Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Magyarországon miért szüntetté...

Magyarországon miért szüntették meg a belföldi repülőjáratokat?

Figyelt kérdés

A szoci rendszerben volt ilyen.

Nagy szükség lenne ilyesmire, mobilabb lenne a lakosság.


Ennek az alternatívája lenne a gyorsvasút, Nyugat-Európában működik is.Több helyen repülőjáratok szűntek meg, mert a vonat olcsóbb és időben közel jár a repülőhöz.


Viszont, ilyen vasútnak nagyon drága az infrastruktúrájának kiépítése, fenntartása.Így, Magyarország esetén, a belföldi repülőjáratokat kellene támogatni.


Minden nagyvárosnak kellene kis repülőtér,ahol eddig nincs.


De, csak úgy lenne értelme, hogyha úgy használhatná a lakosság, mint a buszt,vonatokat.Felszállnak és kész, nincs mindenféle procedúra, 2 órás várakozás...stb



2017. febr. 27. 20:52
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
100%
Persze! :D Csak éppen nem éri meg.
2017. febr. 27. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:
Mert semmi szükség rá.
2017. febr. 27. 22:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:

"Te ugye még soha a büdös életben nem repültél 10000 méter magasan?"


Mér kéne egy embernek Te ugye még 10000 méter magasan repülnie?

2017. febr. 27. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:
100%

Nem tudom elképzelni, hogy pénzügyileg indokolt legyen a belföldi repülő :/ az időnyereséb sehogyan sem térülne meg, és ugye ott a másik, hogy az ellenőrzést sem lehet kivenni, így az időelőny is elvész.

Jelenleg a cél a vasutak fejlesztése, 120-160km/h-ra, a volánok ráhordanák az utasokat a vasútra, és így működne a dolog hatékonyan.

A baj, hogy ezt is nyögvenyelősen bírja el az ország, lassúak és drágák a fejlesztések (főleg amíg a politikai korrupció ilyen magas).

A repülőjáratokat az állam nem fogja üzemeltetni, másnak meg egyszerűen gazdaságilag nem érné meg.


Gyorsvasútnak pedig lehet, hogy leáldozóban van az egész világon. Kíváncsian várom, hogy mi jön ki a hyperloopból. Mondjuk elsőnek jó lenne, ha a befektetők nem marakodnának többet egymással, hanem a prototípus tesztekre, innovációra koncentrálnának...

2017. febr. 27. 22:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:
Nekem a belföldi repülőjáratokról mindig a Repülős Gizi jut eszembe. :-) Bár nem tudom ki emlékszik rá, (fiatalok közül biztos kevesen hallottak róla).
2017. febr. 27. 23:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 Fatal_3rror_ ***** válasza:
Azért egy repülőjáratot nem lehet arra alapozni hogy 15 perccel előtte vagy jönnek az emberek vagy nem...
2017. febr. 28. 07:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:
Mert autóval, sőt busszal is előbb odaérsz bárhova országon belül, mint repülővel, ha beleszámítjuk a reptérre oda-vissza utat, a becsekkolást és a poggyászfeladást is. Vonattal már nem biztos, de ez a vasutak katasztrofális állapota miatt van, amikor megszüntették a belföldi repülőjáratokat, akkor még valószínűleg vonattal is gyorsabb volt.
2017. febr. 28. 07:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:
100%

Sajnos nem éri meg ilyet üzemeltetni.

Most is van lehetőséged légitaxizni, de nem jellemző a használatuk a magas költségek miatt.


Gondolj bele: egy Budapest Szeged távolság 160Km a levegőben.

Ez egy kis 10 személyes géppel mondjuk fél óra, kocsival meg legyen kettő.


Autóval ez 7000Ft. Repülővel ennek a többszöröse.

Szerinted sokan vannak akik rendszeresen utaznak ezen az útvonalon és fizetnének azért a másfél óra nyereségért ennyit?



Régen nem voltak még autópályák, és a gépkocsik is vacakabbak voltak. Akkor még megérte a levegőben közlekedni, akkora volt a különbség.

2017. febr. 28. 07:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:
100%

Itt az 1952-es belföldi, nyári légi menetrend:


[link]


Láthatod, hogy ha hozzászámolod a lap alján feltüntetett autóbusz csatlakozások menetidejét is a repülőúthoz, akkor az már 1952-ben sem érte meg annyira az utasoknak. Ma meg még hozzá kellene számítani az akkorinál sokkal szigorúbb biztonsági előírásokból adódó időtöbbletet is, szval bukó lenne a dolog, de nagyon. 120-160 km/h sebességre alkalmas vasúti fővonalak InterCity vonatközlekedéssel, ma Magyarországnak ez lene a megfelelő.


Ha megmaradt volna nekünk a második világháború után Észak-Erdély, akkor a Székelyföld és Budapest között lenne értelne belföldi repülőjáratoknak. De hát sajnos nem maradt.

2017. febr. 28. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!