MA reggel hallottam a rádióban, hogy a fidesz vissza akar állitani több vasutvonalat. Mit szoltok?
Kedves kérdező!
Nem akarok most indulatosan írni, inkább kimentem elszívni egy cigit, megnyugodtam... Csak azt szeretném megkérdezni, hogy akkor Románia, Szlovákia miért tudja gazdaságosan üzemeltetni a szárnyvonalakat?
És hogy miből lenne rá pénz? Azért írtam, hogy egyesíteni kellene a jelenleg több, mint 100 cégből álló Vasúttársaságokat... Már nem kéne annyi vezetőt fizetni...
Aztán ahogy csütörtökön jöttem haza a 47-es főútun már annyi helyen van félpályás útlezárás, hog nem értem miért főút... Van ahol több kilóméteren van beszakadva az út fele... És amit felújításként végeznének... technikus szemmel is fájdalmas... Azoknak a szakaszoknak nem adok 4 telet sem, hogy ugyanígy nézzenek ki mint most... Viszont ha a kamionok, és a teherautók vonaton közlekednének akkor kisebb lenne az utak terhelése... ergo nem amortizálódnának le két évenként... nem is kellene rájuk ennyi pénz költeni... Tehát abból is származna haszon... Csak fel kéne ezt ismerni...
09:40:
A vonalak bekapcsolásával tényleg lehetne munkahelyeket teremteni, de az államnak nem érné meg:
1) relatíve kevés ember kapna így munkát, állomásonként pár ember elég, már ahol egyáltalán van állomás és nem a puszta közepén áll meg a vonat - mert ugye szárnyvonalakról van szó. Néhány mozdonyvezető meg néhány kaller, igen.
2) az infrastruktúra üzemeltetése milliós összeg naponta, plusz ehhez jönnek a fizetések, és ezt akarná kompenzálni a mondjuk napi 100 utas, fejenként max 1000 forintos jegyével. most csak mondtam valami számot, de egyértelmű hogy baromira veszteséges lenne.
3) már ki van építve a volán az adott területeken, akkor azokat az embereket kirúgod?
4) az EU koncepció az, hogy a kis falukba ne járjon már vonat, hanem a busz ráhordó szerepet játsszon, és vigye az embereket a legközelebbi vasútig, ahonnan tudnak távolsági utazásokat kezdeni.
5) a vasúti pályát már rengeteg helyen felszámolták, még több helyen ellopták a "fémszakértők", ezeket újra le kell fektetni.
A másik felvetésedre hogy a MÁV-ot újra egyesíteni kellene a válasz egyértelműen NEM! Miért is.. mert minden olyan országban, ahol a vasút versenyképes szépen külön van bontva a pályavasút a személyszállítás és az áruszállítás.
Nálunk iszonyat lassan, de már kb 10 éve tart ez a vasútireform. A cél az lenne hogy a pályavasút állami kézben maradjon, és privatizálják a személy és áruszállítást. Ez azért lenne jó, mert új vasúttársaságok jöhetnének be. Mivel a pálya állami kézben van így erre lehetőség lenne, és szépen pályahasználati díjat fizetnének. Mivel nem csak 1 monopolhelyzetű cég lenne (MÁV) ezért verseny alakulhatna ki, ami mind a szolgáltatás színvonalának, mind az áraknak jót tenne.
De ha visszavennék egy égisz alá a szétbontott részeket akkor mindez sosem valósulhat meg, és örökké nyögheti a magyar állam a máv bajait..
ezzel mondjuk nem értek egyet, mert annak a pár embernek is lenne munkája (amiből adót, járulékot fizet) és most munkanélkül segélyen van, ami szolgálati időnek számít, biztosítja az egészségügyi ellátást számukra-adó és járulék fizetése nélkül.
Másrészt pedig így nem szabad számolni, mert valóban az a pár utas nem termel nyereséget, de a máshol megtermelt nyereséggel lehet nullás a cég. És mivel állami közszolgáltatóról beszélünk, szerintem a MÁV non-profit szervezet. Ezért kap különböző kedvezméyneket az államtól (adómentesség pl), de persze lehet ezt rosszul tudom.
Persze itt hatalmas érdekütköztetésről van szó. Mert ebből az államnak nem származik pénze. a közúti közlekedésből annál inkább. (mivel az állam bevételeinek nem kis részét teszik az üzemanyag adók, súlyadó, biztosítás, autópályadíj sőt kamionokra már van talán úthasználati díj is) Úgyhogy itt ezt is figyelembe kell venni- hogy a magán közúti közlekedés mellett hatalmas lobbik állnak (autóipar, biztosítóipar, útépítők, üzemanyagipar, kormány maga...) Ezért is próbálják elhitetni micsoda veszteségei vannak a MÁVnak, és le kell építeni be kell zárni, mert a közúti közlekedés olcsóbb.
ma 11:22!
1) Relatíve sok ember kapna munkát, ugyanis az épületeket fel kellene újítani, amihez képzett szakember kellene... A mozdonyvezetőn és a kalleren kívül néhány állomásra kellene tolatási személyzet, kellene pályabejáró személyzet... És egy egész ipari termelő részleget lehetne erre ráépíteni... Talán csak akarni kellene...
2) Az általad megadott adatok kicsit erősek, hiszen napi 100000 ft bevételt nem fog produkálni egyetlen szárnyvonal sem... De ezért írtam, hogy itt a teherforgalmat is lehetne a vonaton szállítani... Ez nem, lenne újdonság...
3) Miért kéne őket kirugni??? Tudatosan össze kellene szervezni abusz és a vonatközlekedész... Nem zárja ki egyik a másikat... Kimész a busszal a vonathoz...
5) Itt visszautalnék az első pontomra... Újabb munkahelyek...
A második fejezet szép is lenne, de a valóságban viszont úgy valósulna meg, hogy a szinvonal romlana, az árak meg nőnének.. Egyedül az államnak lenne érdeke, ha a vasút szinvonala nőne... És régen, amikor ez egybe volt, akkor gazdaságosabb volt a máv... töbmindenre futotta... És egyébként is miért kell nekünk másokat majmolni???
És csak egyszer kéne tényleg működőképessé tenni az egészet, utána már működne magától... És szerintem mindannyiunk érdeke lenne a máv működőképessége...
11:41:
Az lehet hogy ANNAK a pár embernek lenne munkája, de azoknak akik most azért tudnak a volánnál dolgozni mert nincs vasút meg nem lenne munkája. Ami egyik oldalról jön az a másik oldalról elmegy.
A máshol megtermelt nyereséggel mire gondolsz?
A máv-nak nem csak azt a látszatát akarják kelteni hogy hatalmas veszteségei vannak, hanem konkrétan az is van. Irdatlan sok ember dolgozik ott, gyakorlatilag feleslegesen, mert mind automatizálható lenne. Persze nem lehet, mert nincs rá pénz, és mert akkor ez a másra képzetlen munkaerő nem tudna mit csinálni..
11:41:
1) semmiképpen sem lehetne olyan sok emberrel számolni. szó van 8 vonalról, azokon lehet kb 10 állomás amit fel lehetne újítani. itt néhány 10-es nagyságrendű emberről beszélünk akik a felújításban részt vennének, esetleg 100-as nagyságrend, de nem több (mivel nyilván nem egyszerre fognak nekiállni az összes állomásnak) - de mondom, ezek szárnyvonalak, többnyire még állomás sincs.
2) teherforgalom nem lehet. Mégis honnan vinnének terhet, ha nincs ott semmilyen gyár, se bánya, se semmi? Ha meg van, akkor iparvágányt kell építeni ami rácsatlakozik a fővonalra, emiatt nincs értelme szárnyvonalakat újraindítani. -Ráadásul azokat a szárnyvonalakat ahol érdemi teherforgalom van nem zárták be. De tudtommal Mo-on egyáltalán nem jelentős a helyi teherforgalom, csak az átmenő.
3) Most ahogy így van össze van szervezve. A kis falukban a busz összegyűjti az embereket és ráhordja a vasútra. Legalábbis így kellene hogy legyen, az más kérdés hogy a bürokráciában néhol ez nem sikerül, de elméletileg ez így van, és nem kell ahhoz vasút újraindítás hogy ez változzon, csak végig kellene vinni a már meglévő terveket.
5) olyan rengeteg munkaerő nem, mert csak bizonyos számú berendezése van a mávnak amivel pályát lehet fektetni, és ezeken bizonyos számú embernél több nem tud dolgozni. Ráadásul az a bizonyos számú ember nem lett leépítve, tehát ez 0 új munkahelyet jelentene.
Szerintem nem így valósulna meg. Lásd brit vagy német vasútreform.
Egyébként én így képzelem el az ideális máv-ot:
1.) pályavasút állami kézben tartása
2.) máv személy + cargo privatizálása
3.) megfelelő körülménye biztosítása idegen vasúttársaságoknak
4.) idegen vasúttársaságok belépése. Ezek pályahasználati díjat fizetnek ( mint a máv is természetesen), és az állam ebből üzemelteti a pályát, és ebből fejleszti. Ezek sok új munkahelyet teremtenének, mivel Mo-on nem külföldi személyzet lenne a vonatokon nyilvánvalóan, még ha a társaság küföldi is.
Állítsák is vissza!Nem csak fővárosból meg megyeszékhelyekből áll ez az ország, hanem van vidéki Magyarország is.(Sajnos a balliberális kormány nem így gondolta)Magyarországnak hosszabb vasútvonala van, mint a 3 és félszer nagyobb Lengyelországnak!
Európában is szinte mindenhol a vasutat fejlesztik, mert kevésbé szennyezi a környezetet, és ami lényegesebb, kevesebb helyet foglal el, mint egy autópálya.
ma 11:57!
Kicsiben gondolkozol... És azokat az anyagokat hol gyártanák le amiket beépítenének??? Van rá Magyarországon ideális gyár, lenne megfelelő kapacitás, hiszen rengeteg sint kellene lefektetni, amit elő kéne valakiknek állítani... A gépek meg is lennének hozzá... és munkás is lenne...
Az pedig hatalmas badarság (már bocsi), hogy automatizálni lehet... A konzervgyárat lehet automatizálni, de a vasutat, ahol emberek életéről van szó... elég nehezen képzelem el így... Ráadásul a gépeket felügyelni kell... De a szárnyvonalak automatizálása egyenesen lehetetlen lenne, hiszen a felszerelés alkalmatlan lenne arra... De ha most lecserélnének mindent, akkor azzal csak tünetileg lenne kezelve a probléma... Azontúl a vasút is nemzeti vagyon... K*RVÁRA NEM KÉNE ELADNI!!!!!!!!!!!!!
Aztán lehet hogy elméletileg így van, de a gyakorlatban nem... És a gyakorlat számít...
Lassan szégyellem, hogy ebben az országban élek, és lassan azt is szégyellem, hogy egyáltalán magyar vagyok... Egyszerűen azokat a dolgokat is szétverik, amit egy ezer sebből vérző gazdaságú, lerombolt, munkaerejét elhurcolt ország (Magyarország 1945-1955 között) felépített rengeteg vér és verejték árán!!!
Igaza van azoknak akik lebontanák... Bontsunk le mindent, adjuk el, és legyünk az EU vásárlói... Zsákmányoljanak ki minket mlnél jobban... Ne termeljünk hasznot, csak vegyük amit az EU ad... Majd csek eladósodunk...
11.57
Úgy értettem, hogyha veszteséges is egy szárnyvonal (mert kevés az utas) egy másik vonalon megtermeli a veszteséget (ahol sok az utas)Olyan biztos hogy nincs egy ilyen cégnél (sőt talán semmilyennél) hogy minden tevékenysége mindenhol nyereséges, nem is lehet ez a cél.
A másik meg talán rosszul fogalmaztam, valóban baromi nagy veszteségei vannak a MÁVnak. Inkább úgy értettem elhitetik, hogy ezt csak így lehet. Holott ez nem igaz. Hatalmas pénzdaráló az egész. Mivel soha nincs felelős így tesznek az egészre.
Ilyen például az APEH, nem értem és ha kétszer születek sem fogom felfogni, hogy elektronikusan küldjük be a bevallásokat és tértis levélben kiértesít, hogy hibás fáradjak be. Most mennyivel egyszerűbb és olcsóbb lenne e-mailt küldeni, oda ahonnan én küldöm a bevallást. Ja de úgy nem lenne papírköltség, boríték, festék, postaktg. Egyszer kellene a dolgozóktól levonni levelenként az 500 Ft-ot, rámenne a havi fizetésük, és rögtön meggondolnák, hogy rákattintsanak e a nyomtatás gombra. És csak a leghétköznapibb és legegyszerűbben megszüntethető pénzpazarlást említettem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!