Kezdőoldal » Politika » Magyar politika » Egy úton vagy egy vasútvonalon...

Egy úton vagy egy vasútvonalon mi kerül olyan sokba?

Figyelt kérdés

[link]


Például a tervezett Budapest-Belgrád vasútvonal, kilométerenként 4 milliárd.


4 milliárd 1 kilométerért rengeteg.Még, hogyha speciális 350 km/val járható vasútvonalat építenének, akkor is sok lenne ez a pénz érte.


Mi kerül ezen ennyibe?

A munkadíj, az anyag?


Miből áll egy vasúti pálya?Zúzottkő, sín, betonelemek,geotextil,georács a különböző biztosító berendezések kábelei.Illetve, a felsővezeték és az azt tartó oszlopok.

Kell még ott földmunkázni,túrni is.Ugyanis, ez gyakorlatilag egy teljesen új vasútvonal lesz.


Nem kerülhet 4 milliárdba, még 1 milliárd/kilométer is sok érte.

Maximum 100 millió forint/kilométer.



2017. febr. 20. 19:57
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
75%
Ebben már benne van a haverok zsebébe szánt összeg is.
2017. febr. 20. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
62%
Hidd el, a 4 milliárd reális... a nyomvonalon egy sávban ki kell sajátítani a területeket, a földmunkák brutálisak lehetnek, komoly mérnöki műtárgyakra van szükség. A vasút mindig is drága mulatság volt, de ez a vonal legalább behozza az árát. Az elmúlt években rengeteg értelmetlen beruházás történt, ennek legalább van értelme.
2017. febr. 20. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
64%

Az ilyen beruházások esetén nyugodtan felezheted az összeget és még abból is nagyon kényelmesen meg lehetne építeni. Igem, a túlárazások, a közbeszerzési korrupció, a politikusbűnözők által kizsarolt 20-30 százalékok tüntetik el a pénzt.

Mutatom:

Egy 8 km-es kerépkárút megépült 318 millióból:

[link]


Egy 7,5 km-es kerékpárút megépül 1,13 milliárdból és természetesen kritikán aluli fostenger.

[link]


A manapság szokásos túlárazásokat és 20%-okat tekintve az első útra bő nyállal is elég lett volna 200 millió. Tehát a második utat már 5x !! költségen építették meg.


Na, ennyire szükséges a vasútnak is a kilométerenkénti 4 milliárd.

2017. febr. 20. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 anonim ***** válasza:
0%
400 ezerből meg lehet építeni.
2017. febr. 20. 23:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/13 anonim ***** válasza:
100%

"4 milliárd 1 kilométerért rengeteg.Még, hogyha speciális 350 km/val járható vasútvonalat építenének, akkor is sok lenne ez a pénz érte. "


"Nem kerülhet 4 milliárdba, még 1 milliárd/kilométer is sok érte.

Maximum 100 millió forint/kilométer."


Bírom hogy gőzöd sincs a témáról de azért okoskodsz hogy ilyen meg olyan vonalért mekkora összeg reális kilométerenként.

2017. febr. 20. 23:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
Az állami vagy önkormányzati beruházások árának 60-80%-a zsebbe megy.
2017. febr. 21. 07:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:

Ja igen mert egy vasút annyiból áll, hogy lebasznak 2 sínt a földre a pusztán oszt hagy szóljon.

Először is, a föld nem az államé, meg kell vásárolnia, és nem csak a sínek közti távolságot, hanem a környező földeket is.

Ki kell szintezni a földet, plusz kell egy rendes alapozás(nem két kiló egy vonat).

Meg rengeteg egyéb költség.

Plusz nem rabszolgákat használunk az építéshez, őket is meg kell fizetni. És nem csak az építőmunkások dolgoznak egy ilyen dolgon, rengeteg mérnök, biztonsági szakember stb.

A gépek sem ingyen vannak, plusz ugye használni és karbantartani is kell őket.


Egyértelmű, hogy fognak lopni, de a 4milliárd kb reális.

2017. febr. 21. 08:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:

"Egy 8 km-es kerépkárút megépült 318 millióból"

Számoljunk:

8000m 2,6m szélesen ez bruttó(!) 15.288,-Ft/m2 ár. Kompletten.

Benne van az anyag és a munkadíj is. A legolcsóbb hengerelt aszfalt 3.800,-Ft/m2 bedolgozva, és ez csak az aszfalt. Földmunka, kavicságyazat, ckt, plusz a kapcsolódó utak csatlakozásai, vízelvezetés (árok, átereszek) forgalomtechnika (festés, táblázás), növénytelepítés.

Szóval ennek ennyi az ára.

2017. febr. 22. 10:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
# 7 Plusz fizetni a biztonsági őröket éjszaka és hétvégén, fizetni a rengeteg energiát, benzint, kiépíteni a meglévő állomásokon a logisztikát, felhúzni vadiúj állomásokat, azokat gépesíteni, vízre, gázra rákötni, satöbbi satöbbi.
2017. febr. 22. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim ***** válasza:

Az állomások költségét tudtommal nem számolják bele az út díjába.

De igen, ezer meg egy "kisebb" költség van.

2017. febr. 22. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!