A kelet-európai országok egy részét, teljesen újjá kellene építeni?
Főleg a településszerkezetekre gondolok.
Például, sok magyar városban, helyen van a vasútállomás.
Ez egy kisvárosban nőttem fel, 17 ezer lelket számláló város, sokan járnak a megyeszékhelyre ,megyejogú városokba tanulni, dolgozni.Onnan jó vonatközlekedés volt, de mivel rossz helyen volt az állomás, kevesen használták.Inkább mentek busszal, aminek a menetideje is hosszabb volt.
Még mindig így működik, tiszta pazarlás az egész.Két állami cég versenyez, párhuzamosan indíttat járatokat,nevetséges.
De, nemcsak a tömegközlekedéssel van baj.A közutak szerkezete is rossz.
Egyrészt túl sok a a közút, a magyar közúthálózat európai viszonylatban sűrűnek számít, túl sűrű.
Ennyi utat költséges fenntartani.
A főutakkal meg az a baj, hogy nem kikerülik a lakott területeket, hanem keresztülvágnak rajta.Ez komoly légszennyezést, zajszennyezést okoz, főleg a kamionok miatt.Emellett, a forgalom is lassabb.
Azért írtam, hogy Kelet-Európa, mert Szlovákia dettó ilyen.Két falu közé építtetek vasútállomást a semmi közepébe.Normálisak?
Úgy lett volna logikus, hogy az egyik falu központjában fut a vasútvonal, természetesen zajnyaló falakkal.A másik faluból pedig egy busz hordaná rá az embereket.
A megyeszékhelyeket, megyejogú városokat pedig gyorsforgalmi autóúttal kellene összekötni.
Nyugat-Európában a vasút problémáját úgy szokták megoldani, hogy csőbe húzzák.
Vagyis alagútba vezetik a sínpárt az állomáshoz, mintha metró lenne.Így a sínek nem vesznek el értékes helyeket a felszínen.
Ausztria például euro milliárdokat költ a vasútra és úgy néz ki, megéri neki.
A svájci állami vasút pedig még nyereséges is.De, ehhez nekik is milliárdokat kellett rákölteni.
Lehet én tévedek, de Ausztriában és Svájcban muszáj alagutakat építeni. Bár nem voltam jó földrajzból, de ha jól emlékszem ott az Alpok, ami talán fiatal lánchegység. Ezt azt jelenti, hogy magasak a csúcsok és meredekek a lejtők. Nem alkalmasak felszíni vasúthálózat kiépítéséhez.
Na mármost lehet én vagyok hülye, de nálunk többnyire alföld ( nem mint név, ezért kisbetű ) van. Ammeg lapos. Felesleges lenne plusz milliárdokért még lyukat ásni a vonatnak.
Magyarország és Szlovákia nem Kelet-, hanem Közép-Európa.
++++++
Nem tudom, szoktad-e igénybe venni tömegközlekedést. Gondolom nem, mert akkor tudnád, hogy semmi értelme sincs a vasútnak. Az IC-t leszámítva mind káosz. Büdös, régi vonatok, zsúfolt, koszos.
A busz ugyanaz a lassú, büdös és zsúfolt kategória.
Az utak minőségéről ne beszéljünk!
Nem kellene, a fejlődés következtében ami ésszerű, megtörténik. Ha azonban Magyarországból indulsz ki, tévedésben élsz. A régi közlekedési szerkezet megfelelt az akkori szükségleteknek. Az új igények és új helyzet megteremti az átalakulás igényét is, nem ezzel van a baj. Az igényt ki kell elégíteni, ehhez két dolog kell. Akarat és képesség. Akarat nincs, akarat a hatalom növelésére van. Azt pedig az úthálózat korszerűsítése csakannyiban szolgálja, amennyiben befogja az emberek száját (pl. megépült számos látványos AP, megújult több látványos vasútállomás).
Képesség pedig egyre fogy, mert mindent tönkretettek, ahol ilyesmi szerezhető. Legalábbis az ez irányú képességé.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!