Magyarországon miért nem tudnak rendes utakat építeni?
Meg járdákat.
Náluk viszonylag hamar szétfagynak,széttöredeznek.
Máshol miért bírja jobban a hideget,a meleg,miért nem nyomják szét a kamionok,stb?
Miért nem csinálnak rendese alapot? Lehet,hogy az hosszabb távon olcsóbb lenne?
Nem ismerünk jó beton receptet?
Szégyellünk segítséget kérni?
Idehaza olyan a bitumen keverék szerkezete hogy magába szívja a nedvességet és a téli fagytól töredezik. Ahogy az ősszel felszántott föld is ugyanez miatt lesz tavaszra porhanyós. Biztosan be lehetne szerezni például Ausztriából az útépítési anyagot ahol olyat alkalmaznak ami ellenáll a fagynak, például mert nem szívja magába a nedvességet. Csak hát Magyarországon magyarok laknak akiknek nem a minőségi precíz munkavégzés a fontos hanem hogy legyen a megrendelésen minél több mutyi, meg hogy minél kevesebb munkával lehessen minél többet lenyúlni és persze minél rövidebb idő alatt.
Egy másik magyarázat az ilyen pocsék munkavégzésre az, hogy Magyarországon nem az van megbecsülve erkölcsileg és anyagilag aki lelkiismeretes munkát végez, hanem ahogy az elvtársi időkben is, akinek sok haverja van a pártban.
Az a baj, hogy annyira korrupt a rendszer, hogy egy út elkészítése eleve a duplájába kerül, mint amennyiért meglehetne csinálni.
Ezt a különbözetet pedig különböző módon szétosztják, ki ki kap belőle, aszerint mennyi érdeme fűződött a nyertes tender kiválasztásához.
Magyarországon szarul kezelik az utakat.
De azt se felejtsük el, hogy télvíz idején minden nap kiolvadás van aztán újra fagy. Ez szedi szét az utakat.
Nem mindenhol egyforma a talajszerkezet, sok esetben az "anyagot" meg maga a kivitelező spórolja ki (nyúlja le), vagy az önkormányzat nyúlja le a pénzt.
Emlékszem még mikor Pátyon is volt ingatlanom, és a Gyurcsány odalátogatott.
Évek óta nem kátyúztak a faluba, a látogatás hónapjában minden főútvonalmenti kátyú ki lett javítva, a polgármesteri hivatal egész utcáját meg újraaszfaltozták
Mindezt egy hónap alatt!!!
Egy úthoz rendes alapozás kell. Ha ez megvan, akkor tisztességes aszfaltozás, és 10-20 évente karban tartás. Az új utak talán tartósabbra vannak már csinálva, de sok igazság van abban, hogy nem érdekük olcsón, megfelelően megcsinálni az infrastruktúrát.
Mégis a legnagyobb baj a silány karbantartás. Mondhatnánk, hogy nincs rá pénz, de vannak erre külön díjak, és a meglévő építéseken is spórolhatnának harmada-fele árat, ha törekednének kicsit is a normális felülvizsgálatra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!