Miért baj, hogy a kormány célorientáltabbá teszi az oktatást?
Egyesek szerint az "butítás".
A legcélorientáltabb oktatás az Egyesült Államokban van.
Az alapműveltség nem túl magas.
De... és itt jön a de, egy amerikai a szakmáját nagyon jól megtanulja.Mivel, nem tanul felesleges dolgokat.
Egy jogász vagy közgazdász pályára megy, minek tanuljon móltömeg számítást?
Elég neki kémiából annyit tudni, hogy domesztoszt meg a vízkőoldót ne keverjük össze, mert baj lesz.
Aki pedig vegyész vagy gépészmérnök lesz, miért kell kínozni a novellaelemzéssel, a tőmorfémákkal meg a hasonlókkal?
Ha az amerikai oktatás annyira rossz lenne, akkor nem lennének olyan sikeres világcégek, mint a Beoing, Coca-cola Ford,Microsoft...stb
Butábbak az amerikaiak alapműveltséget tekintve, mint a magyarok?Igen.
De, jobban értenek a választott végzettségükhöz.
Az oktatás is diákközpontúbb,már középiskolákban is, a diák választhat órákat, felvehet tárgyakat, mint nálunk egyetemen.
"De... és itt jön a de, egy amerikai a szakmáját nagyon jól megtanulja.Mivel, nem tanul felesleges dolgokat"
És hódítanak a konteósok erre a "felesleges" pl biológia,kémia ismeretek hiányára, jó pár ember átejtve.
De elég az itteni, Fogyókúrák/ezotéria kategóriákhoz "felugrani" és tisztán látszik, hogy a jelenlegi képzés is csak részsiker, és enélkül mi vár ránk.
"Egy jogász vagy közgazdász pályára megy, minek tanuljon móltömeg számítást? "
Általános iskolai anyag, azaz nem változik, mivel a szakközepeket érinti.
"Aki pedig vegyész vagy gépészmérnök lesz, miért kell kínozni a novellaelemzéssel, a tőmorfémákkal meg a hasonlókkal? "
A REÁL tárgyak szűnnek meg.
"Ha az amerikai oktatás annyira rossz lenne, akkor nem lennének olyan sikeres világcégek, mint a Beoing, Coca-cola Ford,Microsoft...stb "
Ford a közgazdaságtan menedzsmenttudományának egyik úttörője, egyébként ő gépész+könyvelő volt, azaz pont a hibrid jellegű tudása segítette sikeréhez hozzá.
Boeing Svájcban, Majd a Yale-en tanult, azaz az amerikai oktatási rendszer középiskolai részéhez nem sok köze volt.
Asa Griggs Candler a Coca cola alapító, a most "nem fontos" kémiát tanult a közgáz ismeretei mellé.
A Microsoft alapító, Bill Gates az egyetlen, aki specializáltan oktatást, a többi mérnöki jellegű tárgy mellett tanult, de a programozás oktatását NEM vezetik be, és még a középszintű informatika érettséginek sem része.
Az a gond, hogy az új rendszerben 13-14 évesen, az esetek többségében szülői nyomásra kell eldöntenie annak, aki a jövőben nem gimnáziumban tanul tovább, hogy a következő 50 évben miként akarja leélni az életét. Azzal hogy a szakközépiskolában, azaz a jövőben szakgimnáziumban várhatóan nem tanítanak olyan tantárgyakat, melyek a saját közvetlen szakmáján kívüli továbbtanuláshoz szükségesek, nehéz helyzetbe hozzák azt, aki mondjuk 10 év múlva szeretne más irányba orientálódni. Gondolj csak bele, hány szakma halt ki az elmúlt 30-50 évben.
Én 1998-ban kezdtem a szakközépiskolát híradástechnikai szakközépben. Az első nap bejött a gyakorlati tanár és azt mondta, hogy ennyi tévészerelő nem fog kelleni. Én meg inkább azon aggódtam, hogy ha végzek, hogyan fogom a 20-30 kilós tévéket lecipelni a pincébe, amikor ott lesz a műhelyem, mert elég vézna gyerek voltam. És nézd meg, eltelt 18 év, nincsenek képcsöves tévék, nincsenek videók, nincsenek pinceműhelyben tevékenykedő tévészerelők...
Azért mert pont ott fog nyírni, ahol a legkevésbé kéne! A gyakorlati természettudományokat. Az embereket nem gyökvonással szokás monjuk átverni, hanem teszem azt elhitetik velük, hogy a "háttérhatalmak úgy akarják kiirtani a magyarságot, hogy a csapvízbe dihidrogén-oxidot tesznek", aminek meg ilyen rémisztő neve van, mint az E-számoknak, szóval biztos igaz, csak ugye annak már nem néznek utána, hogy a dihidrogén-oxid az a víz tudományos neve.
Egyébként már a szakközépiskolák is félelmetesen rossz teljesítményt nyújtanak biológiából vagy kémiából, hidd el ismertem olyan volt szakközépiksolást (kítűnő volt!), aki egyszerűen nem értette, hogy tulajdonképpen miért húz csíkot a repülő -azt mi meg röhögünk a chemtréleseken- egyszerűen gyalázatos volt a természettudományos műveltsége, de elég megnézni bármilyen tudományos cikk kommentjeit a válaszolók legalább fele olyan sötét, hogy egyszerűen nem hiszem el, hogy ezek elvégeztek egy középiskolát.
"...tárgyakat, mint nálunk egyetemen."
Melyik lehet, melyik lehet? Nem tom kitalálni!
Azért mert ha nem tanulnak természettudományos tárgyakat akkor szakközépiskolából(->szakgimnáziumból) esélytelen lesz bejutni egyetemre, az egyre gyorsabban változó munkaerőpiacon az átképződésés nehezebbé válik, mindenkit belebetonoznak a 14éves kori választásába. A nyugatiak nagy előnye nem abban van hogy csak azt tanulják ami kell, hanem abban hogy alkalmazkodóképesek, ha már nincs kereslet arra a munkakörre amit xy végez (mondjuk a gépiesítés miatt) akkor xy megy és tanul valami mást, továbbképzi magát, nyugaton az emberek többsége "élethosszig tanul".
Az alapvető elvvel hogy csökkentsük a mindenki számára közösen megtanulandó tananyag mennyiségét, még én is egyetértek de én úgy képzelem el, hogy középiskolában a megtanulandó mindenki számára közösen megtanulandó anyagot drasztikusan visszavágjuk, viszont a fakultációk óraszámát és anyagmennyiségét többszörösére növeljük. Ezek a fakultációk egyben az emelt érettségire is készítennek fel. A szakközépiskolákat s a gimnáziumokat egybevonnám (szakiskolára már egyszerűen nincs szükség-azok mennének a kukába), a szaktárgyakat is fakultáció keretében oktattatnám.
Ebben a rendszerben hogyha felnőttként meggondolod magad és eddigi esztergályos munkád helyett tengerbiológus akarsz lenni, egyszerűen beiratkozol egy középsuliba vagy felnőttképzésre, és bejársz (csak) biológia fakultációra, majd leteszed az emelt érettségit biológiából, végül beiratkozol egyetemre. Ehelyett:
Orbán rendszerében mivel 'szakgimnáziumot' végeztél, ahonnan lehetetlen lenne bekerülni az egyetemre, ezért egy teljes négyéves gimnáziumot el kellene végezned ujra hogy bekerülhess egyetemre.
Pár éve végeztem gazdasági szakközépben.
Nekem alapvetően nincs bajom azzal, hogy célorientáltabbá szeretnék tenni az oktatást, de szerintem nem így kellene.
Mi 1 évig tanultunk fizikát, kémiát, biológiát és 2 évig földrajzot. Heti 2 órában mindegyiket.
Na szerintem ezt már nem kéne tovább csökkenteni.
Amit kéne csökkenteni az a magyar nyelv és irodalom oktatás. heti 4 órás tárgy és semmi értelme.
Vers és novella elemzés. Semmi értelme.
Na a magyar nyelv és irodalom órák számát nyugodtan meg lehetne felezni, mert semmilyen használható tudást nem ad.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!