A Jobbik miért maradt távol az Alaptörvénymódosítás szavazáson?
Miért nem tartózkodtak inkább?
Ötféle módon lehet szavazni.: "Igen, Nem, Tartózkodott, Igazoltan távol, Távol"
A szavazás hivatalos eredménye.: [link]
A Jobbik vajon ezért maradt távol: "Magyarországra idegen népesség nem telepíthető be. Idegen állampolgár – ide nem értve a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személyeket – Magyarország területén a magyar hatóságok által egyedileg elbírált kérelme alapján élhet."?
Azaz ők a betelepedési kötvényekkel magyarázzák távolmaradásukat? Én nem értem az egész helyzetet!
A tervezett hetedik Alaptörvénymódosítás szövege.:
Magyarország Alaptörvényének hetedik módosítása (2016)
Az Országgyűlés mint alkotmányozó hatalom az Alaptörvény 1. cikk (2) bekezdés a)
pontjában meghatározott hatáskörében eljárva az Alaptörvényt a következők szerint módosítja:
1. cikk
A Nemzeti hitvallás a „Tiszteletben tartjuk történeti alkotmányunk vívmányait és a Szent Koronát, amely megtestesíti Magyarország alkotmányos állami folytonosságát és a nemzetegységét.” szövegrészt követően a következő szövegrésszel egészül ki:
„Valljuk, hogy a történeti alkotmányunkban gyökerező önazonosságunk védelmezése az állam alapvető kötelessége.”
2. cikk
Az Alaptörvény E) cikk (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Magyarország az Európai Unióban tagállamként való részvétele érdekében nemzetközi szerződés alapján – az alapító szerződésekből fakadó jogok gyakorlásához és kötelezettségek teljesítéséhez szükséges mértékig – az Alaptörvényből eredő egyes hatásköreit a többi tagállammal közösen, az Európai Unió intézményei útján gyakorolhatja. Az e bekezdés szerinti hatáskörgyakorlásnak összhangban kell állnia az Alaptörvényben foglalt alapvető jogokkal és szabadságokkal, továbbá nem korlátozhatja Magyarország területi egységére, népességére, államformájára és állami berendezkedésére vonatkozó elidegeníthetetlen rendelkezési jogát.”
[Kérdező megjegyzése, az eredeti E cikk (2) bekezdés.:
„(2) Magyarország az Európai Unióban tagállamként való részvétele érdekében
nemzetközi szerződés alapján — az alapító szerződésekből fakadó jogok gyakorlásához és
kötelezettségek teljesítéséhez szükséges mértékig — az Alaptörvényből eredő egyes
hatásköreit a többi tagállammal közösen, az Európai Unió intézményei útján gyakorolhatja.”]
3. cikk
Az Alaptörvény R) cikke a következő (4) bekezdéssel egészül ki:
„(4) Magyarország alkotmányos identitásának védelme az állam minden szervének kötelessége.”
4. cikk
(1) Az Alaptörvény XIV. cikk (1)-(3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Magyarországra idegen népesség nem telepíthető be. Idegen állampolgár – ide nem értve a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személyeket – Magyarország területén a magyar hatóságok által egyedileg elbírált kérelme alapján élhet. A kérelem előterjesztése és elbírálása feltételeinek alapvető szabályait sarkalatos törvény határozza meg.
(2) Magyar állampolgár Magyarország területéről nem utasítható ki, és külföldről bármikor hazatérhet. Magyarország területén tartózkodó külföldit csak törvényes határozat alapján lehet kiutasítani. Tilos a csoportos kiutasítás.
(3) Senki nem utasítható ki olyan államba, vagy nem adható ki olyan államnak, ahol az a veszély fenyegeti, hogy halálra ítélik, kínozzák vagy más embertelen bánásmódnak, büntetésnek vetik alá. "
[Kérdező megjegyzése, az eredeti XIV. cikk (1)-(3) bekezdés.:
(1) Magyar állampolgár Magyarország területéről nem utasítható ki, és külföldről
bármikor hazatérhet . Magyarország területén tartózkodó külföldit csak törvényes határozat
alapján lehet kiutasítani . Tilos a csoportos kiutasítás.
(2) Senki nem utasítható ki olyan államba, vagy nem adható ki olyan államnak, ahol az
a veszély fenyegeti, hogy halálra ítélik, kínozzák vagy más embertelen bánásmódnak,
büntetésnek vetik alá.
(3) Magyarország — ha sem származási országuk, sem más ország nem nyújt védelmet
— kérelemre menedékjogot biztosít azoknak a nem magyar állampolgároknak, akiket
hazájukban vagy a szokásos tartózkodási helyük szerinti országban faji, nemzeti
hovatartozásuk, meghatározott társadalmi csoporthoz tartozásuk, vallási, illetve politikai
meggyőződésük miatt üldöznek, vagy az üldöztetéstől való félelmük megalapozott.]
(2) Az Alaptörvény XIV. cikke a következő (4)-(5) bekezdéssel egészül ki:
„(4) Magyarország — ha sem származási országuk, sem más ország nem nyújt védelmet —kérelemre menedékjogot biztosít azoknak a nem magyar állampolgároknak, akiket hazájukban vagy a szokásos tartózkodási helyük szerinti országban faji, nemzeti hovatartozásuk, meghatározott társadalmi csoporthoz tartozásuk, vallási, illetve politikai meggyőződésük miatt üldöznek, vagy az üldöztetéstől való félelmük megalapozott.
(5) A menedékjog biztosításának alapvető szabályait sarkalatos törvény határozza meg.” forrás: [link]
A jelenleg hatályos Alaptörvény.: [link]
Köszönöm a válaszokat!
10.: Nem volt szó kilépésről, az Alaptörvénybe építettek volna be olyan részeket, ami az EU érdekeivel szemben védi Magyarországot alapjogaiban. A Jobbik ezt is keresztülhúzta.
"Az e bekezdés szerinti hatáskörgyakorlásnak összhangban kell állnia az Alaptörvényben foglalt alapvető jogokkal és szabadságokkal, továbbá nem korlátozhatja Magyarország területi egységére, népességére, államformájára és állami berendezkedésére vonatkozó elidegeníthetetlen rendelkezési jogát."
Szívás, hogy nem került be, pedig az Únió már kényszeríteni akart minket, hogy az országot nevezzük át Orbániának, államformája meg legyen királyság.
Ne legyél már buta kérdező, hol csorbultak ezek a jogok valaha is?
12.: OK, te így gondolod, hogy pl. ez a szövegrész irreleváns.
Én pedig úgy gondolom, hogy az eredeti (mostani) megfogalmazás túlzottan hízeleg az Európai Uniónak.:
"Magyarország az Európai Unióban tagállamként való részvétele érdekében nemzetközi szerződés alapján — az alapító szerződésekből fakadó jogok gyakorlásához és
kötelezettségek teljesítéséhez szükséges mértékig — az Alaptörvényből eredő egyes hatásköreit a többi tagállammal közösen, az Európai Unió intézményei útján gyakorolhatja.”
Azaz itt van egy részleges hatáskörátadás a magyar intézményrendszerről az EU intézményrendszerre, ugyanakkor az EU intézményrendszerével szemben mi nem támasztunk elvárásokat, én úgy érzem.
"az alapító szerződésekből fakadó jogok gyakorlásához és
kötelezettségek teljesítéséhez szükséges mértékig"
Mivel az Únió részeként vannak bizonyos kötelezettségeink, de ettól függeltlenül a tagállamok szuveneritásába nem szólnak/szóltak bele.
Másfelől pedig az Európai Parlamentben születnek a döntések, ahol a mi képviselőink is ülnek, ez alapján hozzák az új döntéseket, amelyeket utána Magyarországnak is kötelező átvennie. Ezzel jár az, hogy ha egy nagyobb közösséghez csatlakozunk, adunk-kapunk (eddig főleg kaptunk); de azon kívűl, hogy halkan vagy épp hangosabban bírálják a MO-i folyamatokat, még nem fognak kényszeríteni minket olyan dolgokra, amelyeket az Eu parlament nem hagy jóvá, ill. nem tesz kötelező érvényűvé az összes tagállamban.
14.: OK, de Magyarország azt a relatíve kis nettó hasznot, amit az EU-tól kap, sokszorosan "megfizeti" a kiszolgáltatott piacok és elmaradó vámok miatt.
OK, hogy 2014-ben több, mint 1700 milliárd Ft érkezett az EU-ból, de azt is meg kellene nézni, hogy mire!
Mert pl. az az összeg, amit én nyertem EU-s pénzből pályázaton, azért, hogy versenyképesebb legyek a munkaerő piacon, elvesztegetett pénznek tűnik számomra, mivel utólag látszik, hogy olyan dologra adták, ami a gyakorlatban hidegen hagyja a munkáltatókat!
Ugyanez igaz, pl., a bicikliutak felfestésére, vagy a terek kikövezésére, esetleg arra, hogy adnak EU pályázatot kutyapanzió létesítésére is vidéken!
Az EU pénzek felhasználása sok esetben kötött!
A nagy kérdés, ez gazdaságilag ér-e annyit, hogy közben nyílt piacává váltunk teljesen NY Európának?
Nettó haszonélvezők és befizetők az EU-ba (hivatalos adatok).:
ps.: A pályázati rendszer működése is megérne egy misét, mert általában úgy pályázol, hogy előre kifizetsz mindent saját pénzből, majd a számlát felmutatva, rá fél - egy évre megkapod az elnyert 30-40-50% támogatást!
Azaz megveszed a Nyugaton legyártott, Magyarországra importált termékeket számlával, majd egy évre rá visszakapod kb. az ÁFÁ-t, vagy picit többet.
"Mert pl. az az összeg, amit én nyertem EU-s pénzből pályázaton, azért, hogy versenyképesebb legyek a munkaerő piacon, elvesztegetett pénznek tűnik számomra, mivel utólag látszik, hogy olyan dologra adták, ami a gyakorlatban hidegen hagyja a munkáltatókat!"
Az, hogy a képzők gerinctelenül nyúlják a pénzeket (túlárazás, felesleges, haszontalan képzés, inkompetens tanárok, semmi felügyelet), az állam meg nézi, nos.. az nem az EU hibája, itt csak szimplán ellopják a pénzt, majd újra osztják. Az EU esetleg annyiban hibás, hogy sokkal szigorúbban kellene ellenőríznie és szankcionálnia.
"Ugyanez igaz, pl., a bicikliutak felfestésére, vagy a terek kikövezésére, esetleg arra, hogy adnak EU pályázatot kutyapanzió létesítésére is vidéken! "
Ugyanaz, túlárazzák, elmutyizzák, az eu meg lesz**ja.
"Nettó haszonélvezők és befizetők az EU-ba (hivatalos adatok).:
[link] "
Nem mai adatok, amennyi látszik, hogy messze többet kaptunk azokban az években, a litvánokkal egyetemben. Hogy ma már mennyi, nem tudom, de igaz ez lenne a lényege, hogy minél jobban felzárkózzon a gazdaságunk és a mi segítségünkkel húzhassanak fel további elmaradottakat. De persze, tudjuk hova mennek ezek az EU-s pénzek, nem titok, hogy nem a gazdaság élénkítésére..
"Az EU pénzek felhasználása sok esetben kötött!
A nagy kérdés, ez gazdaságilag ér-e annyit, hogy közben nyílt piacává váltunk teljesen NY Európának? "
Persze. Választó vonal vagyunk, gazdaságilag és munkaerő szempontjából is hasznos, bár most adatokat nem fogok keresgetni.
"ps.: A pályázati rendszer működése is megérne egy misét, mert általában úgy pályázol, hogy előre kifizetsz mindent saját pénzből, majd a számlát felmutatva, rá fél - egy évre megkapod az elnyert 30-40-50% támogatást!
Azaz megveszed a Nyugaton legyártott, Magyarországra importált termékeket számlával, majd egy évre rá visszakapod kb. az ÁFÁ-t, vagy picit többet."
Nos, itt nem tudom mire gondolsz, de igaz a legtöbb EU-s támogatás utófinanszírozásos, a tendereket viszont a magyarok írják ki. Természetesen eddigiekből már lehet következtetni, hogy ezeket gyakran olyan módon teszik, hogy egy kisebb kör profitáljon belőle a legtöbbet. De ha másra gondolsz, azért még mindig ott van, hogy valaminek a "40-50%"-t megtéríteni, még mindig jobb, mint a semmit.
16.: Én röviden arra gondolok, hogyha ismered a hőszivattyú elvét, akkor érted, mi történik az EU-s pályázati pénzek nagy részével.
Egy kisebb mértékű energiabefektetéssel teszik önfenntartóvá a nagymértékű forráskinyerést.
Magyarul adnak +30-40%-ot az önrészedhez, önrészünkhöz, de végül olyan módon lesz elköltve a pályázat több mint 30-40%-a, hogy a pénz NY-ra kerül.
Egy példa: tanulmányi ösztöndíjat nyerhetsz az EU-ba, mivel nagyrészt jobb helyre akarsz menni, így nem poszt szocialista országokat célzol meg, kapsz 60% támogatást, de a maradék 40% pénzedet is visszaviszed a nettó befizető tagállamba! Azaz ebben az esetben 100% visszakerül, magyarul adtak 60%-ot, de (100/60)*100% = 166,66%-ot kapnak vissza!
Pénzszivattyú.
És ez nagyon sok helyen megfigyelhető, ha nem is ekkora hatásfokkal, de sokszor legrosszabb esetben a támogatás mértéke visszafolyik különböző csatornákon (pl. osztrák gyártású kukák önkormányzati vásárlása EU pályázatból)!
Vagy mosógépcsere program, csakhogy Magyarország nem gyárt ám mosógépet, magyarul zömében nyugati cégek termékeit adták el... A hűtőgép csere jobb, mert van Electrolux, de ha a listát megnézed, ott is 90%-ban nyugati gépeket lehetett beszerezni.
Vagy mezőgazdasági termelőeszköz program és a gazda megveszi a Claas fűkaszát, ami nyugati gyártmány!
(Habár itt már van magyar gyártású alternatíva, RK)
Az egész EU úgy van kitalálva, hogy annak alapítói, csak nyerhetnek vele, különben bolondok lettek volna velünk "közösködni".
Kismértékű* munkavégzéssel lehet a hidegebb hőtartályból is hőt áramoltatni a melegebb hőtartályba!
Azaz kismértékű* gazdasági befektetéssel lehet a szegényebb országokból is pénzt áramoltatni a gazdagabb országokba!
A kismértékű, itt azt jelenti, hogy arányaiban a nyert összeghez képest kisebb a befektetés, hiszen, ha máshogy lenne, akkor a hőszivattyú teljesítményével egyező teljesítményű hősugárzót dugna be az ember és nem költene drága technológiára önerőből és EU-s pályázatból!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!