Miért nem tiltjuk ki az autógyárakat?










Hogy mi a hiba benne? Na nézzük:
"Lényegében rapszolgatartás amit csinálnak magyarországon, éhbérért dolgoztatják az embereket!"
Ez nem igaz, autóipari gyárban dolgozok és az átlag "szalagmunkás" 120 ezer + 20 ezer kafetériát visz haza havonta, 13. és 14. havi fizetéssel, de vannak régi dolgozók akik 200 fölött.
"A haszont Meg hazaviszik"
Azt csinál a haszonnal amit akar. A gyár behoz egy rakás pénzt az országba külföldről, amiből vesz egy telket (bevétel az országnak), majd felépíti a gyárát (építőipar pörög), majd felépíti a logisztikát, amire mind-mind pénz megy, amit ide fizet Magyarországra, ennek eredményeként magyar vállalkozók kezdenek létrejönni, akik a gyárnak szállítanak vagy készítenek alapanyagokat. Majd felvesz 1000-1500 embert, munkát ad nekik, rendes bért, sokszor céges járatot, 13. havi fizetést, kafetériát, és a többi. Majd az összeállított terméket eladja, szerte a világban, amiből fizeti a munkásokat, és a fennmaradt hasznot meg elzsebeli, de ettől függetlenül mindeddig ez a gyár csak lapátolta be az euromilliárdokat az országba, egy forintot se vett ki a kezedből.










Egy autógyár építése hatalmas költség, a megtérülése több év, évtized. Miböl? Veszel fel hitelt? Ott a kamat.
Egy autótípus kifejlesztése nem egyszerű, nagyon drága, sok idő, és jó szakemberek is kellenek hozzá.
Egy autót el is kell adni, szerinted ki venné meg az orbán-matolcsy-rogán által tervezett, NemzetiSzittya kisautót, egy Audi helyett?
Egy autógyár nem csak az adott ország piacára termel (M.o. egyébként is egy kis piac, kevés eladott új autó), külföldön meg pláne senki nem venné az ismert, jó márkák helyett.
Magasabb bérek; a profit a hozzáadott munka által kelletkezet értéknövelésből adodik, azaz magasabb bér kevesebb nyereség (pláne, mível ez egy hosszú távú befektetés, a nyereség is csak évtized múlva lesz, addig csak pénznyelő!).
Egyébként pont a külföldi multik nyújtják a legkorrektebb munkafeltételeket, fizetést.
Az egészségügyre fordítjuk, haha, na persze majd egy évtized múlva, ha egyáltalán lesz nyereség és nem megy csődbe!
Profit, az csak évtizedek múlva lesz (ha lesz!), de a jelen fideszes bagázs minden lophatót ellop!
Balga ötlet..!





Az egészségügyet majd a 10-20 év múlva jelentkező profitból rendberakni tényleg hatásos, aki beteg, az addigra ugyis feldobja a talpát, aki magától meggyógyul, az pedig nem beteg!
Igy lesz egészséges a nemzet!
*irónia on










Pedig nem mond olyan hülyeséget a kérdező, csak rossz célpontot választott!
Igaza van abban, hogy a sok külföldi cég/multi jól megszedi magát idehaza, potom összegért kvázi "rabszolgákkal" legyártatja a terméket, és kiviszi a pénzt.
"Ez nem igaz, autóipari gyárban dolgozok és az átlag "szalagmunkás" 120 ezer + 20 ezer kafetériát visz haza havonta, 13. és 14. havi fizetéssel, de vannak régi dolgozók akik 200 fölött."
És ezért foglaljuk aranyba a nevüket?
Magyar viszonylatban ez már jól hangzik, de ha mondjuk az Audiban keres az ember annyit, már vicckategóriának tekinthető. Mármint, Németországban a minimálbér durván 450 ezer forint. Ott az egyszerű szalagmunkás ennyit kap, ugyanazért a munkáért, amit te itt táncolva elvégzel 120+20-ért. Mondhatod, hogy jól fizetnek, az ő szemükben te bagóért legyártod nekik az autót.
Viszont, az autógyár azért rossz példa, mert őket nem tudod helyettesíteni! Az ő "rabszolgabérük" még így is jobb, mint a hazai "minimál rabszolgabér", valamint csökkentik a munkanélküliséget. Ők a szükséges rossz, ha úgy tetszik.
Viszont a tesco és társai már más kategória. Ők tényleg csak szívják a pénzt az országból. Az olyan ipar és üzletágakat, amit magyar cégek is eltudnának vinni, magyar cégeknek kéne vinni! És nem, nem állami cégeknek. Magyar vállalkozóknak, akik idehaza tartják a pénzt, valamint versenyszférát alakítanak ki.










#19
Valami akadálya csak van a dolognak. Ha átlagemberként végigtekintek a piacon, egy olyan ágat nem találok, amiben valamilyen magyar cég/vállalkozás vezetné a piacot.
Itt az átlagemberen van a hangsúly, mert biztos vannak olyan területek, amiben élen járunk, de az már valamilyen speciális ágazat lehet.
Ott vannak a benzinkutak.
A MOL nem arról híres, hogy alacsonyak az árai. Pedig az utca emberét nem az fogja érdekelni, hogy most mennyivel jobb üzemanyagot hoz piacra, mint mondjuk egy noname benzinkút. Őt az fogja érdekelni, hogy a noname 308-ért adja a benzint, a MOL meg 318-ért. Máris a noname kútnál van a lépéselőny.
Említettem az élelmiszerpiacot.
A CBA/Prima azért teljesít gyengébben, mert az áraik magasabbak, a kínálatuk mégis kisebb, mint a Tesconak. Úgy hallottam, külföldön a Tesco maximum a város szélén foglalhat helyet, a városközpont közelébe nem engedik. Idehaza meg ők számítanak az etalonnak kb.
Áramszolgáltató terén ugyan országrészenként változó, de itt az E.ON-t tudom megemlíteni, aki egyeduralkodó külföldiként röhöghet a markába egyes régiókban.
Termények terén is a külföldi olcsóbb tendencia áll fent. Ez mind azért lehet, mert a minőségük alulmúlja a hazait. Ezzel mindenki tisztában van, csak sajnos az anyagi helyzetével is tisztában van az ember. És jelenleg olyan a helyzet, hogyha az ásványvizet leakciózzák 5-10(!) Ft-al, már elfogynak a készletek.
Árat viszont csak a minőség rontásával lehetne csökkenteni, vagy valahogy szórakozni az adókulcsokkal, hogy a magyar termékek olcsóbbak legyenek, mint a külföldiek. Ez viszont EU ellenes, stb, stb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!