Egy úton vagy egy vasútvonalon mi kerül olyan sokba?
Például a tervezett Budapest-Belgrád vasútvonal, kilométerenként 4 milliárd.
4 milliárd 1 kilométerért rengeteg.Még, hogyha speciális 350 km/val járható vasútvonalat építenének, akkor is sok lenne ez a pénz érte.
Mi kerül ezen ennyibe?
A munkadíj, az anyag?
Miből áll egy vasúti pálya?Zúzottkő, sín, betonelemek,geotextil,georács a különböző biztosító berendezések kábelei.Illetve, a felsővezeték és az azt tartó oszlopok.
Kell még ott földmunkázni,túrni is.Ugyanis, ez gyakorlatilag egy teljesen új vasútvonal lesz.
Nem kerülhet 4 milliárdba, még 1 milliárd/kilométer is sok érte.
Maximum 100 millió forint/kilométer.
Az ilyen beruházások esetén nyugodtan felezheted az összeget és még abból is nagyon kényelmesen meg lehetne építeni. Igem, a túlárazások, a közbeszerzési korrupció, a politikusbűnözők által kizsarolt 20-30 százalékok tüntetik el a pénzt.
Mutatom:
Egy 8 km-es kerépkárút megépült 318 millióból:
Egy 7,5 km-es kerékpárút megépül 1,13 milliárdból és természetesen kritikán aluli fostenger.
A manapság szokásos túlárazásokat és 20%-okat tekintve az első útra bő nyállal is elég lett volna 200 millió. Tehát a második utat már 5x !! költségen építették meg.
Na, ennyire szükséges a vasútnak is a kilométerenkénti 4 milliárd.
"4 milliárd 1 kilométerért rengeteg.Még, hogyha speciális 350 km/val járható vasútvonalat építenének, akkor is sok lenne ez a pénz érte. "
"Nem kerülhet 4 milliárdba, még 1 milliárd/kilométer is sok érte.
Maximum 100 millió forint/kilométer."
Bírom hogy gőzöd sincs a témáról de azért okoskodsz hogy ilyen meg olyan vonalért mekkora összeg reális kilométerenként.
Ja igen mert egy vasút annyiból áll, hogy lebasznak 2 sínt a földre a pusztán oszt hagy szóljon.
Először is, a föld nem az államé, meg kell vásárolnia, és nem csak a sínek közti távolságot, hanem a környező földeket is.
Ki kell szintezni a földet, plusz kell egy rendes alapozás(nem két kiló egy vonat).
Meg rengeteg egyéb költség.
Plusz nem rabszolgákat használunk az építéshez, őket is meg kell fizetni. És nem csak az építőmunkások dolgoznak egy ilyen dolgon, rengeteg mérnök, biztonsági szakember stb.
A gépek sem ingyen vannak, plusz ugye használni és karbantartani is kell őket.
Egyértelmű, hogy fognak lopni, de a 4milliárd kb reális.
"Egy 8 km-es kerépkárút megépült 318 millióból"
Számoljunk:
8000m 2,6m szélesen ez bruttó(!) 15.288,-Ft/m2 ár. Kompletten.
Benne van az anyag és a munkadíj is. A legolcsóbb hengerelt aszfalt 3.800,-Ft/m2 bedolgozva, és ez csak az aszfalt. Földmunka, kavicságyazat, ckt, plusz a kapcsolódó utak csatlakozásai, vízelvezetés (árok, átereszek) forgalomtechnika (festés, táblázás), növénytelepítés.
Szóval ennek ennyi az ára.
Az állomások költségét tudtommal nem számolják bele az út díjába.
De igen, ezer meg egy "kisebb" költség van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!