Magyarországon miért szüntették meg a belföldi repülőjáratokat?
A szoci rendszerben volt ilyen.
Nagy szükség lenne ilyesmire, mobilabb lenne a lakosság.
Ennek az alternatívája lenne a gyorsvasút, Nyugat-Európában működik is.Több helyen repülőjáratok szűntek meg, mert a vonat olcsóbb és időben közel jár a repülőhöz.
Viszont, ilyen vasútnak nagyon drága az infrastruktúrájának kiépítése, fenntartása.Így, Magyarország esetén, a belföldi repülőjáratokat kellene támogatni.
Minden nagyvárosnak kellene kis repülőtér,ahol eddig nincs.
De, csak úgy lenne értelme, hogyha úgy használhatná a lakosság, mint a buszt,vonatokat.Felszállnak és kész, nincs mindenféle procedúra, 2 órás várakozás...stb
"Te ugye még soha a büdös életben nem repültél 10000 méter magasan?"
Mér kéne egy embernek Te ugye még 10000 méter magasan repülnie?
Nem tudom elképzelni, hogy pénzügyileg indokolt legyen a belföldi repülő :/ az időnyereséb sehogyan sem térülne meg, és ugye ott a másik, hogy az ellenőrzést sem lehet kivenni, így az időelőny is elvész.
Jelenleg a cél a vasutak fejlesztése, 120-160km/h-ra, a volánok ráhordanák az utasokat a vasútra, és így működne a dolog hatékonyan.
A baj, hogy ezt is nyögvenyelősen bírja el az ország, lassúak és drágák a fejlesztések (főleg amíg a politikai korrupció ilyen magas).
A repülőjáratokat az állam nem fogja üzemeltetni, másnak meg egyszerűen gazdaságilag nem érné meg.
Gyorsvasútnak pedig lehet, hogy leáldozóban van az egész világon. Kíváncsian várom, hogy mi jön ki a hyperloopból. Mondjuk elsőnek jó lenne, ha a befektetők nem marakodnának többet egymással, hanem a prototípus tesztekre, innovációra koncentrálnának...
Sajnos nem éri meg ilyet üzemeltetni.
Most is van lehetőséged légitaxizni, de nem jellemző a használatuk a magas költségek miatt.
Gondolj bele: egy Budapest Szeged távolság 160Km a levegőben.
Ez egy kis 10 személyes géppel mondjuk fél óra, kocsival meg legyen kettő.
Autóval ez 7000Ft. Repülővel ennek a többszöröse.
Szerinted sokan vannak akik rendszeresen utaznak ezen az útvonalon és fizetnének azért a másfél óra nyereségért ennyit?
Régen nem voltak még autópályák, és a gépkocsik is vacakabbak voltak. Akkor még megérte a levegőben közlekedni, akkora volt a különbség.
Itt az 1952-es belföldi, nyári légi menetrend:
Láthatod, hogy ha hozzászámolod a lap alján feltüntetett autóbusz csatlakozások menetidejét is a repülőúthoz, akkor az már 1952-ben sem érte meg annyira az utasoknak. Ma meg még hozzá kellene számítani az akkorinál sokkal szigorúbb biztonsági előírásokból adódó időtöbbletet is, szval bukó lenne a dolog, de nagyon. 120-160 km/h sebességre alkalmas vasúti fővonalak InterCity vonatközlekedéssel, ma Magyarországnak ez lene a megfelelő.
Ha megmaradt volna nekünk a második világháború után Észak-Erdély, akkor a Székelyföld és Budapest között lenne értelne belföldi repülőjáratoknak. De hát sajnos nem maradt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!