Az oktatásban nem kéne pénzüegyeket tanítani?
A kérdésemet azt ihlette, hogy ismerősöm 47 éven át dolgozott, és nem is tudta sohasem, hogy neki jár vissza adó, méghozzá havi 120 ezer forint ugyebár, ami mindenkinek visszajár évente, mert családi kedvezmény is már 10 ezer havonta gyereke meg majdnem mindenkinek van, vagy egyszerűen megkeresi az évi 120 ezret adóban.
Évi 120 ezer forintoktól bukott el, mert ugyebár ezt ő neki senki se mondta el, senki se tanította meg, ő pedig a gyerekeinek sem nyílván, a NAV meg nem szeretet szolgálat, ők ennek csak örülnek, így a gyerek is 6 évig dolgozott úgy, hogy sohase kérte vissza az adót, úgy tudta meg, hogy a munkatársai között csak így véletlen felmerült a téma, és rákérdezett, hogy ez micsoda.
Nekem a szüleim tanították meg, hogy kell intézni ezen ügyeimet, mondjuk engem viszonylag hamar be is avattak ezekbe, viszont én sem emlékszem, hogy adóbevallásról vagy visszatérítésről is valaha szó esett volna, szóval így érthető.
A mindennapos tesi mellett nem kéne ilyen dolgokat is tanítani, vagy a hittan helyett? A devizahitelek is elkerülhetőek lehettek volna vele.
Kéne, de az ismerősödön lehet, hogy ez sem segítene.
Nekem sem tanítottak ilyesmit otthon, de ha valamit nem tudok megkérdezem a könyvelőt a munkahelyen, munkatársakat, vagy barátokat.
A rossz mentalistást nehéz "átnevelni" iskolában is. Nekem is van olyan ismerősöm, aki nem foglalkozik ilyenekkel. Nem azért, mert nem tudja, hogy járna neki valami, hanem mert egyszerűen lusta intézkedni.
Eddig egyszer se olvasta el a saját adóbevallásának nyomtatványát?
Amúgy milliónyi dolgot lehetne még sorolni, amit "kellene" tanítani. De manapság már ott az internet... aki keres, az pedig talál.
Szerintem meg a NAV-nak nem kéne ilyen piszoknak lenni. Ha már a késésekre való felhívást olyan nagylelkűen postázza ki, akkor szólhatna ezért is. Másrészt nem csak adókedvezményekkel lehet a gyereknevelést honorálni, ennek megint nem sok köze van az egyén tudatlanságához, inkább a felesleges bürokráciához.
Más: a legtöbben a saját ujjukat nem tudják megszámolni, miután elvégzik az általánost, nem tudom miből gondolod, hogy célszerű lenne a közoktatásba ezt bevezetni, amúgy se jegyeznek meg semmit az egészből.
Megint más: 47 évvel ezelőtt teljesen máshogy nézett ki az adórendszer. Hiába tanulta volna meg a fickó, hogy akkor mit lehetett csinálni, ma már egyáltalán nincs így. Szóval ha te lennél kérdező az oktatásügyi miniszter és beleöltél volna sok milliárdot ennek a tantárgynak az oktatására (megjegyzem más helyett, mert a gyerekek amúgy is túl vannak terhelve), akkor is történtek volna ilyen visszaélések.
Ehhez semmi köze a pénzügyeknek.
Bár azt is lehetne tanítani,mert nagyon sok ember analfabéta ezen a területen.
Ez inkább a politikai tájékozatlanság eredménye.
Mint előtte is írta valaki,a törvények változnak.
Vannak akik alapvető politikai fogalmakkal sincsenek tisztában.
Inkább úgy mondanám,hogy pénzügyet és politikai ismereteket kellene tanítani,mondjuk hittan és erkölcstan helyett.
Az meg,hogy valaki érdektelen a saját sorsát illetően megint egy más kérdés.
Az ilyen emberek hazaadják a pénzt,majd a házastársa elintéz mindent.
És felnőtt emberek,nem is érdekli őket mi zajlik körülöttük.
A gimnáziumunk könyvtárába lehetett rendelni INGYEN az "Iránytű a pénzügyekhez" kiadványt. Van belőle egy rakás. Kb. 2-3 darabot vittek el diákok...
Erről beszélek:
Ez az ingyenes lehetőség nyitva áll a töbii középiskolának is, valószínűleg sokan éltek is vele, és ugyanúgy nem érdekli a diákokat.
Igen, mindig jönnek azok a válaszok meg kérdések, hogy meg kell tanítani a gyereket, hogy hogyan törölje ki a saját seggét, hogyan csavarja be a villanykörtét, hogyan adjon fel a csekket stb., miközben mindezt a gyerek egyből megtudja, ha használja a google keresőt. Inkább arra kell megtanítani a gyereket, hogy hogyan használja a google keresőt, és akkor a kérdés is értelmetlen meg a még ennél is degeneráltabb javaslatok.
Az általános iskolában olyan dolgokat kell megtanítani, ami a mai világban esszenciális (például a google kereső, olvasás-írás stb), illetve nem tudást kell átadni, hanem a >készségeket< kell fejleszteni (például logika, kreativitás stb), amire csak kisgyerek korban van lehetőség és nem fog soha elfelejteni.
Azzal, hogy megtanítjuk, hogy hogyan kell elkapálni a hagymát vagy hogyan kell mosolyogni az újságosra, nem fog a gyerek semmit se kezdeni, csak feleslegesen leterheljük és megutáltatjuk vele az oktatást, amit jobb esetben 24-25 éves koráig csinálni fog.
Aztán idézhetném Szent-Györgyi Albertet, hogy ilyen közoktatás mellett mennyi kedvük volt mindig is az egyetemistáknak tanulni. Semennyi. Aztán csodálkozunk, ha az országban nincs elég képzett szakember és lassan mindegyik diák a könnyű büfészakot fogja választani, amit a semmilyen hozzáállásával el tud végezni, ha egyáltalán választ valamit.
Ha valaki hülye, és otthon is csak ezt látja, az nem lesz okos attól, hogy tanítanak neki valamit az iskolában.
Ha ez így működne, akkor egy csomó, művelt, okos, tájékozott fiatal felnőtt lépne ki az életbe az iskola után most is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!