Miért a hármas metró körül forog a világ? A fővárosiaknak már négy metrójuk is van vidéken meg jóformán semmit nem fejlesztenek
Az a metró naponta több embert szállít, mint ahányan egy átlagos méretű magyar településen összesen laknak.
És jelenleg életveszélyes állapotban van.
Te nyugodt lennél, ha azon kellene utaznod nap, mint nap?
Minek foglalkozol vele?
Tömegközlekedéssel csak jár, akinek nincs pénze autóra vagy marha sok szabadideje van.
Én vidéki nagyváros külvárosi részében lakom, itt csak az tömegközlekedik, aki dák vagy nyugdíjas.Aki dolgozik, szinte mindenki kocsival megy.
Dugók nem szoktak nagyok lenni.Itt lehet közlekedni rendesen autóval, jobb a város szerkezete, mint Budapestnek.
Elég nagy baj a várossal, ha egy metro kiesése miatt összeomlik az egész közlekedése.
Azt kétlem, hogy megérezném, máskor is a mikor krach volt, nem éreztük itt meg.
"Etesd meg a tyúkokat..."
Ez a mondat szimbolizálja a legjobban, hogy Pesten fogalmuk sincs az embereknek, hogy élnek a vidéki emberek....mert hát ugye ha itt krach van, arról tudomást se szereznek többnyire...
Az a baj, hogy a 3-as metróvonal olyan állapotban van, hogy ha nem lépünk azonnal, nemsokára már csak újra három lesz...
Ettől függetlenül a vidéki tömegközlekedés szerintem is több figyelmet érdemelne, csak hát ahogy a viccben van: járni jár, csak jutni nem jut.
Mert egy indokolatlanul centralizált országban élünk. Ahogy ezt említették már itt, minden csak Budapestről szól (illetve bocsánat, Felcsútról, én rohadjak meg, hogy elfelejtem...)
Ha nem lenne szándékosan centralizálva minden, akkor abszolút független lenne az ország logisztikája Budapesttől.
És igen, sajnos itt valamelyik hozzászóló az ékes példája, hogy a pestiek többségének halvány fingja nincs, mit takar a vidék. Vannak falvak is igen, ahol pl a pesti marháknak állítják elő a kaját (háztájon vagy nagyüzemben), illetve ha ez annyira mindegy, akkor a benzinhez szükséges sok olaj is vidékről származik (no meg importból, de ezt most hagyjuk), tehát "vidék" nélkül pestben b@$zd meg dugó se lenne (és nem kéne metró, haha).
Pesti szemmel minden ami Budapesten kívüli, az vidék, ami nem egyenlő a mezőgazdasággal, vannak iparvárosok is, ipari létesítmények (pl Merci gyár, Kecskemét, Audi, Győr, stb-->pestieknek vidék, ugyebár).
Itt is vannak fejlett városot, turisztikai központok, látványosságok, de ugyanúgy gazdag városrészek (ahol már ha egy 3 éves Audival jársz, kibeszélnek a szomszédok), de gettók, és bűnnegyedek is akadnak (nem csak Rózsadomb és "nyócker" létezik)
Szóval, bár ez a centralizáció történelmi hagyaték, nem éppen a legynyerőbb (azt vajon tudjátok-e kedves pestiek, hogy nem mindig Budapest -illetve Buda és Pest- volt az ország fővárosa??)
1. A világ mindig forog valami körül. Most épp a hármas metró van soron, mert ott lehet sokat lopni.
2. Akik a hármas metrót (meg a szmogos, ocsmány utakkal rendelkező, ócska közlekedéssel rendelkező vidéket) szidják, észre sem veszik, hogy milyen nagyszerűen teljesítik a vezér kívánságát. "egymást öljétek, én hadd lopjak nyugodtan". Mit gondoltok, miért olyan a hármas metró, és miért nincs tisztességes közlekedés másutt se? És miért rosszak az utak kivétel nélkül mindenütt, leszámítva e tolvajok háza táját? Mert ti egymásra figyeltek, nem rájuk! Cél kipipálva.
Amíg a Budapesten megtermelt és befizetett adónak csak a 25%-a marad itt (a többi a vidéki településekre megy el) addig szerintem jogos elvárás, hogy a pénz megtermeléséhez szükséges infrastruktúra úgy mint tömegközlekedés, úthálózat, közmű, egyéb rendelkezésre álljon.
Nem olyan nagy kérés ez.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!