Egyetértetek, hogy Magyarországon a városok, kisebb települések nagy részét át kellene építeni a tömegközlekedés miatt?
A legtöbben egyetértünk azzal, hogy a vasúti közlekedést kell támogatni.
Mivel, gyors, környezetbarát, nincsen dugó...stb
A távolsági vonat még gyorsabb is lehet, mint a kocsi, hogyha megfelelő az infrastruktúra.
A fő gond Magyarországon, hogy nagyon sok helyen a vasútállomást rossz helyre építették, a települések szélére.Illetve, az autóbusz állomás és a vasútállomás nincsen egymás mellett.
Persze, kivételek vannak.A legjobb példa Győr, egymás mellett van a kettő és egy aluljáró is van, ami összeköti őket.Teljes az intermodalitás.Ilyet kellene megcsinálni minden településen.
Ahol én lakom, itt van vasútvonal, villamosított, a menetrend is elfogadható ,rövidebb a menetideje, mint a busznak.
Vonattal a következő mindenhol megálló személyvonattal nagyváros 28 perc, busszal 46.
Viszont nem használják valami sokan, mert rossz helyen van a vasútállomás.
Emiatt a többség inkább választja a kényelmetlenebb, lassabb, rosszabb menetidővel rendelkező buszt.
Az IC vonatok tömve vannak, viszont az alacsonyabb rendű vonatok gyakran félig üresek.
Nyugat-Európában ezek a korrekciók, átépítések már régen megtörténtek.
Ausztriában a busz csak kiegészítő, csak oda megy, ahova a vonat nem.Az alap távolsági közlekedőeszköz inkább a vonat.
"A távolsági vonat még gyorsabb is lehet, mint a kocsi, hogyha megfelelő az infrastruktúra."
Hát ha például pont a kapud előtt áll meg a vonat, de az aránylag ritka.
Ha egy egész család utazik még csak nem is olcsóbb a vonat. Nekem Záhonyban vannak rokonaim, a múltkor az asszony - külföldön voltam - lebumlizott gyorsvonattal, mintegy 4 órát vett igénybe a dolog. Autóval 2.5 óra alatt urasan ott vagyok.
Nem beszélve a csomagokról, lefele is szoktunk vinni ezt - azt, hazafelé meg megrakva befőttel, zsák almával, demizson borral - pálinkával élmény lehet tipródni a vasútállomáson, s otthon Pesten még megoldani a hazabumlizást.
1#
Villamosított vonal esetén teljes mértékben környezetbarát a vonat.
Sok helyen jobb lenne átépíteni ez egyértelmű, mint ahogy az utakat is normális minőségűre kellene építeni.
A gond az hogy baromi sokba kerül, csak egy város átépítése, a másik meg hogy romboljanak le teljes város részeket a jobb közlekedés érdekében?.
az a baj, hogy csak néhány olyan probléma van, amit fejlesztéssel, átépítéssel meg lehetne oldani.
a villamosítás és az állomások ideálisabb helyre költöztetése jó dolog lenne, de nem tudna a busznál jobb lenni.
a legáltalánosabb gond a kötött pálya.
mellékvonalaknál ugye az a baj, hogy ott is legalább egyből dupla sínpár kellene, hisz míg a busz egy időben elindul A-ból B-be, addig egy másik is el tud indulni szembe vele.
ha egy olyan mellékvonalat nézünk, ami csak egy fővonalból ágazik el, és egy végállomása van, ott csak felváltva mehetnek a vonatok. ha már egy megálló van, úgy valamelyest javul a helyzet.
csak itt jön a másik megoldhatatlan probléma, a megbízhatóság. tegyük fel, korszerű rendszerünk van kiépítve, korszerű vonatok járnak rajta, viszont lesz valami áramellátási gond. ilyenkor ugye egyrészt eltelik egy csomó idő, amiben az a szerencsésebb, ha nem a nyílt pályán áll meg épp a vonat, hanem épp egy állomáson.
szóval ez máris eléggé aláásta a vasúti közlekedés praktikusságát.
és akkor ugye még arról nem is esett szó, hogy mi van, ha valaki nem egy fővonal mellett lakik, sőt mi van akkor, ha valaki nem egy fővonalon található úticélba szeretne eljutni. akkor már minimum 3 átszállás, és a fenti megbízhatatlanság miatt egész úton rettegned kell, hogy vajon eléred-e a csatlakozást, és ha nem, akkor mikor jön a következő.
ez megint ilyen vagy ez vagy az dolog. vagy a járatokat sűrítik, és akkor sokkal pörgősebb lesz 1-2 perces átszállási idők stb. vagy pedig ritkítják, és akkor meg mindig lesz 20-30 perced átszállni, csak ugye lehet, hogy míg 2 átszállással 1 órát eltöltessz, addig épp onnan-oda van egy közvetlen busz is.
Meg persze rengeteg kapcsolat nem létezik. Szegedről Bajára nem tudsz eljutni, csak ha elmész Kiskunfélegyházáig, és onnan jó esélyel van közvetlen vonat, ha nincs, akkor még Kiskunhalason is át kell szállnod, míg ott van Szegedről a közvetlen busz, ami viszonylag még sűrűn is jár, meg olcsóbb is, hiszen kevesebb a km, Pécsről nem is beszélve(ha az ember persze spórolni akar, és nem akar Pesten keresztül, szintén ~90 km-rel többet megtenni.
Nem tudsz eljutni Szegedről Debrecenbe sem átszállás nélkül.
Szóval még ez az egy dolog, az infrastruktúra fejlesztése javíthatna valamit, de a fentiek miatt reménytelen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!