A romák felzárkóztatásának szükséges (de nem feltétlenül elégséges? ) feltétele az integrált osztályok tömeges létrehozása akár erőltetetten is?
Ezt olvasd el a témában, érdekes:
A cigányok integrációjáért kardoskodó rózsadombi jogvédők elfelejtenek számolni az asszimiláció egyik legalapvetőbb feltételével, vagyis azzal, hogy az integrálni kívánt elemek aránya az adott környezeten belül nem haladhatja meg az 5-10 százalékot. Azért nem sikerült a cigányokat eddig integrálni, mert mindig nagy tömegben helyezték el őket olyan helyeken, ahol jóval több, mint az adott társaság 10 százalékát alkották, emiatt pedig ahelyett, hogy a többi ember szokásait és viselkedését vették volna fel, inkább klikkeket alkottak a továbbra is megmaradtak a régi, erőszakos és ostoba viselkedésüknél. A sikeres cigányok mindannyian olyan helyről származnak, ahol ők, vagyis a cigányok, mint közösség csupán a közösség egy kis százalékát képezték.
Az iskola példánál maradva: ha azt akarod, hogy mondjuk 4 cigány integrálódjon, akkor legalább 36-40 nem cigány tanulókból álló osztályba kell beraknod őket, vagyis mindig úgy kell kalkulálni, hogy a cigányok számaránya mindig 10 százalék alatt legyen. Amiket az állami iskolák csinálnak vagyis az, hogy aránytalanul sok cigányt tesznek be az osztályokba az nemhogy nem segít, de csak ront a helyzeten, ugyanis azok a cigányok nem fognak felzárkózni, hanem csak lehúzzák az összes többi gyerek átlagát. Az kényszeresen integrált osztályok pontosan ezt a teljesen rossz példát követik, vagyis nem foglalkoznak az arányokkal, hanem ész nélkül dobják be a cigányokat tömegesen az osztályokba, ahol aztán klikkeket alkotnak, ami aztán egyfajta fekete lyukként viselkedik és szép lassan beszippant mindenkit, vagyis lezülleszti az egész osztályt.
"Nem faj/bőrszín alapján kéne felzárkóztatni!"
Nem is, hanem a viselkedési kultúra miatt.
Az is problémás, hogy lehet egy gyerek az iskolában akármilyen jól integrált vagy teljesítő, ha az órák után egy düledező vályog viskóba kell haza mennie, ahol a család többi része vegetál, iszik, üvöltözik, az teljesen tönkretesz mindent amit az iskolában elért.
Ha azt látja, hogy a környezete semmilyen erőfeszítés nélkül is megél akár segélyből, közmunkából vagy bűnözésből, akkor mindegy mit mond neki a tanár, neki az otthoni lesz a természetes közeg.
Amíg egy egész generáció ki nem szakad az őt visszahúzó közegből, addig semmi sem fog változni.
A vegyes osztályok létrehozása valóban lehet egy lépés, a megfelelő arányok megtartásával, de csak egy nagyon kis lépés.
Ez a probléma nem fog megoldódni egy-két választási ciklus alatt, hanem, ha mindenki közösen dolgozik a cél érdekében, akkor is több generációnyi időnek kell majd eltelnie.
Viszont mivel az emberek folyamatosan széthúznak a cigányok a nem cigányoktól, a cigányok a cigányoktól, nem cigányok a nem cigányoktól vagyis mindenki mindenkitől, ezért kérdéses, hogy valaha be fog-e következni egy ilyen integráció.
Azok a cigányok, akik folyamatosan az ellenséget keresik a nem cigányokban, azok a saját sorsukat pecsételik meg és a saját életüket rontják el.
Nem csak arra van szükség, hogy a többségi társadalom integrálja a romákat, hanem, hogy azok akarjanak integrálódni, mert aki nem akar azt nem lehet.
A 4. és 7. Írja jól.
Amig,ahol többségben vannak a ott ök dirigálnak. És vissza húznak mert otthon nem inspirációt kapnak.
Meg persze az ezerszer ismert történetek:"attol,hogy érettségim van nem lesz otthon fürdőszoba."
"A csárlinak audija van pedig csak 6osztályt végzett,a tanárnö pedig csak renaultja pedig mennyit tanult,na kinek jobb.?"
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!