi anyavállalatainál kezdett dolgozni, ahol értelmes feladatot is kap, vagy az elmúlt tíz év "Ha nem tetszik, el lehet menni, százan meg ezren vannak a helyedre!" hozzáállása üldözte őket Nyugat-Európáig. Hazajönni meg nem fognak, nem azért mentek el.

A licencvásárlás akár működhetne is, a Solarisnak például bejött. Csak ha nincs hozzá olyan szakember, aki a licenc megvásárlásakor rögtön elkezd fejleszteni rajta, hogy majd 3-4 év múlva megjelenhessen az új típus, akkor megint nem értünk el semmit.

2017. jún. 5. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

A Ganz-MÁVAG például világszínvonalú vasúti járműveket gyártott, nyugati országok is vásárolták, nem is beszélve a Ganz gyár egyéb ipari termékeiről, a nagyfesz trafókról, stb.

Csak aztán 1988-91 között ész nélkül kellett privatizálni. Tele voltak ezek a gyárak belső gondokkal, pazarló vállalati struktúrát üzemeltettek, kapun belüli munkanélküliséggel, óriási bürokráciával, rengeteg felesleges redundanciával. De Antallék és még előtte a Németh-kormány nem azt mondta erre, hogy jó, korszerű menedzsment módszerekkel igyekszünk ezeket az üzemeket gazdaságilag modernizálni, hogy az amúgy jó termékeiket versenyképesen tudják legyártani. Nem. Dehogy. Levágták az aranytojást tojó tyúkot. A konkurencia megvette és bezárta, a vételárat pedig elköltöttük mérhetetlen hülyeségekre. Hát ezért nincs... :-(

2017. jún. 5. 15:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!